بازدید 6241

عادی‌سازی‌روابط‌اسرائیل‌و‌اندونزی‌با‌میانجی‌گری‌آمریکا

یک مقام وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با یادآوری اینکه آمریکا میانجی عادی سازی روابط ما با برخی کشور‌های مسلمان است همچنین گفت که تل آویو و اندونزی پشت پرده به دنبال عادی سازی روابط با یکدیگر هستند.
کد خبر: ۱۰۹۶۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۷ 04 January 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، یک مقام ارشد وزارت خارجه رژیم صهیونیستی افزود که هدف عادی سازی روابط با اندونزی و عربستان سعودی است و آمریکا به عنوان یک میانجی بین جاکارتا و تل آویو عمل می‌کند.

این مقام صهیونیستی توضیح داد که تل آویو خواهان دستیابی به یک توافق با این دو کشور است، اما این یک فرایند آهسته است که زمان و تلاش زیادی می‌برد.

مقام وزارت خارجه صهیونیستی مدعی شد که مذاکرات دیگری با کشور‌های مسلمان بیشتری برای عادی سازی روابط با اسرائیل وجود دارد. به گفته وی این کشور‌ها کومور، مالدیو و در طولانی مدت کویت و قطر هستند.

اندونزی یک کشور با اکثریت مسلمان است و اخیرا ادعا‌هایی در مورد اقدامات مشترک واشنگتن و تل آویو برای پیوستن این کشور به توافق ابراهیم مطرح شده است.

رژیم صهیونیستی هیچ روابط دیپلماتیک رسمی با این کشور جنوب شرق آسیا ندارد، اگرچه طرفین قرارداد‌های تجاری، گردشگری و امنیتی ثابتی با یکدیگر دارند.

در ماه دسامبر، آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده موضوع عادی سازی روابط بین دو کشور را در سفر به اندونزی مطرح کرد و در ماه نوامبر یک دیپلمات رژیم صهیونیستی با وزیر دفاع اندونزی در بحرین دیدار کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل