بازدید 5204

رایزنی‌های آمریکا با وزیران خارجه ۹ کشور درباره اوکراین

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با وزیران خارجه ۹ کشور شرق اروپا و متحدان ناتو درباره حضور روسیه در مرز‌های اوکراین گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۰۹۶۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۷ 04 January 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد بلینکن با وزرای امور خارجه گروه بخارست ۹ که شامل بلغارستان، جمهوری چک، استونی، مجارستان، لتونی، لیتوانی، لهستان، رومانی، اسلواکی می‌شوند، گفتگو کرد.

وی افزود: بلینکن در گفتگو با متحدان ناتو در شرق در خصوص افزایش حضور نظامی بی ثبات کننده روسیه در مرز‌های اوکراین گفتگو کردند.

ند پرایس گفت: آن‌ها همچنین در خصوص نیاز به اتخاذ یک موضع متحد، آماده و قاطع ناتو برای دفاع جمعی از متحدان و همکاری فراآتلانتیک در ارتباط با موضوعات مورد علاقه مشترک بحث کردند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد بلینکن بر تعهد آمریکا برای ادامه مشورت و هماهنگی نزدیک با همه متحدان و شرکای آمریکا در ترانس آتلانتیک همزمان با تلاش برای کاهش تنش از طریق بازدارندگی، دفاع و گفتگو تاکید کرد.

ند پرایس اظهار داشت: وزرای امور خارجه آمریکا و متحدان ناتو در شرق اروپا همچنین بر همبستگی خود با لیتوانی در مواجهه با تشدید فشار سیاسی و اقدامات قهرآمیز اقتصادی چین تاکید کردند.

به گفته وی، بلینکن بر تعهد قاطع آمریکا به امنیت ترانس آتلانتیک و ماده ۵ ناتو تاکید کرد.

بلینکن همچنین روز دوشنبه به وقت محلی با چاووش اوغلو همتای ترکیه‌ای خود درباره اوکراین، ناتو، ارمنستان و همکاری‌های دو جانبه گفتگو کرد.

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد بلینکن و چاووش اوغلو در مورد اهمیت ادامه هماهنگی در ارتباط با تهدید تشدید تنش‌ها از سوی روسیه در اوکراین گفتگو کردند.

قرار است گفتگو‌های امنیتی راهبردی روسیه و آمریکا در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۰ دی)، نشست شورای ناتو و روسیه در ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) و نشست شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا در ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) تشکیل شود.

منطقه دونباس با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع شده است و از سال ۲۰۱۴ میلادی روس‌های این منطقه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌اند.

روسیه بار‌ها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است، اما کی یف مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان