بازدید 29809

موج جدید بارش‌ها سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد

هشدار نارنجی برای شهرستان‌های زاهدان، ایرانشهر، بمپور، تفتان، چابهار، خاش، دشتیاری، دلگان، راسک، زابل، زرآباد، زهک، سراوان، سرباز، سیب و سوران، فنوج، قصرقند، کنارک، گلشن، مهرستان، میرجاوه، نصرت‌آباد، نیکشهر، نیمروز، هامون و هیرمند.
کد خبر: ۱۰۹۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹ 05 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: این توده هوای سرد که بارش برف و باران و وزش بادهای شدید را نیز به همراه دارد، از صبح روز پنج شنبه ۱۶ دیماه استان را فرا می‌گیرد.

وی به هشدار نارنجی برای شهرستان‌های زاهدان، ایرانشهر، بمپور، تفتان، چابهار، خاش، دشتیاری، دلگان، راسک، زابل، زرآباد، زهک، سراوان، سرباز، سیب و سوران، فنوج، قصرقند، کنارک، گلشن، مهرستان، میرجاوه، نصرت‌آباد، نیکشهر، نیمروز، هامون و هیرمند اشاره کرد.

وی بابیان اینکه این سامانه تا صبح روز جمعه هفدهم دیماه استان را در بر خواهد گرفت، گفت: بارش باران به همراه رگبار و رعد و برق و وزش بادهای شدید تا بعدازظهر روز جمعه (به ویژه در شمال استان) از جمله پدیده‌های غالب این سامانه است.

حیدری ادامه داد: بارش برف در مناطق ذکر شده نیز دور از انتظار نیست.

وی تاکید کرد: هموطنان با توجه به سیلابی شدن مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر، کاهش دید و لغزنده شدن جاده‌ها و احتمال اختلال تردد در معابر، به ویژه در شهرستان‌های خاش، تفتان، زاهدان، مناطق شمالی ایرانشهر (بزمان) و میرجاوه به دلیل بارش برف، از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و از تردد و مسافرت‌های غیرضروری بپرهیزند. همچنین به دلیل کولاک برف در قلل تفتان و بزمان، از فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کنند.

وی گفت: اکثر مناطق استان با توجه به وزش باد شدید از سمت شمال طی روزهای پنج شنبه و جمعه، کاهش محسوس دما تا ۱۰ درجه سلسیوس را تجربه خواهند کرد.

در مجموع نکته حائز اهمیت اینجاست که به نظر می‌رسد با توجه به شرایط منطقه تازه در ابتدای بروز مشکلات احتمالی برای مردم صبور بلوچستان هستیم از همین رو می‌طلبد که مسئولان مربوطه برای آن برنامه ریزی و آمادگی لازم را داشته باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست