بازدید 12419
۲

بخشش 2 اعدامی به حرمت ایام فاطمیه

کد خبر: ۱۰۹۷۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴ 05 January 2022

دو زندانی محکوم به مرگ که به خاطر ارتکاب قتل قرار بود به دار مجازات آویخته شوند در آخرین لحظات اجرای حکم در اقدامی خداپسندانه با گذشت خانواده مقتولان به حرمت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بخشیده شده و به زندگی برگشتند.

رضایت پای چوبه دار

به گزارش ایران، مرد جوانی غروب دوازدهم دی سال 97 در جریان نزاعی خونین در یکی از محله‌های پایتخت پسر جوانی را به قتل رسانده و فرار کرده بود. وقتی پلیس برای بررسی این حادثه به محل رفت، دوست مقتول در تحقیقات گفت: من و آرمین پس از ترک محل کارمان راهی خانه شدیم. حوالی خیابان گاندی، مرد جوانی را دیدیم که در حال صحبت با تلفن همراه بود. او با صدای بلند فحاشی می‌کرد و همین مسأله باعث شد که به او تذکر بدهیم.

درست نبود جلوی اهالی و رهگذران، حرف‌های نامناسب بزند و به او گوشزد کردیم که درست صحبت کند، اما مرد جوان به جای آنکه آرام‌تر صحبت کند، به ما هم اهانت کرد که جر و بحث‌مان شد و ناگهان متهم به سمت خودرویی که در نزدیکی ما پارک شده بود، رفت. دختر جوانی سرنشین خودرو بود و او از داخل خودرو چاقویی برداشت و به ما حمله کرد.

مرد عصبانی من و دوستم را زخمی کرد و از محل متواری شد.به دنبال اظهارات دوست مقتول، مأموران به بازبینی دوربین‌های مداربسته محل حادثه پرداخته و موفق شدند شماره پلاک خودروی متهم فراری را به دست آورند. با به دست آوردن هویت متهم فراری، تیم جنایی موفق به دستگیری او شد.

متهم ضمن اعتراف به قتل در بازجویی‌ها گفت: روز حادثه به همراه دختر خاله‌ام، بیرون رفتیم. او می‌خواست برای دوستش کادوی تولد بخرد و از طرفی می‌خواستیم یک رستوران هم برای جشن تولد رزرو کنیم،اما همان موقع دوست پسرش تماس گرفت و سر موضوعی با هم دعوایشان شد و به دختر خاله‌ام بی احترامی کرد. من که خیلی عصبانی شده بودم، گوشی را از دختر خاله‌ام گرفتم و در خیابان شروع به دعوا با پسر جوان کردم. در همین موقع دو پسر جوان هم از آنجا رد می‌شدند که به من اعتراض کردند،اما من که خیلی عصبانی بودم، با چاقو آنها را زدم. روز بعد هم در روزنامه‌ها خواندم که یکی از پسرها فوت کرده است.

بدین ترتیب پرونده متهم این جنایت برای محاکمه به دادگاه کیفری ارسال و با توجه به درخواست اولیای دم برای قصاص قاتل پسرشان، حکم به قصاص صادر شد. با تأیید این حکم در دیوان عالی کشور، پرونده برای اجرا به دادسرای امور جنایی پایتخت ارجاع شد.

در حالی که مرد جوان برای اجرای حکم پای چوبه دار رفت و با ابراز پشیمانی خواهان بخشش خود بود، واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تهران آخرین تلاش‌ خود را برای جلب رضایت خانواده مقتول به کار بست تا اینکه سرانجام وقتی خانواده مقتول دریافتند مرد جوان در زندان توبه و اقدام به حفظ و ختم قرآن برای شادی روح پسرشان کرده و با توجه به ایام شهادت فاطمه زهرا (س) در اقدامی خداپسندانه از قصاص مرد زندانی صرف نظر کرده و او را بخشیدند.

گذشت پس از 11 سال

دومین ماجرا مربوط به زندانی محکوم به مرگی بود که پس از 11 سال با رضایت خانواده مقتول و حرمت ایام شهادت فاطمه زهرا(س) بخشیده شد.

مرتضی محمدی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک در این باره به مهر گفت: ۱۱ سال پیش در یکی از روستاهای شهرستان آبیک بنا به دلایلی، دخترجوانی به دست یک مرد به قتل رسیده بود که پس از دستگیری متهم، وی به قصاص محکوم شد. مدتی پیش حکم قصاص قاتل آماده اجرا بود که اجرا نشد اما روز یکشنبه ۱۲ دی ماه در زمان اجرای حکم قصاص، محکوم علیه بالای چهار پایه رفته و حتی طناب دار بر گردنش آویخته شده بود که به خاطر وضعیتی که حاکم شد و ایام سوگواری حضرت زهرا سلام الله، شرایط تغییر کرد و منتهی به رضایت والدین مقتول شد.

محمدی با اشاره به برگزاری جلسات، نشست‌ها و تلاش‌های بسیار برای کسب رضایت اولیای دم اذعان کرد: با همت مسئولان زندان چوبیندر قزوین، مسئولان گروه صلح و سازش استان قزوین، خیرین و با بزرگمنشی خانواده اولیای دم، این زندانی پس از ۱۱ سال حبس و در لحظات اجرای حکم، نجات یافت. کار انسان‌دوستانه اولیای دم قابل تحسین و ستایش است و باید گفت که هنوز روحیه ایثار و گذشت در جامعه و مردم جاری و ساری است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
اگر این قاتلها بعد از آزادی دوباره کسی را بکشند خونش بر گردن واحد صلح و سازش خواهد بود یعنی باید آنها هم محاکمه شوند
بنا به دلایلی؟؟؟!!!!دخترجوانی به دست یک مرد به قتل رسیده بود .................و حتی طناب دار بر گردنش آویخته شده بود که به خاطر وضعیتی که حاکم شد؟؟؟؟؟!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار