بازدید 6043

تشدید سختگیری‌های کرونایی در آلمان

صدراعظم آلمان از تشدید سختگیری‌های کرونایی از جمله در رستوران‌های این کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۷۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 09 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاري صداوسيما، صدراعظم آلمان از تشدید سختگیری‌های کرونایی از جمله در رستوران‌ها خبر داد.

به گزارش بخش تصویری آسوشیتدپرس، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان با حضور در یک کنفرانس مطبوعاتی در جمع خبرنگاران در برلین گفت: با وجودی که اوضاع، برغم تمامی اقداماتی که تاکنون در مهار انتشار بیماری کرونا در آلمان انجام داده ایم، بهتر شده است، اما نگرانیم سویه جدید اومیکرون، انتشار این عفونت ویروسی را در کشور افزایش دهد و ما ظرف روز‌ها و هفته‌های آینده، شاهد آمار بالاتری از آنچه که امروز داریم ملاحظه می‌کنیم، باشیم. با دانستن این مساله، مهم است که خود را برای افزایش شمار مبتلایان آماده کنیم و اینکه تمامی اقدامات ضروری را در این باره انجام دهیم. دقیقا علت صحبت‌ها و توافقات ما (با نخست وزیران ایالات ۱۶ گانه آلمان)، هم در این کنفرانس و هم در طول سال و آغاز امسال نیز همین است.

وی افزود: ما می‌دانیم که سویه اومیکرون، به مراتب از ابتلاپذیری بیشتری در مقایسه با سایر سویه‌های قبلی برخوردار است. در نتیجه به این توافق رسیدیم که همان کاری را که هم اکنون در چند ایالت آلمان، همچنان، جاری و برقرار است، حالا به طور گسترده به رستوران‌ها که در این اماکن نمی‌توان برای نشستن، خوردن و نوشیدن از ماسک استفاده کرد، تعمیم دهیم و برای این مراکز نیز مقررات شفافی داشته باشیم. قصد داریم کسانی که به طور کامل، واکسینه شده یا آزمایش تشخیص کرونا داده یا واکسن تقویتی (دوز سوم/یادآور) خود را تزریق کرده اند، امکان استفاده از این اماکن را داشته باشند.

شولتس خاطر نشان کرد: مقررات سختگیرانه، مطابق ضوابط دوگانه «واکسن زده-بهبود یافته» یا افرادی که واکسن تقویتی دریافت کرده اند، شرایطی هستند که اجازه رفتن به رستوران را صادر می‌کنند. ضروری است که با مشارکت هم، بهتر جلو برویم تا بتوانیم این عفونت‌ها (ی ویروسی) را بهتر کنترل کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست