بازدید 6500
۳

قزاقستان مجازات اعدام را به طور کامل لغو کرد

"قاسم ژومارت توکایف" رئیس جمهوری قزاقستان چهارشنبه شب لایحه حذف مجازات اعدام از قانون جزایی کشور را امضا کرد.
کد خبر: ۱۰۹۵۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۷ 30 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، ریاست جمهوری قزاقستان در بیانیه ای اعلام کرد که توکایف لایحه ای را امضا کرد که مجازات اعدام را به طور کامل در کشور لغو می کند.

بر اساس گزارش‌های محلی، هفته گذشته پارلمان قزاقستان لایحه‌ای را تصویب کرد که مجازات اعدام را لغو می‌کند، اقدامی که نشان‌دهنده تغییر سیاست قابل توجهی برای این کشور آسیای مرکزی است.

این قانون به طور کامل مجازات اعدام را از قانون جزایی قزاقستان مستثنی کرد.

در ۲ ژانویه (۱۳ دی) سال جاری نیز توکایف فرمانی را برای تصویب دومین پروتکل اختیاری سازمان ملل متحد به میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی امضا کرد.

توکایف خرداد ماه سال ۹۸ به عنوان رئیس جمهوری جدید قزاقستان سوگند یاد کرد و رسما تبدیل به دومین رئیس جمهوری تاریخ این کشور شد.

وی که بعد از استعفای ۲۰ مارس (۲۹ اسفند گذشته) نورسلطان نظربایف رئیس جمهوری این کشور به عنوان رئیس مجلس سنا در پارلمان این کشور، بطور موقت رئیس دولت شده بود، در انتخابات ۱۰ ژوئن (۱۹ خرداد) شرکت کرد و پیروز این میدان شد.

توکایف در صحبت‌هایی در مراسم تحلیفش گفت: من رسما سوگند یاد می کنم تا صادقانه به مردم کشور قزاقستان خدمت کنم، پیروی اکید از قانون اساسی و دیگر قوانین قزاقستان داشته باشم، حقوق و آزادی های شهروندان را تضمین کنم و با تبعید از وجدانم وظایف عالی محول شده به من به عنوان رئیس جمهوری جدید قزاقستان را عملی سازم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
از شعورشان هست
واقعا آفرین داره
اعدام دربرخی موارد لازم است. این کار تقلیدی از اروپا اشتباه بود. بدون انکار نکات مثبت غرب این مسئله لغو اعدام ازجمله نکات منفی فرهنگ غربی است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل