بازدید 5374
سید حسن نصرالله:

شهادت سردار سلیمانی آثار بزرگی به همراه داشت

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمان شهیدش را به عنوان یک رویداد بسیار مهم یاد کرد و گفت: این حادثه نیز آثار بزرگ نظامی، سیاسی، مردمی در ایران، عراق و منطقه به همراه داشت.
کد خبر: ۱۰۹۶۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۴ 03 January 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سیدحسن نصرالله دوشنبه شب به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمان شهیدش در یک نطق تلویزیونی سالروز شهادت فرماندهان مقاومت و مجاهدان عزیز حاج قاسم سلمیانی و ابو مهدی المهندس و برادران و همرزمان ایشان را تسلیت گفت.

وی با اشاره به آثار و پیامد‌های ترور فرماندهان مقاومت افزود: پیامد‌های ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس به دست آمریکایی‌ها تا امروز همچنان ادامه دارد.

سیدحسن نصرالله اظهار داشت: برگزاری مراسم گرامیداشت و یادبود فرماندهان مقاومت و پیروزی در عراق و ایران و دیگر مناطق، قدردانی از این شهدای گرانقدر است.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: در دو سال گذشته نبرد‌های بزرگی نظیر نبرد "سیف القدس" (غزه) رخ داد که تاکیدی بر تداوم راه شهید سلیمانی و المهندس است.

وی با اشاره به ترور فرماندهان مقاومت توسط آمریکا از این کشور و سردمدارانش به عنوان قاتل نام برد و گفت: آمریکایی هایِ قاتل، عراق را اشغال کردند و ده‌ها هزار نفر را به قتل رساندند. آن‌ها این کشور را تخریب و منابع و ثروت هایش را غارت کردند و شنیع‌ترین شکنجه‌ها را علیه عراقی‌ها مرتکب شدند.

سیدحسن نصرالله از داعش به عنوان دست پرورده آمریکا نام برد و گفت: این کشور مسئول تمامی جنایت‌هایی است که در عراق صورت گرفته است.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: شهید سلیمانی در کنار ملت عراق ایستاد و در تاسیس مقاومت نقش ایفا کرد و ایران نخستین کشوری بود که برای مقابله با داعش که ساخته دست واشنگتن است در کنار ملت عراق ایستاد.

وی افزود: شهید سلیمانی نخستین کسی بود که برای دفاع از شهرها، روستا‌ها و مقدسات عراق در برابر داعش و کنار ملت عراق ایستاد.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد که امنیت امروز عراق به برکت خون شهداست و انصاف نیست که آمریکایی‌های قاتل با ایران که از عراق حمایت کرد، مقایسه شود. مقایسه شهیدانی که از عراق حمایت کردند با آمریکایی‌هایی که دست به جنایت و کشتار زدند، فاجعه بار است. از این رو عراق باید میان قاتل و شهید موضع گیری کند.

وی درعین حال گفت: عراقی‌ها در تظاهرات اخیری که به مناسبت شهادت این عزیزان برگزار کردند، بصیرت خود را نشان دادند.

وی افزود: فرماندهان شهید با مبارزان زندگی می‌کردند و در غم و رنج و گرسنگی و تشنگی و سختی‌های آنان شریک بودند.

نصرالله همچنین به نقش ایران در رویارویی با گروه تروریستی داعش اشاره کرد و گفت: ایران نخستین کشوری بود که در کنار ملت عراق و مقابل داعش ایستاد، داعشی که آمریکا آن را به وجود آورد. آمریکا مسئول تمامی جنایاتی است که داعش در منطقه مرتکب شده است. آمریکا داعش را اختراع کرد تا بار دیگر نیرو‌های ارتش خود را وارد عراق کند.

وی اظهار داشت: آمریکا اشغالگری است که در عراق جنایت‌های زیادی را پیش از ترور سلیمانی مرتکب شد.

سید حسن نصرالله گفت: این آمریکا بود که عراق را اشغال و مرتکب ظلم شد و پیش از ترور سلیمانی مردم را قتل عام کرد، آمریکا قاتل و منافقی است که در تاریخ نظیر و مانند ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار