بازدید 33073

10حقیقت جالب درمورد دانشگاه‌های سوئد که نمی‌دانستید

سوئد کشوری شگفت انگیز برای دانشجویان بین المللی است که علاقه مند به دریافت مدرک لیسانس، فوق لیسانس یا دکتری هستند اما چه چیزی این کشور را به کشوری جذاب و فوق العاده برای تحصیل تبدیل کرده است؟
کد خبر: ۱۰۹۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ 30 December 2021

10حقیقت جالب درمورد دانشگاه‌های سوئد که نمی‌دانستید

بدیهی است که دانشگاه های سوئد از برترین دانشگاه های جهان هستند و فرصت دسترسی به بهترین خدمات آموزشی و با کیفیت ترین امکانات را فراهم می کنند اما اگر بخواهیم صادق باشیم تحصیل در دانشگاه های سوئد سختی های خودش را هم دارد مثلا این کشور برای دانشجویانی که با آب و هوای سرد میانه خوبی ندارند، توصیه نمی شود یا دانشجویانی که به فکر تحصیل با هزینه مناسب تر هستند، دانشگاه های گران سوئد گزینه مناسبی برای آنها نیست و شاید بهتر باشد از دانشگاه های کشورهای دیگر که هزینه تحصیل پایین تری دارند مثل آلمان، پذیرش بگیرند.

در این مطلب می خواهیم به بررسی تحصیل در دانشگاه های سوئد بپردازیم. شما با مطالعه این مطلب با بهترین دانشگاه های کشور سوئد و شرایط تحصیل در این دانشگاه ها، آشنا خواهید شد.

سوئد کشوری در شمال اروپا و در شبه جزیزه اسکاندیناوی، به عنوان سومین کشور وسیع اروپا شناخته می شود که بیش از 10 میلیون نفر جمعیت در شهرهای مختلف این کشور سکونت دارند. برخی از معتبر ترین و بزرگ ترین دانشگاه های جهان در کشور سوئد قرار دارند و با توجه به سطح امکانات و تجهیزات پیشرفته دانشگاه، بسیاری از دانشجویان بین المللی از سراسر دنیا برای تحصیل در رشته مورد علاقه خود به کشور سوئد مهاجرت می کنند.

رتبه بالا دانشگاه ها

بر اساس رتبه بندی آکادمیک دانشگاه های جهان و همچنین رتبه بندی دانشگاه های جهانی آموزش عالی تایمز، بیش از 10 دانشگاه کشور سوئد در میان دانشگاه های رتبه بالای جهان قرار دارند که از محبوب ترین آنها دانشگاه اوپسالا، دانشگاه چالمرز، دانشگاه گوتنبرگ و موسسه سلطنتی فناوری KTH هستند.

  • دانشگاه تکنولوژی چالمرز با رتبه QS جهانی 121
  • دانشگاه KTH با رتبه QS جهانی 89
  • دانشگاه لینشوپینگ با رتبه QS جهانی 329
  • دانشگاه لوند با رتبه QS جهانی 87
  • دانشگاه استکهلم با رتبه QS جهانی 148
  • دانشگاه اومئو با رتبه QS جهانی 365
  • دانشگاه گوتنبرگ با رتبه QS جهانی 180

10حقیقت جالب درمورد دانشگاه‌های سوئد که نمی‌دانستید

رشته های تحصیلی متنوع

در این دانشگاه ها رشته های تحصیلی زیادی از گروه علوم پزشکی گرفته تا گروه فنی مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی و ... ارائه می شوند و دانشجویان بر حسب علاقه خود و همچنین مدارکی که ارائه می دهند، امکان تحصیل در دانشگاه های سوئد را دارند.

شعار آزادی با مسئولیت

شیوه تدریسی که در دانشگاه ها و در مجموع سیستم آموزشی کشور سوئد اعمال می شود، بر اساس شعار آزادی با مسئولیت است. در دانشگاه های این کشور بخش زیادی از فرایند یادگیری دانشجویان در خارج از کلاس درس اتفاق می افتاد و دانشجویان به صورت فردی و عمدتا به صورت گروهی، هم فکری می کنند.

در دانشگاه های سوئد، کار گروهی برای یادگیری بسیاری کلیدی است و دانشجویان تشویق می شوند تا از یکدیگر بیاموزند و مسائل پیچیده را به صورت تیمی حل کنند. مهارت های تصمیم گیری، روابط بین فردی، مدیریت زمان و ... با شرکت در کارهای گروهی تقویت می شود و دانشجویان با شبیه سازی محل کار خود، مهارت های شغلی خود را نیز پرورش می دهند.

برابری فرصت تحصیل در سوئد

در سوئد صرف نظر از جنسیت، مذهب، کشور، نژاد و ... تمام دانشجویان دسترسی برابر به سیستم آموزشی دارند و هیچ یک از دانشگاه ها یا کالج های سوئد محدودیت سنی نیز ندارند. در نتیجه سوئد، فرصتی مادام العمر برای تحصیلات عالی است.

صحبت به زبان انگلیسی

سوئد یکی از کشورهای غیرانگلیسی زبان است که بیشتر مردم به زبان انگلیسی تسلط دارند. بنابراین شما با تحصیل در دانشگاه های سوئد، زبان انگلیسی و سوئدی خود را تقویت خواهید کرد. همچنین دانشجویانی که زبان سوئدی بلد نیستند، با تسلط به زبان انگلیسی، از دانشگاه گرفته تا مراکز خرید و محل کار، می توانند امورات خود را بگذرانند.

 البته یادگیری زبان سوئدی به دانشجویان کمک می کند تا درک عمیق تری از کشور پیدا کنند و اگر رشته تحصیلی مدنظر شما به زبان سوئدی تدریس می شود، حتما باید این زبان را یاد بگیرید.

بورس های تحصیلی فراوان

آموزش عالی در سوئد عمدتا از طریق درآمد مالیاتی تامین می شود و دانشجویان سوئدی و همچنین دانشجویان منطقه اتحادیه اروپا برای تحصیل در دانشگاه های دولتی سوئد، شهریه پرداخت نمی کنند. دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا باید شهریه بپردازند اما برنامه های بورسیه تحصیلی که هزینه تحصیل و زندگی را پوشش می دهند، برای برخی از کشورهای غیراتحادیه اروپا در دسترس است.

دولت سوئد برای بورسیه تحصیلی دانشجویان بین المللی بودجه ای را به طور خاص کنار گذاشته است و دانشجویان بین المللی بر اساس ملیت، وضعیت مالی و شایستگی های خود می توانند از دو نوع بورسیه بلاعوض بهره مند شوند.

چند دانشگاه سوئد طیف وسیعی از بورسیه های تحصیلی مختلف را برای دانشجویان بین المللی ارائه می کنند که تعداد از این دانشگاه ها به شرح زیر هستند :

  • موسسه فناوری بلکینگ
  • دانشگاه تکنولوژی چالمرز
  • دانشگاه دالارنا
  • دانشگاه هالمستاد
  • موسسه کارولینسکا
  • موسسه فناوری سلطنتی KTH
  • دانشگاه لینشوپینگ
  • دانشگاه لینئوس
  • دانشگاه صنعتی لولئو
  • دانشگاه لوند
  • دانشگاه مالمو
  • دانشگاه علوم کشاورزی سوئد
  • دانشگاه استکهلم
  • دانشگاه سودرتورن
  • دانشگاه اومئو
  • دانشگاه بوراس
  • دانشگاه گوتنبرگ
  • دانشگاه گاول
  • دانشگاه اوپسالا
  • دانشگاه اوربرو
  • و ...

10حقیقت جالب درمورد دانشگاه‌های سوئد که نمی‌دانستید

تاکید بر یادگیری عملی

دانشگاه های سوئد دانشجویان را تشویق می کنند تا در کلاس های درسی غیر سلسله مراتبی با تاکید قوی بر تفکر کل نگر و پایداری، درباره مسائل خلاقانه فکر کنند و سیستم آموزش عالی این کشور صرفا به دریافت مدرک اعتنا نمی کند و دانشجویان در حوزه رشته تخصصی خود مهارت های عملی را نیز فرا می گیرند.

در واقع دانشگاه های سوئد به جای یادگیری از یک کتاب درسی، تاکید بیشتری بر یادگیری عملی دارند. شما با تحصیل در دانشگاه های سوئد آموزش خواهید دید که چگونه دانش خود را در دنیای واقعی به کار ببرید و صرفا مباحث را تئوری یاد نگرفته اید.

به دانشجویان در سوئد آموزش داده می شود که چگونه برای یافتن راه حل مشکلات، خلاقیت و تفکر نوآورانه خود را توسعه دهند و پس از فارغ التحصیلی برای آنها کارآمد باشد.

اشتغال به کار همزمان با تحصیل و پس از فارغ التحصیلی

دانشجویان بین المللی طبق قوانین کار سوئد، می توانند همزمان با تحصیل اشتغال به کار نیز داشته باشند و با استخدام در مشاغل پاره وقت، بخش زیادی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را تامین کنند. البته ساعت کاری دانشجویان محدود است و نباید از ساعت تحصیل صرف کار شود. ضمن اینکه دانشجویان در ماه های تابستان می توانند اشتغال تمام وقت داشته باشند.

سوئد مرکز تعدادی از بزرگ ترین شرکت های چند ملیتی در جهان است که از جمله آنها می توان به IKEA، TetraPak، Volvo، Ericsson، AstraZeneca و H&M اشاره کرد. دانشجویان امکان کارآموزی در این شرکت ها را دارند که راهی عالی برای کسب تجربه در دنیای واقعی است

همچنین پس از فارغ التحصیلی، اجازه دارید 6 ماه در کشور بمانید و به دنبال شغل باشید. شما با مدرکی که از دانشگاه های سوئد دریافت کرده اید، می توانید در هر نقطه از اتحادیه اروپا به دنبال کار بگردید و پس از استخدام شدن، در کشور اقامت داشته باشید.

با تحصیل در سوئد نقاط قوت خود را کشف کنید و به حداکثر پتانسیل خود برسید

با تحصیل در دانشگاه های سوئد، بر روی نقاط قوت و استعداد های شما کار می شود تا به حداکثر پتانسیل خود برسید. سیستم آموزشی عالی سوئد دانشجو محور است و بر خلاف احساس رسمی دانشجو / استاد، اکثر اساتید با دانشجویان ارتباط نزدیک و دوستانه دارند که این موضوع از فرهنگ برابری طلبی نشات می گیرد. اساتید به ابتکار عمل و تفکر مستقل دانشجویان ارزش قائل هستند و شما در مرکز آموزش خود هستید نه در یک سیستم آموزشی خشک که فقط ملزم به رعایت استانداردها باشید.

با تحصیل در سوئد توسط نوآوری و خلاقیت ها احاطه می شوید

در دانشگاه ها و شرکت های سوئدی تحقیقات نوآورانه ای انجام می شوند و نتایج این تحقیقات و خلاقیت ها، چندین اختراع موفق مثل موس های کامپیوتری، فناوری بلوتوث و سایر دستگاه های محاسباتی خارجی، بلبرینگ و سایر فناوری های مرتبط با صنعت تولید، ضربان سازها، دستگاه های دیالیز کلیه و سایر دستگاه های مراقبت های بهداشتی که هر روز جان انسان ها را نجات می دهند، Spotify، Skype و سایر فناوری های اینترنتی و ... هستند.

اینها تنها نمونه هایی از نبوغ سوئدی هستند که شما حداقل از برخی از این محصولات در روز استفاده می کنید و یا دست کم نام آنها را شنیده اید.

10حقیقت جالب درمورد دانشگاه‌های سوئد که نمی‌دانستید

سخن آخر

در پایان و پس از تمام توضیحاتی که برای تحصیل در سوئد خدمت شما عزیزان ارائه شد، در صورتی که قصد مهاجرت تحصیلی به سوئد را دارید و می خواهید درباره دانشگاه های این کشور و شرایط پذیرش هر یک از دانشگاه ها اطلاعات بیشتری کسب کنید، می توانید جهت بهره مندی از مشاوره اپلای و مهاجرت تحصیلی به سوئد، با مشاورین مجرب فرا اپلای ارتباط برقرار کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی