بازدید 4775
۱

وزیر دفاع آمریکا به کرونا مبتلا شد

همزمان با اوج گیری کرونا بر اثر سویه اومیکرون در آمریکا، لوید آستین وزیر دفاع این کشور به کرونا مبتلا شد.
کد خبر: ۱۰۹۶۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵ 03 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا شامگاه یکشنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که صبح یکشنبه آزمایش کرونای او مثبت شده است.

وزیر دفاع آمریکا افزود درحالی که در مرخصی و در خانه هستم آزمایش کرونا را انجام دادم. علائم من خفیف است و از دستورات پزشک پیروی می کنم.

لوید آستین اظهار داشت که با توجه به دستورات پزشک و با پیروی از دستورالعمل های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا (سی دی سی) خود را تا پنج روز آینده قرنطینه خواهد کرد.

وزیر دفاع آمریکا گفت: آخرین دیدار من با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در روز سه‌شنبه، ۲۱ دسامبر (۳۰ آذرماه ) و بیش از یک هفته قبل از شروع علائم، انجام شد.

رئیس پنتاگون اضافه کرد از روز پنجشنبه در پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) نبودم. در روز پنجشنبه در مدت کوتاهی و فقط با چند نفر از کارکنانم دیدار کردم که در تمام مدت ماسک زده بودیم و فاصله اجتماعی را رعایت کردیم.

لوید آستین با اشاره به وضعیت واکسیناسیون خود گفت: طبق گفته پزشک، واکسینه بودن کامل من دلیل علایم خفیف این بیماری است.

وی با بیان اینکه واکسن ها به عنوان یک نیاز پزشکی نظامی برای نیروی کار ما باقی خواهند ماند، افراد را به دریافت دز سوم واکسن کرونای خود تشویق کرد.

به گزارش ایرنا، ایالت های آمریکا اکنون شاهد بالاترین تعداد موارد ابتلا و بستری بیماران کرونایی هستند. برخی از فرمانداران آمریکایی از گارد ملی آمریکا کمک خواسته اند.

موج جدید سویه اومیکرون کرونا در سراسر آمریکا در حال گسترش بوده و موارد ابتلا و بستری شدن در بیمارستان را به سطوح بی سابقه ای رسانده و زندگی روزمره را دوباره تحت تاثیر قرار داده است.

کارشناسان هشدار می دهند که هنوز هفته ها برای عبور از این موج زمان نیاز است.آنتونی فائوچی متخصص ارشد بیماری‌های عفونی و مشاور ارشد پزشکی جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا به شبکه سی ان بی سی گفت که با توجه به وسعت آمریکا و تنوع واکسینه شده ها و واکسینه نشده ها احتمالاً بیش از چند هفته یا تا پایان ژانویه تا رسیدن به اوج شیوع کرونا زمان نیاز خواهد داشت.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده آمریکا، تقریباً ۶۲ درصد از جمعیت آمریکا کاملاً واکسینه شده اند. در همین حال حدود ۳۳ درصد از بزرگسالان کاملا واکسینه شده دز سوم خود را دریافت کرده اند که به گفته کارشناسان برای محافظت در برابر بیماری های شدید ناشی از سویه های مختلف بسیار مهم است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چه ربطی به ما دارد؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار