بازدید 5726

بارش برف و باران در مناطقی از کشور

کد خبر: ۱۰۹۷۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸ 05 January 2022

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوایی در کشور گفت: امروز در استان‌های کرمانشاه، کردستان، شمال ایلام، لرستان و همینطور جنوب قم، استان مرکزی و همدان به تدریج چهارمحال و بختیاری، شمال فارس، اصفهان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان بارش باران و برف و گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید را خواهیم داشت. در مناطق سردسیر و مرتفع هم بارش برف را پیش بینی می‌کنیم.

وی ادامه داد: در استان‌های ساحلی دریای خزر و همینطور اردبیل، خراسان شمالی و خرسان رضوی هم امروز بارش خواهیم داشت. ضمن اینکه در شمال غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز هم امروز بارش پراکنده رخ می‌دهد. آب‌های خلیج فارس، تنگه‌ی هرمز و دریای خزر هم امروز مواج خواهند بود. فردا پنجشنبه هم فعالیت این سامانه‌ی بارشی به مناطق شرق و جنوب شرق کشور محدود خواهد شد. این مناطق هم بارش باران و هم کاهش دما را تجربه خواهند کرد.

این کارشناس هواشناسی اذعان داشت: در جنوب خراسان جنوبی، شمال شرق کرمان و برخی از مناطق مرکزی سیستان و بلوچستان هم فردا بارش‌ها شدت خواهد داشت. اما بعد از ظهر فردا این سامانه شرق کشور را ترک خواهد کرد و روز جمعه بیشتر مناطق کشور جو آرام خواهد بود. از روز جمعه تا روز دوشنبه‌ی هفته‌ی آینده هم افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش و کیفیت هوا را در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت انتظار داریم.

رفیعی درخصوص آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: تهران هم امروز در بعضی ساعات بارش پراکنده همراه با وزش باد را خواهد داشت. طی امروز حداکثر دما در تهران هشت درجه بالای صفر و حداقل دما هم به هفت درجه بالای صفر می‌رسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل