بازدید 19529
بیشترین جست‌ و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

ماجرای هواپیمای اوکراینی دوباره ترند شد/ سیل سیستان و بلوچستان را در کانون توجه قرار داد / شهادت حضرت زهرا (س) بحث داغ فضای مجازی شد/ پیگیری اخبار قزاقستان توسط کاربران ایرانی در گوگل

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «هواپیمای اوکراینی»، «سیستان و بلوچستان»، «شهادت حضرت زهرا س»، «اخبار قزاقستان»، «احسان علیخانی»، «لیلا اوتادی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۹۷۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 07 January 2022

ماجرای هواپیمای اوکراینی دوباره ترند شد/ سیل سیستان و بلوچستان را در کانون توجه قرار داد/ شهادت حضرت زهرا (س) بحث داغ فضای مجازی شد/ پیگیری اخبار قزاقستان توسط کاربران ایرانی در گوگل

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در چهل و هشت ساعت اخیر اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «هواپیمای اوکراینی»، «سیستان و بلوچستان»، «شهادت حضرت زهرا س»، «اخبار قزاقستان»، «احسان علیخانی»، «لیلا اوتادی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

هواپیمای اوکراینی

هجدهم دی ماه سال ۱۳۹۸ و در روز‌هایی که مردم ایران عزادار شهادت مظلومانه سردار دل‌ها شهید قاسم سلیمانی بودند و در کنار حمله غرور آفرین موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه نظامی آمریکایی ها، اتفاق تلخ دیگری رقم خورد که قلب و دل میلیون‌ها ایرانی را بار دیگر عزادار کرد.

شلیک اشتباه پدافند هوایی ایران به هواپیمای اوکراینی که حامل مسافرانی از ایران و دیگر کشور‌های جهان به کیف، پایتخت اوکراین بود؛ حادثه‌ای بود که اکنون و پس از دو سال دوباره در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود و بحث پیرامون آن داغ است.

 

یک جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی پیدا شد - تابناک | TABNAK

در جریان این حادثه تلخ ۱۶۷ مسافر و 9 خدمه هواپیما جان خود را از دست دادند.

گفتنی است، در آن تاریخ و با کمی تأخیر نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران شلیک اشتباه به هواپیما را پذیرفتند و مسئولان ایرانی برای پرداخت هرگونه خسارت به خانواده های عزادار و کشورهای درگیر با حادثه اعلام آمادگی کردند.

بیشتر بخوانید 

سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های محروم و صد البته مظلوم ایران است که هر از گاهی به تیتر یک رسانه‌ها می‌آید.

اگر بسیاری از استان‌های کشور به واسطه توسعه یافتگی و برخی مسائل دیگر نظیر قهرمانی‌های ورزشی، توسعه صنعتی و... در کانون توجه قرار می‌گیرند، این استان یا بخاطر آلودگی هوا، یا خشکسالی و این بار بخاطر سیل و آب گرفتگی در کانون توجه قرار گرفته است.

توضیح اینکه اخیراً و در جریان بارش‌های شدید در مناطق جنوبی کشور، استان سیستان و بلوچستان نیز به شدت به واسطه بارش‌ها و سیل دچار خسارت شده است.

در همین رابطه اعلام شد که فعالیت دو سامانه بارشی در سیستان وبلوچستان و جنوب کرمان موجب طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیلاب‌های فراوانی در جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان شده؛ با وجود این، دو تالاب خشکیده هامون و جازموریان بهره‌ای از این سیلاب‌ها نبرده و همچنان تشنه هستند.

بارش باران سیل آسا به ویژه در چابهار و کنارک که به گفته‌ کارشناسان و مسئولان هواشناسی استان سیستان وبلوچستان در تاریخ و از بدو تاسیس شهر کنارک بی‌سابقه بوده باعث شده تا همه خانه‌های برخی از محله‌های این شهر دچار آبگرفتگی کامل شود.

بارش‌ها در جنوب کرمان هم مشکلات و خسارات زیادی را برای ساکنان بخش جنوبی این استان به وجود آورده که هنوز میزان خسارات و تلفات برآورد نهایی شده است.

با وجود نزدیک به سه دهه خشکسالی در جنوب شرقی کشور، هر بارشی علی‌رغم خسارات زیانباری که دارد در تنش‌زدایی بر اثر خشکسالی حاکم بر اقلیم‌های یاد شده تاثیرگذار است و باعث رفع خشکسالی می‌شود.

با وجود این، انتظار می‌رفت دو حوزه هامون و جازموریان که در این سال‌ها به دلیل کاهش شدید بارش‌ها به خشکیدگی کامل رسیده‌اند، لبی از این بارش‌ها‌ تر کنند که متاسفانه انتظار‌ها برآورد نشده و این تالاب‌ها همچنان خشک هستند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان درباره تاثیر پذیری تالاب‌های خشکیده استان از این بارش‌ها گفت: هامون و جازموریان بی‌تاثیر از بارش‌ها نیستند، اما رفع خشکیدگی و احیای دو تالاب یاد شده نیازمند تداوم اینگونه بارش‌ها به مدت ۱۰ تا ۱۵ سال و به تعبیری وقوع ترسالی و رفع خشکسالی‌هاست.

                                                   ادامه بارش باران در سیستان و بلوچستان تا جمعه

حیدری افزود: در پی فعالیت‌های سامانه بارشی در استان، منطقه زابل، شاهد بارش ۲۰ میلی متری باران بود که این بارش‌ها بی شک جاری شدن سیلاب‌هایی را به همراه دارد که مقصد نهایی آنها هامون است. اکنون می‌توان ادعا کرد که منطقه زابل کاملا خیس است.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که تغذیه اصلی هامون بستگی به میزان بارش‌ها در افغانستان دارد. اگر بارش‌ها آنجا خوب باشد بی‌شک هامون از جاری شدن سیلاب‌ها بهره خواهد برد. البته باید حقابه هامون از هیرمند هم رعایت شود که این حقابه اکنون قطع است.

بیشتر بخوانید

شهادت حضرت زهرا (س)

روز گذشته، سوم جمادی الثانی، سالروز شهادت مادر سادات حضرت فاطمه الزهرا (س) بود که با حجم انبوهی از پیام ها در شبکه های اجتماعی و مجازی از سوی محبان اهل بیت (ع) به یکی از ترندهای اصلی گوگل و فضای مجازی تبدیل شد.

توضیح بیشتر در این باره اینکه شهادت حضرت فاطمه(س) از باورهای غالب و دیرینه در میان شیعیان است که بر اساس آن، حضرت فاطمه(س) دختر پیامبر اسلام(ص) نه به مرگ طبیعی، بلکه در اثر آسیب‌های وارد شده از سوی برخی از صحابه پیامبر به شهادت رسیده است. اهل‌سنت درگذشت وی را ناشی از غم و اندوه رحلت پیامبر(ص) دانسته‌اند؛ اما شیعیان عامل اصلی شهادت او را عمر بن خطاب می‌دانند و در ایام فاطمیه به عزاداری برای فاطمه(س) می‌پردازند.

الگوهای رفتاری ام‌ابیها حضرت زهرا (ع) برای نسل امروز - تابناک | TABNAK

 شیعیان برای شهادت حضرت زهرا(س) به مواردی استناد کرده‌اند؛ از جمله آنکه بنا بر روایتی از امام کاظم(ع)، عنوان صِدّیقه شهیده برای فاطمه(س) به‌کار رفته است. همچنین محمد بن جریر طبری، متکلم امامی قرن سوم هجری، در کتاب دلائل الامامه، روایتی از امام صادق (ع) نقل کرده که در آن، علت شهادت فاطمه(س)، سقط جنین او در اثر ضربه دانسته شده است.

ببینید

اخبار قزاقستان

قزاقستان روزهای پر التهابی را می گذراند و شمار زیاد معترضان خیابانی در این کشور کنترل اوضاع را از دست حکومت این کشور خارج کرده است. همین مساله سبب شده تا بسیاری از کاربران به ویژه در ایران پیگیر تحولات اخیر قزاقستان باشند.

توضیح مختصر در رابطه با تحولات قزاقستان اینکه اعتراض‌هایی که در قزاقستان به دنبال افزایش قیمت سوخت آغاز شد به‌سرعت در سراسر کشور در حال گسترش‌ هستند. سرعت گسترش اعتراض‌ها بسیاری را هم در قزاقستان و هم نواحی دیگر این منطقه متعجب کرده است و نشان می‌دهد مساله فقط افزایش قیمت سوخت نیست.

اعتراض‌ها از زمانی شروع شد که مقامات این کشور نفت‌خیز که سابقاً بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود، سقف قیمت ثابت گاز نفتی مایع که مورد مصرف اتومبیل بسیاری از مردم است را برداشت و این مسئله باعث افزایش قیمت‌ها شد.

این اعتراض‌ها که روز یکشنبه در یک منطقه آغازشده بود، تا روز سه‌شنبه به بیشتر شهرها و سراسر کشور رسید و به درگیری‌هایی بین تجمع‌کنندگان و پلیس کشیده شد.

ماجرای هواپیمای اوکراینی دوباره ترند شد/ سیل سیستان و بلوچستان را در کانون توجه قرار داد/ شهادت حضرت زهرا (س) بحث داغ فضای مجازی شد/ پیگیری اخبار قزاقستان توسط کاربران ایرانی در گوگل

درگیری‌ها با استفاده پلیس از گاز اشک‌آور و بمب‌های صوتی در برابر هزاران معترض در آلماتی، یکی از شهرهای اصلی و پایتخت سابق قزاقستان به‌سرعت به خشونت کشیده شد و صدها تن از مردم و نیروهای پلیس مجروح شدند.

تا روز چهارشنبه در بسیاری از مناطق قزاقستان وضعیت اضطراری اعلام‌شده بود اما همچنان هزاران تن به خیابان‌ها آمدند. طبق گزارش‌ها اینترنت در بسیاری از نقاط کشور قطع شد. قاسم جومرت توقایف، رئیس‌جمهور قزاقستان، دولت را برکنار کرد و آن را مقصر ناآرامی‌ها دانست و قول داد "برای حفظ ثبات کشور"، قیمت سوخت را به قیمت پایین‌تر بازگرداند.

بیشتر بخوانید 

احسان علیخانی

احسان علیخانی، مجری و برنامه ساز صدا و سیما و نیز نمایش خانگی است که به تازگی و به واسطه شایعه ازدواجش به صدر جست و جوهای مردمی در شبکه های مجازی آمده است.

ماجرای هواپیمای اوکراینی دوباره ترند شد/ سیل سیستان و بلوچستان را در کانون توجه قرار داد/ شهادت حضرت زهرا (س) بحث داغ فضای مجازی شد/ پیگیری اخبار قزاقستان توسط کاربران ایرانی در گوگل

در رابطه با این موضوع رسانه‌ها نوشته اند: فیلمی از برنامه عصر جدید با اجرای احسان علیخانی منتشر شده است که در آن پسر بچه کرد از ازدواج احسان علیخانی می‌گوید و به نوعی پیشگویی میکند که احسان علیخانی بزودی ازدواج میکند و این باعث خنده احسان علیخانی و حضار می‌شود؛ احسان علیخانی مجری معروف تلویزیون سال هاست ویژه برنامه ماه عسل را اجرا می‌کند و بسیار پر مخاطب است. احسان علیخانی همچنان برنامه عصر جدید و جوکر را در کارنامه کاری خود دارد. احسان عیلخانی در حال حاضر مجرد بوده و تهیه کننده مجموعه جوکر است، اما به خود او اجازه ندادند که مجری این برنامه باشد. به همین علت شایعه ممنوع التصویر شدن این مجری توانمند در فضای مجازی مطرح شده است.

بیشتر بخوانید

لیلا اوتادی

لیلا اوتادی یکی از بازیگران قدیمی سینما و تلویزیون ایرانی است که هرازچندگاهی با رفتار و فعالیت های خود مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار می گیرد.

اخیراً نیز نوع پوشش و تصاویر منتشر شده از او در جشنواره عمان منتشر شده است که در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است.

کنایه‌های لیلا اوتادی به باران کوثری: هیچ گاه درون یک مافیا نرفته ام /  انتقاد دقیق افخمی از افزایش 100 درصد قیمت بلیت سینما / پیش بینی بسته شدن  فضای سینما در

گفتنی است، در هفته‌های گذشته و پس از انتشار اولین خبرها از چاپ کتاب شعری با نام لیلا اوتادی، انتقادات فراوانی درباره ورود بازیگران به عرصه‌های غیرتخصصی صورت گرفت که بازتاب‌های فراوانی در فضای مجازی داشت. لیلا اوتادی در پی برخی واکنش‌ها نسبت به یکی از اشعارش، پستی را منتشر کرد و درباره مضمونی که در پس سرودن این اثر در ذهن داشته است، توضیح داد.

بیشتر بخوانید

مداحی کلمینی مهدی رسولی 

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا س مداحی سوزناک حاج مهدی رسولی با عنوان کلمینی نیز ترند شد که در ادامه با هم می شنویم. 

تعداد بازدید : 360
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست