بازدید 6541
کولیوند:

تجهیزات هلال احمر از سال ۹۲ تغییری نکرده است

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در بحث امداد و نجات در حوادث و بلایا، برنامه‌های بسیار زیادی داریم، اما تقریبا از سال ۹۲ به بعد تجهیزات هلال احمر نه از نظر لجستیکی و نه نرم‌افزاری هیچ تغییری نکرده است و نیاز به نوسازی و بازسازی جدی دارد.
کد خبر: ۱۰۹۶۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۵ 02 January 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، پیرحسین کولیوند در دیدار با استاندار خوزستان که امشب (۱۱ دی‌ماه) در اهواز انجام شد، با اشاره به مراسم تحلیف داوطلبان این جمعیت که امروز در شلمچه برگزار شد، اظهار کرد: سازمان جوانان هلال احمر نیرو‌هایی تربیت می‌کند و تحویل سازمان داوطلبان می‌دهد؛ مراسم و برنامه تحلیف این نیرو‌ها قرار بود در کرج برگزار شود، اما بعد قرار شد مراسم را در یادمان شهدای شلمچه برگزار کنیم، زیرا اساس خلق و خوی داوطلبی و امدادگری همان خلق و خوی رزمندگان است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به بازدید از مناطق زلزله‌زده اندیکا در سفر امروز به خوزستان، افزود: مردم اندیکا مردم بسیار قدرشناس و نجیبی هستند. چادر‌هایی که مردم از هلال احمر دریافت رده‌اند را کنار گذاشته‌اند و از سیاه چادر‌ها استفاده می‌کنند. در خواست مردم ساخت درمانگاه و مسجد بود.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به بازدید از خرمشهر و آبادان نیز گفت: در این بازدید امکانات خود را بررسی کردیم و به نظر آمد که باید یک تیم تخصصی ارسال کنیم و چند روز مستقر شوند تا کار کارشناسی شده و جدی برای استان خوزستان انجام دهند. اعضای این تیم به زودی تعیین و به استان خوزستان اعزام خواهند شد.

وی افزود: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب بنا بر این است که جذب حداکثری جوانان را داشته باشیم که خوشبختانه تاکنون بازخورد خوبی داشته است. سازمان جوانان و سازمان داوطلبان، در قالب خانه‌های هلال اقدانات بسیار خوبی انجام داده‌اند.

وی گفت: این دو سازمان با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی کار‌های جدیدی انجام داده‌اند از جمله هدف قرار دادن ۲ هزار و ۲۰ محله برای کاهش آسیب‌های اجتماعی. همچنین با کمک کمیته امداد، زنان مجرد ۳۰ به بالا که بیکار هستند را از آسیب‌پذیری خارج کرده‌ایم و در این خصوص تاکنون ۱۰ هزار نفر جذب و آموزش آن‌ها آغاز شده است. خوشبختانه این افراد نه تنها از آسیب‌پذیر شدن خارج شده‌اند بلکه آسیب‌زدا نیز شده‌اند.

کولیوند گفت: به تجیهزات ثابت، انفرادی و حمایتی و حفاظتی نیز نیاز است. خوشبختانه شادابی در میان نیرو‌ها وجود دارد و امیدواریم بتوانیم آن را حفظ کنیم و توسعه دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در مسائل بین‌المللی نیز جمعیت هلال احمر ایرانجزو شورای حکام صلیب سرخ جهانی است که باعث کم اثر کردن تحریم‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه ما باید از اعتماد و اطمینانی که مردم به جمعیت هلال احمر دارند، پاسداری کنیم، افزود: با توجه به اینکه هلال احمر نهادی صددرصد مردمی است سعی می‌کنیم از ظرفیت خیرین برای کمک به زلزله‌زدگان اندیکا استفاده کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار