بازدید 4974
۱

سرنوشت نامعلوم ده‌ها زندانی آزادی بیان در عربستان

یک سازمان حقوق بشری ضمن تاکید بر کارنامه سیاه حقوق بشری در عربستان گزارشی در خصوص سرنوشت ده‌ها افراد بازداشت شده در زندان آل سعود منتشر کرد.
کد خبر: ۱۰۹۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱ 09 January 2022


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سازمان حقوق بشر «سند» واقعیت سرنوشت نامعلومی را که در زندان‌های مقامات سعودی دامنگیر ده‌ها نفر از افراد ناپدید شده اجباری می‌شود را برجسته کرد.

وب سایت سعودی لیکس به نقل از این سازمان حقوق بشری نوشت که مقامات سعودی همچنان با بی توجهی به محکومیت‌ها و هشدارهای بین المللی، به سیاست سرکوبگرانه و خودسرانه خود علیه مردم این کشور ادامه می‌دهند تا آزادی عقیده و بیان را سلب کنند.

به گفته این سازمان، یکی از برجسته‌ترین روش‌های وحشیانه‌ای که توسط مقامات سعودی علیه بازداشت شدگان آزادی بیان دنبال می‌شود، ناپدید شدن اجباری است که به گفته این سازمان، کارنامه سیاهی در تاریخ حکومت «محمد بن سلمان » ولیعهد سعودی است.

از برجسته‌ترین چهره‌های ناپدید شده اجباری می‌توان به «ترکی الجاسر » ، « سعود بن غصن» ، «أحمد المزینی» ، « جابر العمری» و «عبد الرحمن السدحان» اشاره کرد.

این سازمان حقوق بشری تاکید کرد که مقامات سعودی با پنهان کردن بازداشت شدگان آزادی بیان ، مفاد قانونی را که ناپدید شدن افراد بازداشت شده را جرم انگاری می‌کند، نقض می‌کنند بدین ترتیب مقامات سعودی باید در سیاست خود تجدید نظر کنند و سرنوشت قربانیان بی‌گناه را فاش کنند.

زندان‌های عربستان از زمان اولین کمپین دستگیری‌ها در سپتامبر 2017 به زیرزمین‌هایی تبدیل شده‌اند که دانشگاهیان، فعالان، اندیشمندان و مبلغان در آن زندانی شده‌اند و این کمپین همچنان ادامه دارد .

مقامات سعودی برجسته‌ترین شخصیت‌های علمی ملی را که عربستان به آن نیاز دارد، از جمله واعظان، متفکران، محققان، نویسندگان، روزنامه نگاران، فعالان، شاعران و بسیاری دیگر را در زندان‌ها بازداشت کرده‌اند.

صدها نفر از گروه‌های مهم جامعه علمی که کشور به آنها نیاز دارد هنوز در زندان‌های دولتی بدون هیچ امکاناتی به سر می‌برند، به طوری که پرونده حقوق بشر همچنان رو به وخامت است.

از جمله چهره های شاخصی که در سپتامبر 2017 در عربستان بازداشت شدند، دکتر «سلمان العوده»، خلبان «محمد موسی الشریف»، دکتر «عوض القرنی » و دکتر« حسن المالکی»، «محمد المنجد»، «غرم البیشی»، «عصام الزامل» است.

به گفته این سازمان، هدف قرار دادن این گروه‌های مهم جامعه سعودی جنایتی شنیع است که این اقدام صلاحیت‌های علمی را هدف قرار می‌دهد .

مقامات سعودی همچنان به سیاست سرکوب و سوء استفاده از این گروه‌های جامعه ادامه می‌دهد تا هر صدای مخالف سیاست در این کشور را خاموش کنند.

دولت همچنان در جنایات وحشیانه سرکوب مخالفان سعودی دست دارد و جامعه بین المللی باید برای نجات مردم عربستان از بی عدالتی و ظلم مداوم اقدام کند.

مقامات سعودی همچنین عامدانه زندانیان آزادی بیان را به دور از رسانه‌ها در پشت دیوارهای بازداشتگاه‌ها پنهان می‌کنند تا آرمان آنها و صدای آزادانه آنها را که خواستار اصلاحات و حقوق هستند، پنهان کنند.

در این زمینه، فعالان زن نیز در معرض سرکوب وحشیانه دولت و ناپدید شدن اجباری قرار گرفته‌اند، زیرا تعداد ناپدید شدن‌های اجباری زن به بیش از 10 نفر رسیده است.

از جمله برجسته ترین افراد ناپدید شده به زور در بازداشتگاه‌های دولتی می‌توان به «حلیمة الحویطی»، «سارة الجبری»، «منى البیالی»، «نازا»، «نجلاء المروان»، «لینا الشریف»، «رینا عبد العزیز» و «أسماء السبیعی» اشاه کرد.

همچنین برخی از بازداشت شدگان سعودی از جمله «زینب الهاشمی»، «یاسمین الغفیلی»، «أمانی الزین»،«زینب الهاشمی»، «یاسمین الغفائلی»، «امانی الزین » و سایر بازداشت شدگانی که اطلاعات کافی در مورد آنها نیست، در ناپدید شدن اجباری به سر می‌برند.

مقامات سعودی از افشای شرایط بازداشت شدگان آزادی بیان به دلیل ترس از افشای جنایات شکنجه روحی و جسمی که علیه آنها انجام می‌شود، با توجه به مصونیتی که مجرمان از آن برخوردارند، خودداری می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱
شما نگران ایران باشید که در همین هفته دوتن از این نوع زندانیان فوت شدند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل