بازدید 7291

روسای جدید هیأت‌های انگلیس و آلمان با باقری دیدار کردند

مذاکره‌کنندگان جدید انگلیس و آلمان روز شنبه در ادامه رایزنی‌های دور هشتم مذاکرات وین، با علی باقری رییس هیأت ایرانی دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۱۰۹۷۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۴ 09 January 2022
به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، تغییر نماینده آلمان به دلیل روی کار آمدن دولت جدید این کشور و تغییر نماینده انگلیس نیز به دلیل بازنشستگی مذاکره‌کننده قبلی صورت گرفته است.

پس از این دیدارها، جلسه‌ای نیز با حضور مذاکره کننده ارشد ایران، انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و روسای سه هیات اروپایی (از جمله هر دو مذاکره‌کننده جدید و دو مذاکره‌کننده پیشین انگلیس و آلمان) در هتل کوبورگ برگزار شد.

پیش از ظهر امروز نیز کارگروه کارشناسی رفع تحریم در سطح کارشناسی تشکیل جلسه داد. جلسات کارشناسی دو و چندجانبه نیز در موضوعات مختلف ادامه دارد.

دور هشتم مذاکرات وین از دوشنبه هفته گذشته (۶ آذر) آغاز شده و گفتگو‌ها در مسیر رو به جلو، ولی محتاطانه پیش می‌رود. جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرده است در صورت حصول توافق در وین ابتدا طرف نقض کننده توافقات سال ۹۴ باید تحریم‌ها را بردارد و پس از انجام راستی آزمایی، اقدامات هسته‌ای ایران در چارچوب توافق برجام صورت خواهد گرفت.

ایران تاکید دارد هرچقدر طرف مقابل آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد و اراده جدی تری برای پذیرش ساز وکار‌های مد نظر جمهوری اسلامی ایران در لغو تحریم‌ها داشته باشد زمان دست یابی به توافق نهایی کوتاه‌تر خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل