بازدید 6759

آمریکا ارسال موشک‌های استینگر به اوکراین را بررسی کرد

یک مقام ارشد در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که گزینه ارسال موشک‌های ضد هوایی استینگر به اوکراین از طریق یک کشور سوم را بررسی کرده است.
کد خبر: ۱۰۹۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵ 08 January 2022
به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری "تاس" روسیه، این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال آمادگی آمریکا برای ارسال موشک‌های ضد هوایی استینگر از طریق یک کشور ثالث مانند استونی گفت: ایده ارسال موشک‌های استینگر به اوکراین با مشارکت آمریکا بررسی شده است.

وی افزود: من می‌دانم مساله موشک‌های استینگر مطرح شده است. اما من پاسخ خاصی در مورد این سوال ندارم.
به گزارش ایرنا، موشک‌های استینگرزمین به هوا قابل حمل توسط نفر با سیستم هدایتی فروسرخ (گرمایاب) است که در شرکت جنرال داینامیکس طراحی شده و از سال ۱۹۸۱ به خدمت در ارتش آمریکا به خدمت گرفته شد.

استینگر یک موشک دوش‌پرتاب است، اما قابل شلیک از روی خودرو‌های نظامی و حتی هلیکوپتر (به شکل هوابه‌هوا) نیز می‌باشد.

قرار است گفتگو‌های امنیتی راهبردی روسیه و آمریکا در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۰ دی)، نشست شورای ناتو و روسیه در ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) و نشست شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا در ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) تشکیل شود.

همزمان با افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو بر سر اوکراین و در حالیکه قرار است مذاکرات امنیتی میان دو قدرت در ژانویه ۲۰۲۲ آغاز شود، جو بایدن و ولادیمیر پوتین ۳۰ دسامبر ۲۰۲۱ (۹ دی) ۵۰ دقیقه با یکدیگر تلفنی گفتگو کردند.

این دومین تماس میان رهبران آمریکا و روسیه در ماه دسامبر ۲۰۲۱ و پیش از برنامه گفت و گوی میان مقام‌های ارشد آمریکایی و روسی در ۱۰ ژانویه در ژنو بود.

منطقه دونباس با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع شده است و از سال ۲۰۱۴ میلادی روس‌های این منطقه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌اند.

روسیه بار‌ها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است، اما کی یف مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار