بازدید 6749

تمدید یک ممنوعیت صادراتی آلمان در مورد عربستان

دولت آلمان اعلام کرد ممنوعیت صادرات تسلیحاتی به عربستان سعودی را تا سال آینده نیز تمدید می‌کند.
کد خبر: ۱۰۹۶۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۱ 01 January 2022

 


به گزارش تابناک به نقل از فارس، دولت ائتلافی آلمان روز جمعه اعلام کرد ممنوعیت فروش تسلیحات به عربستان سعودی در سال ۲۰۲۲ نیز پابرجا خواهد ماند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد: «ما برای صادرات صنایع دفاعی به کشورهایی که درگیر بودن آن‌ها در جنگ یمن اثبات شده باشد، مجوزی صادر نمی‌کنیم».

دولت محافظه‌کار «آنگلا مرکل» صدراعظم سابق آلمان از سال ۲۰۱۸ و پس از قتل «جمال خاشقچی» منتقد حکومت سعودی تحریم‌هایی را علیه ریاض اعمال کرد که از آن زمان هر ۶ ماه یک بار تمدید شده است.

این در حالی است که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه اخیراً در همین ارتباط اعلام کرده است: «با امارات متحده عربی، ما اکنون فروش ۸۰ هواپیمای رافال و ۱۲ بالگرد کاراکال را تکمیل کرده ایم. با اطمینان، برای امنیت خود با یکدیگر همکاری می‌کنیم».

از سوی دیگر روزنامه انگلیسی «گاردین» در تحلیلی به نقل از کارشناسان نوشته قرارداد ۵۰۰ میلیون دلاری جدید آمریکا با عربستان سعودی با روح سیاست اعلام‌شده کاخ سفید برای ممنوعیت فروش تسلیحات «تهاجمی» به سعودی‌ها متناقض است.

گاردین نوشته قرارداد جدیدی که میان آمریکا و عربستان سعودی منعقد شده به ریاض اجازه می‌دهد ناوگان بالگردهای تهاجمی خود را به رغم استفاده از آنها در عملیات‌های جنگ یمن حفظ کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل