بازدید 10889

شناسایی ۲ هزار نقطه ناامن برای زنان در تهران

مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران گفت: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۷ نقاط ناایمن را به ما اطلاع دهند و این در حالی است که عمده نقاط ناامن گزارش‌شده نیز با کمک بانوان شناسایی شده و یک نقشه کلی از این نقاط داریم.
کد خبر: ۱۰۹۷۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴ 08 January 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از مهر، مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران صبح امروز ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۰ در نشست خبری با تشریح طرح جدید شهرداری در حوزه زنان با عنوان پویش «ریحان شهر» گفت: در فضای فعلی کشور نیاز است سطح حکمرانی مردمی و دوسویه بودن تعاملات ایجاد شود و در این فضا خانواده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که قلب این موضوع به زنان باز می‌گردد.

وی یادآور شد: زنان مسئله ما نیستند بلکه حلال مشکلات هستند. اگر مدیریت شهری قصد حل مشکلات شهر را دارد باید زنان را به شمار بیاورد و در این مسیر خانواده‌ها درک شوند.

اردبیلی افزود: در چنین دیدگاهی نیاز است این ارتباط مؤثر با حدود ۴ الی ۵ میلیون زن تهرانی را ایجاد کنیم و بهره‌گیری از گروه‌های کنشگر مردمی نیز راه‌حل این موضوع است. تمام آنچه به عنوان کنشگر مردمی مطرح است برای ما حائز اهمیتند.

جزئیات طرح ریحان شهر در شهرداری تهران
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران بیان کرد: در طرح ریحان شهر زنان و دختران شهر هستند که به ما می‌گویند که راه‌حل مسئله چیست و ما در این رویداد نقش حمایتگری و تسهیل‌کنندگی را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: شهرداری یک شبکه دسترسی به شهروندان دارد که می‌تواند این شبکه را در جریان عمل بیاورد. از این به بعد یک سلسله رویداد خواهیم داشت.

اردبیلی افزود: در حال حاضر تعداد زیادی از بانوان ما به دلیل ذات بهبوددهندگی، توانایی زنده کردن محلات و شهر را دارند. طرح ریحان شهر مبتنی بر این مسائل شکل گرفته است.

وی اظهار داشت: ریحان شهر یک جریان اجتماعی است که امیدوارم منشأ یک اتفاق مثبت در شهر شود.

چرا زنان فکر می‌کنند فرزندآوری محدودیت می‌آورد؟
مشاور شهردار تهران بیان کرد: چشم امید ما برای حل مسائل شهر تهران به زنان و خانواده‌ها ست. یکی از اشکالاتی که افراد تصور می‌کنند فرزندآوری دشواری دارد، محدود شدن برخی تفریحات است و ما برای پایان دادن به این تفکر غلط و ترویج این فرهنگ که ازدواج پایان خوشی‌ها نیست، تلاش‌هایی کرده‌ایم.

وی افزود: به عنوان مثال، در برخی پارک‌ها مظاهر آسیب‌های اجتماعی مانند معتادان باعث می‌شوند خانواده‌ها نتوانند از آن فضا استفاده کنند که شهرداری برای این موارد برنامه دارد و همه جای شهر باید فضایی برای خانواده و امن برای حضور زنان باشد.

ساخت ۲۰ مجموعه کوثر تا ۳ ماه آینده
اردبیلی با اشاره بر مجموعه‌های خدماتی ویژه بانوان تصریح کرد: ۵۲ مرکز کوثر، ۶۴ زیر ساخت کوثر، مجموعه‌های شهربانو و ۹ بوستان ویژه بانوان در تهران داریم که در دستور کار شهردار تهران، افزایش ۵ الی ۷ عددی بوستان‌های بانوان است. به علاوه طی ۳ ماه آینده ۲۰ مجموعه کوثر دیگر تأسیس خواهیم کرد و در سال آینده تعداد آنها ۲ برابر خواهد شد.

وی گفت: همچنین نمایشگاه زنان و تولید ملی از ۱۱ الی ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ در بوستان گفتگو راه‌اندازی خواهد شد تا بانوان بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند.

این مسئول اظهار داشت: طیفی از مجموعه‌های مددسرا و گرمخانه‌ها وجود دارد که تلاش می‌کنیم طی بازدیدهای دوره‌ای خود به آنها رسیدگی کنیم. اما به طور کلی تلاش خواهیم کرد کمتر تولید آسیب را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار محور ما هستند که خدمت‌رسانی به آنها را ارتقا خواهیم داد. مشاوره، مددکاری کارآفرینی و توانمندسازی ازجمله اقداماتی است که به صورت ویژه برای این بانوان انجام خواهیم داد.

شناسایی ۲ هزار نقطه ناامن برای زنان در تهران
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به ایمنی زنان در شهر بیان کرد: ایجاد حس امنیت در امور و مرور شهری حداقل امری است که باید برای تهران رخ دهد اما فعلاً در همین سطح باقی مانده‌ایم. شهروندان می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۷ نقاط ناایمن را به ما اطلاع دهند. عمده نقاط ناامن گزارش‌شده نیز با کمک بانوان شناسایی شده و یک نقشه کلی از این نقاط داریم.

وی ادامه داد: شهرداران مناطق نیز موظف به رفع آنها هستند. کوتاه کردن پوشش سبز محیط، ایجاد روشنایی در نقاط تاریک و غیره توسط شهرداران انجام می‌شود اما برخی نقاط بی‌دفاع نیاز به طرح پروژه از سوی شهرداری دارد. اعتبار ۱۴۰۰ به دلیل اینکه به مناطق منتقل نشده بود درصد کمی از پروژه‌ها را به سرانجام رساند.

اردبیلی خاطرنشان کرد: حدود ۲ هزار نقطه ناامن داریم که مستلزم اولویت‌بندی است. فرایند تأمین اعتبار این موارد را برای سال آینده در نظر گرفته‌ایم اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم. ایجاد ایمنی برای بانوان امری حداقلی است و برای رسیدن به مرحله‌ای که زنان احساس امنیت، شادی و غیره داشته باشند فاصله زیادی داریم.

وی در پایان تصریح کرد: در طرح ریحان شهر یک فراخوان می‌دهیم و هر مجموعه کنشگری در سطح شهر که ایده‌های برای بهبود فضای شهری با کمک زنان داشته باشد، از سوی شهرداری حمایت خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۰
مجازات ایجادمزاحمت برای بانوان درایران هم خفیف است وهم همان هم بدرستی اجرا نمیشود(شاید ازهر هزاران هزار مورد یکی مجازات شود).ولی چندهفته پیش که یک زن ایتالیایی مورد مزاحمتی لحظه ای قرارگرفت مقامات اعلام کردند مجازاتش 3 سال زندان است.ضمن اینکه دراروپا قانون صرفا روی کاغذ نیست بلکه واقعا اجرا میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
اگر قرار باشه مجازات کنند گشت ارشاد بیشتر از همه مزاحم بانوان می شود.
وقتي از تريبون نماز جمعه خانمي كه فرزند اوري نمي كنه را هرزه مي ناميم خوب هرز اينطوري فكر ميكنه كه فرزند اوري محدوديته ديگه. چرا تعجب مي كني؟
امنیت زنان یعنی امنیت خانواده و نهایتا امنیت جامعه
زنا و دخترا و مسنا بايد مسلح بشن
متاسفانه اکثر پارک‌ها و بوستان ها بعلت سگ گردی مکان های امنی برای خانمها و فرزندان خردسال نیست و متاسفانه قوه قضاییه و شهرداری و نیروی انتظامی هیچ اقدامی ننموده ام
تهران نگو تکزاس صد سال پیش بگوووووووووووووووووووووووووووووووووووو
بخدا به نظر من تمام نقاط برای زنان ناامن هستند، من به عنوان یه مادر که دو تا دختر کوچک دارم ،حتی صبح با ترس لرز از خیابان خونمون رد میشم و تمام خرید رو همسرم انجام میده ،فقط برای موارد ضروری از خونه بیرون میرم . متاسفانه از کنار پسرهای نوجوان هم که من جای مادرشان هستم با ترس رد میشم که الفاظی بکار میبرن که من هنوز معناشون نمیدونم و این برای من دردناک هست، وقتی حرفی از کسی میشنوم تمام روحم مکدر میشه
چرا زنان فکر می‌کنند فرزندآوری محدودیت می‌آورد؟
چون شوهرشان معتاد است.
چون فقیرند و نان شب را مانده اند.
چون امیدی به بهبود اقتصاد و زندگی بهتر فرزند نیست.
چون شما مسئولین هیچ تدبیر و تعهدی ندارید.
چون نمیخواهند گول بخورند و مثل خودشان یکی دیگر را بدبخت کنند.
چون میدانند قول شما قول نیست و فقط سرکاریست.
چون باز زندگی بر دوش زن و مرد سنگینی می کند.
چون نمیخواهند در نبود آزادی نسل بعدیشان هم بیچاره شود.
چون
چون
چون
...
دست از دخالت در خصوصی ترین امور ملت بردارید و کار واقعیتان را انجام دهید.
قوانین از زنان هیچ حمایتی نمی کند. هزاران بار در خیابان توهین و اذیت های مختلف دیدیده ایم، باحجاب و بی حجاب. جامعه بیماری که متعرض تشویق هم می شود و در نهایت با گفتن این که زن بی حجاب بود یا خودش خواست، سر ته همه چیز هم می آید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس