بازدید 14608
سخنگوی شورای نگهبان:

استعفای آیت‌الله جنتی شایعه است

سخنگوی شورای نگهبان شایعه استعفای آیت‌الله جنتی را تکذیب کرد.
کد خبر: ۱۰۹۷۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶ 08 January 2022

به گزارش تابناک به نقل از  ایسنا، سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی راجع به استعفای آیت‌الله جنتی گفت: تغییری در شورای نگهبان مطرح نیست و این شایعات غلط است.

 هادی طحان نظیف در نشست خبری خود با عرض تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) گفت: در فاصله بین نشست خبری پیشین تا امروز، ۱۰ طرح و لایحه و ۲ اساسنامه بررسی شده است.

وی با اشاره به برخی از مصوبات شورای نگهبان گفت: لایحه «موافقت‌نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در خصوص ارتباط بین‌المللی راه‌آهن» اخیرا تایید شد هم‌چنین طرح «تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار» که در مرحله قبل با اشکالات و ابهاماتی مواجه شده بود هنوز دو ابهام و یک ایراد آن باقی مانده است و به مجلس بازگشت داده می‌شود. لایحه «اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز» نیز با چند اشکال روبرو است که اگر اشکالات آن از سوی مجلس مرتفع شود، تایید خواهد شد.

طحان نظیف ادامه داد: طرح «اصلاح موادی از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی مربوط به جرایم شرط‌بندی و قمار بازی در فضای مجازی» حدود ۴-۵ جلسه بحث کارشناسی را به خود اختصاص داد و موارد اشکال و ابهام آن به مجلس منعکس شد. یکی از ابهامات شورای نگهبان در خصوص تعریف قماربازی و شرط‌بندی بود که نظر خود را به مجلس در این رابطه گفتیم. هم‌چنین برخی از اشکالات طرح «الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» رفع شده است، اما برخی هنوز باقی مانده است که به مجلس بازگشت داده شده است.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: طرح بعدی، طرح «نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس» است که چند سال قبل به شورای نگهبان ارسال شده بود و با اشکالاتی مواجه شد و در نهایت در این مجلس دوباره بررسی شد که هنوز با اشکالاتی مواجه است. طرح بعدی، طرح «ساماندهی صنعت خودرو» است که با اصلاحات مجلس، ابهامات شورای نگهبان از بین رفت، اما هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، نامه‌ای را برای ما ارسال کردند و ما موضوع را به مجلس منعکس کردیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره درخواست برخی نامزد‌های ریاست جمهوری درباره دلایل رد صلاحیت و امکان اصلاح قانون گفت: ما همیشه از اصلاح قانون انتخابات استقبال کردیم و در یک ماه گذشته چند عضو شورای نگهبان این موضوع را گفتند، طبیعتاً اگر قانون تغییر کند ما پایبند هستیم.

طحان نظیف در خصوص آخرین وضعیت مصوبه طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: این طرح به شورای نگهبان ارسال شده و درحال رسیدگی به آن هستیم. این مصوبه ماهیتش لایحه است و بخشی از بار مالی آن را دولت تقبل کرده است، اما در خصوص بخش دیگر آن نیز خودمان ابهام داریم ان‌شاءالله پس از بررسی‌های نهایی، نتیجه را اعلام می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اصل ۵۰ قانون اساسی و تذکر رئیس سازمان محیط زیست درباره بودجه گفت: ما درباره محیط زیست حساسیت داریم. اگر لایحه بودجه از طرف دولت اعلام می‌شود قاعده‌اش این است که نظرات کارشناسی راجع به محیط زیست شنیده شده، ولی اگر در شورای نگهبان مفاد مصوبه موجب آلودگی یا تخریب غیرقابل جبران محیط زیست شود با اشکال از طرف شورای نگهبان مواجه می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان درباره ایراد وارد شده به هیئت عالی نظارت بر مجمع که آن را شورای نگهبان دوم می‌خوانند گفت: هیئت عالی نظارت یک ساختار قانونی در کشور است. در مجمع آقایان می‌گویند قانون نظارت در حال اصلاح است، اما ذیل همین قانون فعلی نیز مشکلی وجود ندارد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی راجع به استعفای آیت‌الله جنتی گفت: تغییری در شورای نگهبان مطرح نیست و این شایعات غلط است.

وی در پاسخ به سوالی راجع به اختیار مجلس برای قانونگذاری راجع به شفافیت مصوبات شورای نگهبان گفت: ما در شورای نگهبان با هرچیزی که منع شرعی و قانونی نداشته باشد و مفید باشد موافقیم، اما این‌که دقیقا چه طرحی به تصویب مجلس می‌رسد و چه نهاد‌هایی را شامل می‌شود را نمی‌دانیم، اما شورای نگهبان در عرصه شفافیت همیشه پیشتاز بوده است.

طحان نظیف در پاسخ به سوالی درباره دیدار آیت‌الله اعرافی با نمایندگان مجلس گفت: این دیدار‌ها در چارچوب وظایف تخصصی اعضای شورای نگهبان در ارتباط با مجلس است که نظرات رد و بدل می‌شود و امیدواریم دیدار اعضای شورای نگهبان با نمایندگان مجلس موجب بالا رفتن کیفیت مصوبات شود.

وی در پاسخ به سوالی راجع به مهم‌ترین الزامات شورای نگهبان برای بررسی بودجه ۱۴۰۱ گفت: الزامات کلی ما راجع به همه مصوبات روشن است که شرع و قانون است. بودجه باید تفصیلی باشد یعنی ریز هزینه‌ها در بودجه ذکر شده باشد هم‌چنین باید جامعیت و تعادل بین هزینه‌ها و درآمد‌ها وجود داشته باشد هم‌چنین موارد غیر بودجه‌ای نباید در بودجه ذکر شود و این‌ها اصولی است که مکرراً با ایراد شورای نگهبان روبرو شده است.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی راجع به رفع ایراد طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار گفت: این‌که راهکار چه چیزی است با مجلس است البته ما در مجلس حضور پیدا می‌کنیم و آن را تبیین می‌کنیم. ایراد شورای نگهبان روشن است. باید ساماندهی در خصوص قضات صورت بگیرد، اما نحوه ساماندهی برعهده مجلس است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵۸
این بنده خدا 90رو رد کرده کس دیگه ای رو ندارید بزارید جاش بره استراحت کنه بابا گناه داره تو این سن احساس تکلیف هم اندازه ای داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
دود از کنده بلند میشه
حتمن شایعه است!!!! ممکن نیست استعفا بده !!!!!!!
پاسخ ها
ج - الف
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
صحیح است ..... صحیح است
مشخصه که شایعه هستش چون ایشون شیفته خدمته!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
خدا رو شکر تا امثال این بزرگوار هستند مردم لازم نیست زحمت رای دادن رو به خودشون بدن.
آیت الله جنتی بدون توجه به شایعات، با قدرت و انرژی به کار خود ادامه دهند. آینده ایشان بسیار روشن است و این شایعات از طرف کسانی مطرح می شود که چشم دیدن پیشرفت ایشان را ندارند. .!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
ملت توجه داشته باشند عملکرد جناب جنتی تا به امروز فقط نشان دادن خودشان و توانایی هایشان بوده است ایشان تازه از این به بعد قصد پیشرفت دارند ، به سلامتی و تندرستی ، علی برکت الله !
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
آینده رو خوب اومدی تا این بابا همه ما رو کفن نکنه امیدش به آینده ادامه دارد
خب خداروشکر که شایعه بود! وگرنه شوک عظیمی به ملت وارد می شد
پاسخ ها
هاشمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
و به کشور مخصوصا مدیریت کلان کشور
به این دلیل شایعه است که اگر جنتی استعفا بدهد، آملی لاریجانی رییس شورای نگهبان می شود

و سپس امضای رییـــس شورای نگهبان پای اعتبار نامه ریاســـــت محترم جمهوری فعلی وجود ندارد

و دولت الان اگر از رسمیت نیافتد، 3 سال دیگه رد صلاحیت خواهد شد خخخخ
رییس بعدی شورای نگهبان لاریجانی است، کسی که رییسی را برای ریاست جمهوری تایید نکرد
چه خبرایی است پشت پرده
خیلی هم واقعیت داره
خداروشكر. ايشان تازه ابتداي كار هستند و بايد از وجودشان بهره ها برد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
اول جوونیشه
جنتی استعفا نمیده. چون پسراش پیر وبازنشسته شدند جنتی باید کارکنه تا خرجی اونارو بده.
خداروشکر
خیالم راحت شد .
بر منکرش لعنت حالا حالاها خدمت ایشون هستیم ...
لازمش داریم این جوان را
تکذیب این شایعه هم خودش شایعه است!
انشالله به واقعیت می پیونده
آره حیفه استعفا بده . هنوز یک قرن دیگه میتونه کار کنه
چه خوب!
اقا شما رو بخدا هر چند وقت يكبار حداقل خبري از ايت الله جنتي بگذاريد والله خيلي روحيه مون عوض ميشه . نامردين اگه اين كار رو نكنين .
تنها مملکتی هستیم که استعفا نداریم
بعد همین آقا که میز و مقام رو ول نمیکنه در باب جوانگرایی سخنرانی ها داره. دیگه بفهمین اوضاع مملکت چقدر خرابه
ایشون منتظرن نسل انسان منقزض بشه بعد استعفا بدن
استعفا ؟؟؟؟ عجب حرفی
همین حرفهارا برای اقای واعظ طبسی میکفتن ولی بنده خدا با ویلچر میامد استان قدس کارش را انجام میداد یا مرحوم ایت ا.... کنی یا مرحوم ایت ا....هاشمی شاهرودی ... کم بزرگان مثل اینها نداشته ونداریم الان اکثر مسولین جمهوری اسلامی 80الا90را گذارندن ولی چون احساس تکلیف میکنند دارند حتا باویلچر باشد سر خدمت به مردم مظلوم وساده ایران میان بعضی چندین شغل ومسولیت دارند ولی چون احساس دین به مردم میکنند به انواع شغل ومدیریت خود ادامه میدهند مثل اقای دکتر ولایتی وامثال ایشان حاظر نیستن پستون را به ککسی دیگر تحویل دهند خدا انشاا.. عمری بابرکت به ایشان بدهد امین
میخواد مهاجرت کند اخه همه نوابغ دارند از کشور میروند .
البته که کارهای ایشان را نیز دیگران انجام می دهند استعفا بی معنی میشه
سخنان مرحوم دکتر کاتوزیان درموردشورای نگهبان بسیار قابل توجه است!
دوران ایشان نیز خواهد گذشت.
ملک الموت خود بسیاری از مشکلات را حل کرده و خواهد کرد.
یادمان نرفته پیرمردی دیگر 4 ماه در کما همچنان رئیس ی مجلس مهم بود
از قدیم گفتن وصف العیش نصف العیش
قابل توجه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
مگه میشه ؟ مگه داریم؟
استعفا ؟؟؟؟؟ 1400 سال پیش خدا فرمود " وادخلی جنتی " ولی ایشون قبول نکرد . حالا انتظار استعفا دارید ؟؟؟؟؟؟
از مملکتی که توش امثال جنتی برای مردم تصمیم میگیره و رسانه اش هم تابناک و کیهان هست چه انتظاری هست.هرچی عیب و ایراد مسئولین و کشور هست ، رسانه های نارسا با استخدام عده ای تندرو بعنوان ممیز و سانسورچی تطهیر میکنند.نتیجه اینکه در این کشور قطع رجال هست و جنتی همچنان بهترین گزینه.پس خاموش باشید.
به به
انرژی در حد بروسلی ماشالله
ما ملت هم هویج
ایشان آینده ای درخشان در پیش دارند و از آینده سازمان این سرزمین هستند !
مگه آخرالزمانه؟
معلومه که شایعه هست ،تو مرام ایشون چیزی به اسم بازنشستگی ویا خدای نکرده استعفا اصلا وابدا وجود نداره.
جونش رو میخواد در راه خدمت صادقانه و در پشت میز خدمت از دست بده خوشا بحالش .
داشتیم از غصه می‌مردیم. خدا را شکر که شایعه است. اگر واقعا ایشون از شورای نگهبان برن کی میخواد جای ایشون را بگیره. ده ها سال تجربه خدمت صادقانه را به نظام و اسلام و کشور دارند.
استاد دانشگاه را با يك دنيا تجربه در سن ٧٠ سالگي به زور بازنشسته مي كنند بعيد كسي كه تصميماتش آينده يك كشور را تحت تاثير قرار ميده، حاضر نيستند بازنشسته كنند. واقعا خجالت آوره.
بیشتر آرزویه است تا شایعه.
با شایعه نمیشه به آرزو رسید.
من که میدونم آرزو رو به گور میبرم چون هنوز بیست سالم هم نشده
حضرت نوح علیه السلام پیش ایشان لنگ انداخته
ایشان تازه دوران بلوغشان را سپری می کنند
این صندلیها هدایای الهی هست هرگز انهارا ترک نکنید
سجده ی شکر واجب شد
احتمالا دکمه ریست رو زده بقیه فکر کردن پاور آف شده
رفت واسه سي سال چهارم خدمت
استعفا بده پس کی منتظر ظهور امام زمان باشه
بنده خدا نمي تونه درست و حسابي حرف بزنه ، مگه قحط الرجاله تو اين مملكت ؟
اگر ايشان استعفا دهند تاکيد بر استفاده از ظرفيت جوانان چه مي شود!
در عنفوان جوانی؟
مگه میشه؟؟؟ مگه داریم؟؟؟؟

جنتی و استعفا؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی