بازدید 8926
۱

کرونا در شب سال نو میلادی در آمریکا رکورد زد

منابع آمریکایی اعلام کردند که روند صعودی ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به نحوی است که برخی ایالت‌ها برای کنترل جو عمومی، آمار مبتلایان و فوتی‌ها را اعلام نمی‌کنند.
کد خبر: ۱۰۹۶۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳ 30 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری مهر، مطابق تجزیه و تحلیل روزنامه «وال استریت ژورنال» از داده‌های دانشگاه «جانز هاپکینز»، موارد ابتلا به کووید -۱۹ در ایالات متحده به روند صعودی خود ادامه داده و در روز سه شنبه به رکورد ۲۶۵ هزار و ۴۲۷ مورد در روز رسید.

«روشل والنسکی» مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، روز چهارشنبه در یک نشست توجیهی در این باره در کاخ سفید گفت: موارد ابتلا به کووید -۱۹ در ایالات متحده در این هفته تقریباً ۶۰ درصد افزایش یافته است که عمدتاً به دلیل سویه اومیکرون است.

طبق داده‌های این مرکز، میانگین روزانه بازه زمانی یک هفته‌ای مبتلایان به کرونا در ایالات متحده در روز چهارشنبه به حدود ۲۴۰ هزار و ۴۰۰ مورد در روز رسید.

همه اینها در حالی است که بسیاری از ایالت‌ها گزارش موارد مرگ و میرشان را در تعطیلات آخر هفته کریسمس متوقف کردند و قصد دارند همین روند را در سال نو نیز انجام دهند که نشانگر اوج بحران در این زمینه است و این سکوت آماری، ردیابی کامل روند و میزان ابتلا به کرونا را تا دست کم تا ژانویه مخدوش می‌کند.

پیشتر نیز خبرگزاری فرانس ۲۴ گزارش داده بود که در شهر نیویورک آمریکا مردم برای آزمایش کووید -۱۹ در میدان «تایمز» صف می‌کشند زیرا سویه اومیکرون در نیویورک در حال افزایش است و مقامات بهداشتی نیویورک از افزایش چهار برابری بستری کودکان در بیمارستان خبر داده‌اند.

همزمان آمریکا با کمبود آزمایش‌های کرونا روبروست و کاخ سفید روز یکشنبه وعده داده بود که به سرعت کمبود آزمایش کووید -۱۹ در ایالات متحده را برطرف خواهد کرد.

علاوه بر پر شدن بیمارستان‌ها و کمبود آزمایشگاه‌های کووید، سویه جدید کرونا صدها پرواز را در آمریکا لغو کرده است، زیرا بخشی از کادر پرواز مریض یا مجبور به قرنطینه پس از قرار گرفتن در معرض ویروس شده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
اخی!!!
طفلک ها وزیری مثل نمکی و عین الله ندارند که از اول بتواند آمار مخدوش بدهند
اخی!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار