بازدید 8632
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

تک نرخی شدن ارز به توسعه صادرات کمک می‌کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تک نرخی شدن ارز که در لایحه بودجه سال آینده نیز آمده است به بهبود توسعه صادرات کمک می‌کند و ایران کانون وقطب (هاب) تجاری منطقه می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۶۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷ 01 January 2022

تک نرخی شدن ارز به توسعه صادرات کمک می‌کند

به گزارش ایرنا، «علی آقامحمدی» امروز (شنبه) با اشاره به مباحث ارزی در بودجه ۱۴۰۱ گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های بودجه سال آینده، تک‌نرخی شدن ارز است که به توسعه صادرات کشور کمک می‌کند و طبق لایحه بودجه سال آینده، ملاحظات عجیب و غریب در مباحث ارزی برداشته می‌شود و ایران می‌تواند کانون و قطب (هاب) تجاری منطقه شود.

وی که در مراسم امضای تامین مالی زنجیره تولید بین وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت و هفت بانک در محل بانک مرکزی سخن می‌گفت، افزود: سیستم بانکی و بانک مرکزی از مدت‌ها قبل به دنبال تحقق تامین مالی زنجیره‌ای برای کمک به زنجیره تولید بوده است که امروز نقطه آغاز این عملیات است.

آقامحمدی ابراز امیدواری کرد منابع سرگردان به نام تولید نداشته باشیم و منابع به سمت تولید هدایت شود و به دریافت وام به سبک گرفتن پول خاتمه دهیم. 

رییس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: این موضوع به حوزه ارزی نیز باید تعمیم یابد، به عنوان نمونه شرکت‌های صنایع غذای کنسرسیومی برای صادرات تشکیل داده‌اند، بازارهای جهانی را بین خودشان تقسیم کرده و به صورت مشترک به کشت فرامرزی روی آورده اند که درآمدهای ارزی آنها نیز باید نظام‌مند شود.

وی بر اهمیت بورس در این حوزه نیز تاکید کرد و ادامه‌داد: باید در روند این عملیات بتوانیم بورس را تقویت کنیم و اتفاقا بسیاری از مشکلات شرکت‌های بورسی در همین حوزه است و از این پس باید به شرکت‌های بورسی تسهیلات داده شود.

آقامحمدی افزود: بسیاری از مشکلات بانک‌ها به این دلیل است که در بخش تامین مالی شرکت‌ها، زمینی را به عنوان وثیقه در اختیار بانک‌ها قرار می‌دهند و در واقع زمین سوخته‌ای را با قیمت بالا به بانک می‌فروشند. 

وی تصریح‌کرد: باید شرکت‌های بورسی در جریان تامین مالی زنجیره‌ای قرار بگیرند تا سهام وثیق باشد و از این طریق فقط به شرکت‌های بورسی تسهیلات داده می‌شود و بخشی از مشکلات این شرکت‌ها برطرف خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان