بازدید 14676

عتیقه‌های ۷۰۰ میلیارد تومانی به امارات نرسید

کد خبر: ۱۰۹۷۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹ 05 January 2022

کشف عتیقه‌های دوره ساسانی، کلکسیونی از جاسازهای عجیب مواد مخدر به همراه توقیف بیش از 2 هزار کیلو مواد مخدر از مهم‌ترین دستاوردهای پلیس در پانزدهمین مرحله از طرح ظفر است.

به گزارش ایران، مدتی قبل مأموران کلانتری 102 پاسداران در تحقیقات پی بردند که مرد جوانی اقدام به جاسازی و قاچاق مقدار زیادی عتیقه‌جات کرده است.

با اطلاع از این خبر، ضمن هماهنگی‌های قضایی با بازپرس پرونده و پس از سه ماه کار اطلاعاتی و مراقبت نامحسوس در نهایت مدارک و اسنادی به دست آمد که نشان می‌داد مرد جوان 702 قلم عتیقه و 1500 سکه طلا زیرخاکی در مخفیگاهش نگهداری می‌کند.

بدین ترتیب مأموران وارد عمل شده و پس از دستگیری متهم در بازرسی از خانه‌اش 50 کوزه گلی، 23 کاسه طلا، هزار و 500 سکه طلا، 150 عدد نیزه و سرنیزه و اشیای عتیقه و زیرخاکی دیگر کشف شد.

طبق اعلام کارشناس میراث فرهنگی، اجناس عتیقه متعلق به دوره ساسانیان بوده و ارزش مالی آنها گرچه حدود بیش از 700 میلیارد تومان تخمین زده شده اما این در حالی است که بعضی از اشیاء را نمی‌توان قیمت‌گذاری کرد. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این سکه‌ها نخستین سکه‌هایی هستند که در ایران ضرب شده‌اند و روی برخی از ظروف تکه‌هایی از لباس که مربوط به همان دوره بوده، چسبیده شده است.

متهم که فاقد سابقه کیفری است، در تحقیقات اولیه گفت: سال‌هاست در کار عتیقه هستم و اطلاعات خوبی هم در این مورد دارم. مدتی قبل با مرد جوانی آشنا شدم که او این عتیقه‌ها را از حفاری یک قبر قدیمی و تاریخی در منطقه شوشتر به دست آورده بود. من در این میان نقش واسطه را داشتم و قرار بود که اجناس را به فردی در امارات بفروشم و بعد از آن هم از ایران خارج شوم.

سرقت رینگ و لاستیک

دو متهم که سوار بر خودروی پژو 405 نوک مدادی، رینگ و لاستیک خودروها را در بهشت زهرا سرقت می‌کردند، در این طرح دستگیر شدند. متهم و همدست 50 ساله‌اش هر روز صبح راهی بهشت زهرا شده و اقدام به سرقت می‌کردند.
شیوه و شگرد متهمان به این صورت بود که در خیابان‌های بهشت زهرا پرسه می‌زدند و با دیدن خودروهای پارک شده سوگواران، به سراغ خودرو می‌رفتند. همدست میانسال نقش زاغ‌زن را اجرا می‌کرد و همدست دیگرش بدون استفاده از جک، لاستیک و رینگ را باز کرده و سپس به سراغ خودروی دیگر می‌رفتند.

با گزارش سرقت‌های سریالی رینگ و لاستیک در آن محدوده، بلافاصله مأموران پلیس اقدام به گشتزنی کرده و در بررسی‌های خود به پژوسواران مشکوک شدند. گرچه پژوسواران منکر سرقت بودند اما در صندوق عقب خودروی آنها 10 رینگ و لاستیک کشف شد و همین مسأله باعث شد که آنها به سرقت‌های سریالی رینگ و لاستیک در محدوده بهشت زهرا اعتراف کنند.

جاساز حرفه ای مواد مخدر

از حوله و کاپشن گرفته تا کیف‌های دستی، مخفیگاهی برای جاساز مواد مخدر بود. گرچه این جاسازها، کاملا ًحرفه‌ای بود اما باز هم از نگاه تیزبین مأموران مراقب دستگاه‌های ایکس ری اداره پست در امان نماند.

یکی از جاسازها حوله‌هایی بودند که هر کدام از آنها آغشته به 3 کیلو هروئین بودند. یا کاپشن‌هایی که در آب تریاک خوابانده شده و آماده انتقال به کشورهای خارج بودند.

یکی دیگر از جاسازها کیف‌هایی بودند که قاچاقچیان مواد داخل جداره‌های آنها تریاک جاساز کرده بودند و حتی برای اینکه دستگاه‌های ایکس ری نتوانند این مواد را تشخیص دهند از کاربن برای پوشش آن استفاده کرده بودند. اما کاربن‌ها نیز عایقی برای برملا نشدن این ماجرا نبود و درنهایت دستگاه‌های ایکس ری اداره پست آنها را نیز شناسایی کرد.

پلمب 300 خانه پلاک قرمز

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ در حاشیه این طرح از شناسایی و پلمب ۳۰۰ خانه پلاک قرمز خبر داد.

وی در تشریح این خبر گفت: مرحله ۱۵ طرح ظفر با رویکرد مبارزه با خرده فروشان، عمده فروشان، قاچاقچیان و معتادان متجاهر در حال انجام است و تمامی مناطق حاشیه نشین و بی‌دفاع شهری را به‌صورت نقطه به نقطه مورد بررسی قرار داده‌ایم. در این نقاط بحث روشنایی و تسهیل عبور و مرور و حضور پلیس را به منظور برقراری امنیت به دستگاه‌های ذیربط پیشنهاد داده‌ایم.

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: بالغ بر ۳۰۰ پلاک قرمز در تهران از خانه‌هایی که متروکه هستند شناسایی شده البته این خانه‌ها بارها شناسایی و توسط پلیس پلمب شده‌اند. این خانه‌ها ساعتی یا روزانه برای خرید وفروش مواد مخدر اجاره داده می‌شوند و بسیاری از این خانه‌ها مرکز خرید و فروش مواد مخدر شده‌اند. ما استعلام این خانه‌ها را گرفته‌ایم و مالکان این خانه‌ها بدانند براساس ماده ۱۳ قانون مبارزه با موادمخدر این قبیل منازل اگر مورد استفاده برای خرید و فروش و مصرف مواد مخدر قرار بگیرند باید به نفع دولت مصادره شوند.

وی ادامه داد: در این طرح دو تن و ۱۲۶ کیلو انواع موادمخدر کشف و ضبط شده است. همچنین ۵ باند مواد مخدر منهدم و ۹۶ قاچاقچی عمده و هزار و۷۳۵ خرده فروش شناسایی و دستگیر شده‌اند. همچنین ۲۳ نفر از اراذل و اوباش که در زمینه مواد مخدر فعالیت می‌کردند شناسایی شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار