بازدید 28863
بیشترین جست‌ و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

داغ‌تر شدن حواشی مهدوی کیا با انتقاد تند دادکان/یک خبر فوتبالی وزارت صمت را ترند گوگل کرد/ گرد و خاک سهیل مستجابیان در فضای مجازی پس از حضور در جوکر/ کدام واکسن کرونا بهتر است؛ سوال کاربران از گوگل

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «سهیل مستجابیان»، «وزارت صمت»، «شستا»، «مهدی مهدوی کیا»، «برزو ارجمند»، «کدام واکسن کرونا بهتر است؟» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۹۵۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 29 December 2021

داغ تر شدن حواشی مهدوی کیا با انتقاد تند دادکان/یک خبر فوتبالی وزارت صمت را ترند گوگل کرد/ گرد و خاک سهیل مستجابیان در فضای مجازی پس از حضور در جوکر/ کدام واکسن کرونا بهتر است؛ سوال کاربران از گوگل

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در چهل و هشت ساعت اخیر اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «سهیل مستجابیان»، «وزارت صمت»، «شستا»، «مهدی مهدوی کیا»، «برزو ارجمند»، «کدام واکسن کرونا بهتر است؟» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

سهیل مستجابیان

سهیل مستجابیان، یکی از هنرمندان نچندان معروف کشورمان است که با دابسمش های نسبتاً حرفه ای خود به یکی از چهره های مطرح شبکه های مجازی بدل شد.

مستجابیان به تازگی و به واسطه حضور در برنامه نمایش خانگی جوکر و راه یابی به مرحله نهایی آن مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته و به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شده است.

داغ‌تر شدن حواشی مهدوی کیا با انتقاد تند دادکان/یک خبر فوتبالی وزارت صمت را ترند گوگل کرد/ گرد و خاک سهیل مستجابیان در فضای مجازی پس از حضور در جوکر/ کدام واکسن کرونا بهتر است؛ سوال کاربران از گوگل

مضاف بر این موارد، او در روزهای گذشته و در فضای مجازی به بحث و جدل با کاربران و مخاطبان پرداخته است و از پشت پرده هایی در برنامه جوکر گفته که این مسائل به داغ تر شدن نام او در شبکه های اجتماعی کمک کرده است.

توضیح بیشتر در این باره آنکه سهیل مستجابیان که مورد نقد بسیاری در مورد رفتارش در مسابقه جوکر قرار گرفت، ادعای عجیبی انجام داد. او مدعی شد این برنامه پشت پرده هایی دارد که اگر مردم بدانند انگشت به دهان می مانند.

گفتنی است، وقتی انتقادات به عملکرد او در برنامه جوکر بیشتر شد، در کامنتی نوشت: سلام دوست عزیز. فارغ از اینکه ظاهرا شما و خیل عظیم دیگری از عزیزان، یک‌ برنامه و‌ مسابقه رو که صرفا جنبه سرگرمی داشته رو خیییلی جدی گرفتین، باید توضیح بدم خدمتتون که این مسابقه بر سه رکن استواره: خنداندن. نخندیدن. خنداندن‌ و نخندیدن. حالا هر کدوم رو پیش ببری، میتونی موفق باشی.

بیشتر بخوانید

 وزارت صمت چیست؟

وزارت صمت که در واقع واژه مخفف وزارت صنعت، معدن و تجارت است به تازگی و به دنبال یک موضوع فوتبالی به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شده است.

این وزارتخانه که اساساً رسالت و حوزه فعالیت های مجزایی از ورزش دارد به تازگی درگیر دو نام بزرگ فوتبال ایران یعنی استقلال و پرسپولیس شده است.

در این باره توضیح اینکه روز گذشته خبری در رسانه ها منتشر شد که تیم استقلال به وزارت صمت و تیم پرسپولیس به وزارت اقتصاد واگذار شده است.

در این رابطه و به نقل از سازمان خصوصی سازی، بر اساس نامه AFC به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، حسین قربانزاده از تعیین تکلیف اختیار مالکانه و اعضای مجمع سرخابی‌ها برای حل شدن مشکل از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: مالکیت این دو باشگاه فعلا با دولت است و تا زمان واگذاری کنترلی این باشگاه ها در بورس در مالکیت دولت باقی خواهد ماند. اما طبق بند یک ماده ۱۸ قانون سیاست‌های اصل ۴۴ هر شرکتی که در لیست واگذاری قرار می‌گیرد از جمله این دو باشگاه، حقوق مالکانه آن به وزارت اقتصاد منتقل می شود.

استقلال و پرسپولیس باید هر چه سریعتر واگذار شوند - تابناک | TABNAK

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: وزیر اقتصاد هم معمولا سالانه مسئولیت و اختیار مدیریت و برگزاری مجامع این شرکت های در لیست واگذاری را به وزرای ذیربط منتقل می کند که درخصوص دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، وزیر اقتصاد ابتدای هر سال، اعمال حقوق مالکانه خود را به وزیر ورزش تفویض می کند و در همان نامه سالانه سه عضو مجمع این دو باشگاه را وزیر اقتصاد، وزیر دادگستری و وزیر ورزش عنوان می کند.

وی افزود: یکی از ایرادات کنفدراسیون فوتبال آسیا به این دو باشگاه، بحث مالکیت یگانه مطرح شده و به آن ایراد وارد کرده ‌است. به همین جهت نامه ای را سازمان خصوصی سازی ارسال کرد که گواهی می کند این دو شرکت در دو ماه آینده در بورس عرضه خواهند شد و ضمنا مشترک بودن اعضای مجمع (سه وزیر) برای هر دو باشگاه نیز، احتمالا امروز تغییر خواهد کرد تا اعضای مجمع دو باشگاه متفاوت باشند.

وی در پاسخ به این که گفته می‌شود، یکی از دلایل سپرده شدن مالکیت بدهی‌های مالیاتی این دو باشگاه است، عنوان کرد:‌ مسأله تفویض اختیار مالکانه هیچ ارتباطی به بدهی مالیاتی این دو باشگاه ندارد.

بیشتر بخوانید

شستا

شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، (شستا) شرکت هلدینگ سرمایه‌گذاری متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است، که در زمینه مدیریت سرمایه‌گذاری، تجارت و بازرگانی، مدیریت دارایی و مبادلات سهام شرکت‌ها، فعالیت می‌کند.

شرکت شستا در سال ۱۳۶۵ در قالب یک شرکت سهامی خاص، با سرمایه اولیه ۲ میلیارد تومان، از دارایی‌های سازمان تأمین اجتماعی تأسیس گردید. در حال حاضر به‌طور متوسط معادل ۱۰ درصد از مجموع ارزش بازار بورس اوراق بهادار تهران، متعلق به شرکت‌های زیرمجموعه شستا است.

فارغ از بزرگی و وسعت سرمایه های شرکت شستا، این مجموعه به تازگی و تحت تأثیر خبر یک انتصاب فامیلی به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شده است.

ماجرای این ترند از این قرار است که روزنامه ایران پیشتر فرزند نماینده مردم پلدختر را یکی از منصوبان فامیلی در شستا معرفی کرده بود، ولی  سید حمیدرضا کاظمی، نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای به روزنامه ایران در خصوص گزارشی که در آن نام فرزند وی به عنوان یکی از منصوبان فامیلی در وزارت کار دوره قبل آمده است، نوشت:

«با سلام
احتراماً به استحضار می‌رساند مجری شبکه آموزش صداوسیما در مورخ ۱۴۰۰/۰۹/۲۰ در برنامه صبحی دیگر به نقل از روزنامه ایران مطلب سراسر کذبی تحت عنوان انتصابات فامیلی به اینجانب و فرزندم نسبت دادند.

این درحالی است که دوره نمایندگی اینجانب حدود ۵/۵ سال است ولی فرزند بنده بیش از ۱۲ سال است که در مجموعه شستا مشغول خدمت می‌باشد. اشتغال ایشان در آن مجموعه هیچ ارتباطی با نمایندگی من ندارد.

پس از پیگیری از طریق ریاست محترم سازمان صداوسیما مجری آن برنامه در مورخ ۱۴۰۰/۰۹/۲۴ در همان برنامه خبر را تکذیب و عذرخواهی نمود، ولی چون مجری بیان می‌کند که منبع خبر روزنامه ایران می‌باشد برابر قانون مطبوعات نسبت به تکذیب خبر در همان ستون اقدام فرمایید.انتظار دارم با فرد یا افراد خاطی که این مطلب کذب را در آن روزنامه وزین منتشر نموده‌اند و باعث سوء‌استفاده معاندین و مخالفین و تشویش اذهان مردم می‌گردد و در شأن آن مجموعه می‌باشد برخورد مناسب انجام گیرد و به نحوی جبران گردد.»

بیشتر بخوانید

مهدی مهدوی کیا

مهدی مهدوی کیا یکی از بازیکنان سابق تیم ملی فوتبال ایران است که در زمره محبوب ترین فوتبالیست های ایرانی قرار دارد.

او به تازگی درگیر ماجرای عجیبی شده است که برخی به شدت از او حمایت می کنند و برخی دیگر به شدت در حال تخریب او هستند.

ماجرا از این قرار بود که برای این بازی دوستانه به دو تیم پیراهن‌هایی داده شد که پرچم کشور‌های عضو فیفا روی آن نقشه بسته بود. در کنار پرچم‌های مختلف، پرچم اسرائیل هم روی این پیراهن دیده می‌شد. ضمن اینکه سرمربی تیم رقیبی که مهدوی کیا در آن بازی می‌کرد هم آورام گرانت اسرائیلی بود. همین دو مورد، اما سوژه‌ای برای چند خبرگزاری خاص و البته روزنامه کیهان شد تا مهدوی کیا را حسابی مورد انتقاد قرار دهند.

واکنش مبهم مهدوی کیا به حواشی اخیر - تابناک | TABNAK

با توجه به اینکه اسرائیل یک رژیم اشغالگر است و ما در ایران این رژیم را به عنوان کشور مستقل نمی شناسیم، برخی افراد  و رسانه ها خواستار  برخورد با مهدوی کیا و عذرخواهی او هستند.

در همین رابطه واکنش های متعددی مطرح و منتشر شده است که واکنش محمد دادکان، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال ایران به داغ تر شدن این موضوع کمک کرده است.

البته که به غیر از این رسانه ها، چندین نماینده مجلس هم علیه مهدوی کیا موضوع گرفته و او را خائن خوانده اند. در چنین شرایطی چهره‌های ورزشی و سیاسی زیادی هم از مهدوی کیا حمایت کرده و او را سرباز و اسطوره ایران خوانده اند.

به تازگی، اما محمد دادکان، رئیس سابق فدراسیون فوتبال در گفت و گویی که با روزنامه اعتماد داشته، از زاویه‌ای دیگر به این موضوع پرداخته است. او پوشیدن پیراهن مذکور را نقد می‌کند، ولی در ادامه حرف‌های تندی نسبت به منتقدین مهدوی کیا بیان می‌کند. دادکان در بخشی از صحبت هایش می‌گوید: «اینجا چیزی که واقعیت است و برای مردم کشورم ملموس است می‌گویم. بدون هیچ حب و بغضی یا زمینه‌ای که مثلا تحت فشار بوده یا نبوده واقعیت‌ها را می‌گویم. آقای مهدی مهدوی‌کیا رفته بازی کرده. با یک تیم عربی مقابل تیم منتخب دنیا. مشکل الان چیست؟ اینکه مهدوی‌کیا نباید آن پیراهن را می‌پوشیده یا در آن مسابقه بازی نمی‌کرده؟ به نظر خود من آن پیراهن را نباید می‌پوشید. پیراهنی که پرچم اسراییل روی آن بوده. اگر مهدی مهدوی‌کیا چسب روی آن پرچم می‌زد و بازی می‌کرد حرفی پیش نمی‌آمد. ولی من می‌خواهم یک سوال بپرسم. کشور‌های عربی در حال حاضر دارند با اسراییل رابطه برقرار می‌کنند؛ کشور‌هایی مثل بحرین و امارات و عمان و سایرین. اگر فردا این کشور‌ها بروند یک مربی از نظر خودشان کاربلد اسراییلی بیاورند و بگذارند سرمربی تیم ملی خودشان آیا تیم ملی ایران با این‌ها بازی نمی‌کند؟ مثلا امارات مربی اسراییلی بیاورد ایران مقابل امارات بازی نمی‌کند؟ مطمئن باشید بازی می‌کند. به خاطر اینکه سرمربی حریف اسراییلی است که ما نمی‌رویم خودمان را بیندازیم عقب که بازی نکنیم. این یک بخش قضیه. ولی اگر لباسی به من می‌دهند که پرچم اسراییل روی آن است نباید بپوشم. این عقیده من است.»

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در ادامه انتقادات تندوتیزی می‌کند و می‌گوید: «من همین‌جا می‌گویم مهدی مهدوی‌کیا برای ما یک ورزشکار صرف نیست. جنبه‌های اخلاقی را هم ایشان رعایت کرده. ما نباید ایشان را بسوزانیم. دارند این بچه را فراری می‌دهند. فدراسیون الان کجاست؟ بیاید از مهره‌اش دفاع کند. چرا نمی‌آید این کار را بکند؟ حالا یک‌سری هستند که مهدی را می‌کوبند. اگر ما در این مملکت به کسی بدهکار باشیم که هستیم فقط خانواده شهدا هستند. خانواده جانبازان. هی می‌گویند مهدی عذرخواهی کند. از نماینده مجلس عذرخواهی کند؟ از مسئولان عذرخواهی کند؟ اگر قرار است عذرخواهی انجام شود فقط نسبت به خانواده شهدا و ایثارگران است. کدام مسئول در این مملکت بچه‌اش رفته جبهه؟ کدام نماینده مجلس بچه‌اش را فرستاده جبهه یا جزو مدافعین حرم که امروز همه‌شان کاسه داغ‌تر از آش شدند؟ یا آن رسانه‌هایی که امروز مهدوی‌کیا را می‌کوبند.

شما از آرمان‌های انقلاب کدامش را رعایت کردید جز شعار، تظاهر، ریا و دروغ؟ خواهش می‌کنم حرف‌های مرا حذف نکنید. اجازه بدهید اگر من این را در خودم می‌بینم که بیایم و حرف بزنم، واقعیت‌ها را به مردم بگویم. آن‌هایی که امروز کاسه داغ‌تر از آش شدند کدام یک از آرمان‌های انقلاب را رعایت کردند؟ بچه‌هاشان همه خارج از کشور هستند. یک نفر مدافع حرم و جانباز و شهید ندادند. همه این‌هایی که اعتراض کردند همه پسر دارند. اگر اعتقاد داری بفرست جلو بچه‌ات را. مهدی مهدوی‌کیا را بکوبیم! خب کوبیدیم! علی دایی را هم می‌کوبیم. فلان مدیر را هم می‌کوبیم. کی دیگر سوار این قطار است غیر خودتان؟ همه را از این قطار پیاده کردید. رساندید به گلوی مردم.

مهدی مهدوی‌کیا نباید آن لباس را می‌پوشید. بهتر بود چسب می‌زد روی پرچم. ولی آیا وقتی او دعوت شده کسانی که در جریان بودند نباید بیایند دفاع کنند؟ بیایند بگویند اگر در این قسمت کوتاهی شده ما هم دخیل بودیم؟ هی می‌گویند ایشان بیاید عذرخواهی کند. عذرخواهی از تو نماینده مجلس کند؟ عذرخواهی از تو مسئول بکند؟ عذرخواهی فقط از خانواده شهدا. آن‌هایی که یک قدم جلوترند. می‌گویند «سرم را سرسری متراش‌ ای استاد سلمانی/ که هر کس در دیار خود سری دارد و سامانی»

می‌گویند سلمانی اگر کسی را گیر نیاورد می‌نشیند سر خودش را می‌زند. حالا ما هیچی برایمان نمانده دانه دانه داریم آدم‌های خودمان را می‌زنیم. آن‌هایی که در جریان بودند باید بیایند پاسخگو باشند و همه را نیندازند گردن مهدی. نمی‌شود که هر اتفاقی می‌افتد مسئولان بروند کنار و یک کلام نیایند حرف بزنند. یک‌سری که اصلا در ورزش نیستند می‌آیند حرف می‌زنند. کار را می‌رسانند به جایی که فقط دنبال عذرخواهی‌اند.»

بیشتر بخوانید

برزو ارجمند

برزو ارجمند متولد ۷ فروردین ۱۳۵۴ در مشهد، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و خواننده است. او مدرک کارشناسی خود را از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران در زمینه بازیگری و کارگردانی دریافت کرد.

او پدرش انوشیروان ارجمند را استاد خود می‌داند. خواهرش بهار ارجمند از بازیگران تئاتر است و همسرش پارمیس زند طراح چهره‌پردازی سینما است.

داغ تر شدن حواشی مهدوی کیا با انتقاد تند دادکان/یک خبر فوتبالی وزارت صمت را ترند گوگل کرد/ گرد و خاک سهیل مستجابیان در فضای مجازی پس از حضور در جوکر/ کدام واکسن کرونا بهتر است؛ سوال کاربران از گوگل

به تازگی خبری آمده است که برزو ارجمند به هالیوود رفته است و همین مسئله او را به یکی از ترندهای گوگل تبدیل کرده است.

در این باره توضیح اینکه فیلم سینمایی «لوتریا» به کارگردانی علی عطشانی با بازی برزو ارجمند و جمعی از بازیگران آمریکایی و مکزیکی در مکزیکوسیتی کلید خورده است.

بنا بر اعلام سایت کمپانی امریکن برایتلایت فیلم پروداکشنز، فیلمبرداری فیلم سینمایی «لوتریا» به کارگردانی علی عطشانی با حضور بازیگرانی همچون آنتونیو مونروی، آرلیز بنل و برزو ارجمند در شهر پاچوکا در کشور مکزیک آغاز شد. فیلمنامه «لوتریا» بر اساس یک داستان واقعی نوشته علی عطشانی و محمودرضا ثانی است.

برزو ارجمند، آنتونیو مونروی، آرلیزبنل، خورخه زاراته، پاتریشیا روژاس، خسوس کاسترو، جراردو آمایا، دارکو نونز، خورخه دومینگز، هومن سپنتامهر، الناز باقری، حمیدرضا میمندی، حامد توسلی، محمدامین رسول‌پناه، گابریلا روییز، ایوان هرناندز، زینب ملاکی، اونسیمو باخاراس، مجید مهین‌دوست بازیگران «لوتریا» هستند.

 کدام واکسن کرونا بهتر است؟

همزمان با داغ شدن موضوع تزریق دوز سوم واکسن کرونا، حالا سوال کدام واکسن کرونا بهتر است به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شده است.

اخیراً وزیر بهداشت و درمان کشورمان در دولت نهم در این رابطه توضیحاتی ارائه داده است که قابل تأمل است.

باقری لنکرانی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: اخیرا تحقیقی در یکی از مجلات معتبر مبنی بر مقایسه واکسن‌های مدرنا، فایزر، سینوفارم، اسپوتنیک، آسترازانکا و … با یکدیگر انجام شده که نشان می‌دهد که همه این واکسن‌ها تقریبا به یک اندازه از بیماری شدید و مرگ ناشی از کرونا جلوگیری می‌کنند.

کدام واکسن کرونا بهتر است؟

او با بیان اینکه اثرگذاری این واکسن‌ها در میزان ابتلا با همدیگر متفاوت است، تصریح کرد: هدف گذاری نخست در واکسیناسیون کرونا باید کاهش موارد شدید و کاهش مرگ باشد و نمی‌توان به هیچ یک از واکسن‌های موجود برای کاهش میزان ابتلای افراد به کرونا، ١٠٠ درصد اتکا کرد.

تاثیر واکسن کرونا بر کاهش شدت بیماری و مرگ براثر کرونا در ایران

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: واقعیت این است که واکسیناسیون در کشور ما نرخ بستری و نرخ مرگ را به شدت کاهش داده است. به طوری که بیش از ۹۵ درصد افرادی که در ماه‌های اخیر به دلیل ابتلا به کرونا در کشور فوت کرده‌اند، کسانی بودند که یا واکسن دریافت نکرده و یا تنها یک دوز واکسن به آنها تزریق شده بود.

او با بیان اینکه بین واکسن‌های موجود در دنیا هم تفاوتی از این نظر وجود ندارد، عنوان کرد: در ایران با عوارض سینوفارم بیش از سایر واکسن‌ها آشناتر هستیم، چون حجم زیادی از آن استفاده شده و همچنین روش تولید آن با استفاده از ویروس غیرفعال بوده که روشی قدیمی است و به همین دلیل، مجوز تزریق آن به گروه سنی ١٢ تا ١٨ سال و مادران باردار پس از هفته ١٢ بارداری صادر شد، چون تجربه جهانی در آن وسیعتر و بیشتر بود.

این پزشک فوق تخصص به نقش رمدسیویر بر درمان افراد مبتلا به COVID-۱۹ هم اشاره و تصریح کرد: متاسفانه در بحث کرونا چون بیماری ناشناخته بود طی ٢٠ ماه گذشته صحبت‌های زیادی شد که بعدا در مطالعات علمی اثبات نشد یا اثبات آن شرایط خاصی را نشان داده است.

باقری‌لنکرانی ادامه داد: در خصوص رمدسیویر هم اگر در ده روز اول در کسانی که درگیری ریه دارند و درگیری ریه منجر به کاهش درصد اشباع اکسیژن خون شان استفاده شود، می‌تواند موجب کم شدن نیازشان به بستری و کاهش نیاز به حمایت تنفسی شود اما در پیگیری ٢٨ روزه، تاثیر زیادی روی مرگ و میر نداشته است.

کدام واکسن کرونا بهتر است؟

استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص میزان اثرگذاری واکسن پاستور هم گفت: طی تحقیقی که بر روی این واکسن در ایران و کوبا انجام شده، نشان می‌دهد که تزریق هر سه دوز آن می‌تواند تا ٩٥ درصد از ابتلای افراد به کرونا جلوگیری کند.

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید براینکه نمی‌توان تنها توصیه جدی به استفاده از یک یا چند واکسن‌ داشته باشیم، گفت: استفاده از هر واکسنی می‌تواند نرخ مرگ و میر و بستری را کاهش دهد اما واقعیت این است که اطلاعات کافی در خصوص بهتر بودن یک واکسن نسبت به دیگر واکسن‌ها وجود ندارد.

مقایسه بین سویه‌های دلتا و اُمیکرون

باقری‌لنکرانی با بیان اینکه ویروس کرونا یک ویروس چالاک و پویاست که موج‌هایی ایجاد کرد که برخی از آنها به سرعت از بین رفتند، گفت: نمی‌توان گفت که «اُ میکرون» آیا همانند دلتا خواهد شد یا نه؟ چرا که دلتا شایع ترین نوع ویروس کرونا بود و علی‌رغم اینکه منشا آن از هند بود اما به فاصله کوتاهی همه کشورها را درگیر کرد.

این پزشک فوق تخصص گوارش و کبد بزرگسالان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: سازمان‌ بهداشت جهانی در مواجه با سویه «اُ میکرون» تاکید دارد که ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون، مراقبت در ورود و خروج افراد از یک کشور به کشور دیگر نیز مدنظر قرار گیرد.

او همچنین با بیان اینکه هیچ کشوری نداشتیم که از کرونا آسیب نبینند اما میزان آن تفاوت داشت، عنوان کرد: کشورهایی که تک بعدی به کرونا نگریستند، آسیب بیشتری دیدند؛ چه کشورهایی که واکسن تنها استراتژی آنها بود، چه کشورهایی که مداخلات بهداشتی را به تنهایی مد نظر قرار داده و دنبال کردند.

این پزشک فوق تخصص افزود: در ایران نیز بهترین وضعیت مربوط به شرایطی خواهد بود که درصد پوشش واکسیناسیون افزایش یافته و محدودیت‌ها هوشمندانه باشد.

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت علوم پزشکی شیراز ابراز امیدواری کرد که موج ناساز در کشور به این مهم توجه ‌کنند که نزدن واکسن تنها به این افرد ضربه نمی‌زند بلکه برای سلامت دیگران هم اختلال ایجاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۲۶
با این انتقادهای مغرضانه که علیه مهدوی کیا راه انداخته اند، بلاشک محبوبیت او دوچندان خواهد شد.
خوب پس اگه کارمهدوی کیا درسته
یعنی ما اسرائیل را به عنوان یک کشور قبول داریم؟
و یعنی کلیه ورزشکاران ما از پیروزی انقلاب اسلامی تا الان که مقابل تیمها و بازیکنان اسرائیلی باز نکردند و مدال و افتخارات را فدای شرافت و اعتقاداتشون نکردند اشتباه کردند؟!
و از همه مهمتر فرمایشات بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند اسرائیل غده سرطانی است و باید از بین برود.

کار مهدوی کیا و همه کسانی که در این جریان مستقیم و غیر مستقیم دست داشتند، برهمه اینها و اعتقادات انقلابی ایران و ایرانی منافات دارد.

مرگ بر اسرائیل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
چند تا ساندیس خوردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
ورزشکارانی که به زور کنار رفتن منظورته؟ مثل استاد بزرگ شطرنج که حالا همه افتخاراتش برای فرانسه میشود؟؟
مهدوی کیا دوستت داریم
آقا مهدي مهدوي كيا دوست داريم كور شود هركه چشم ديدن تورا ندارد
آقای دادکان حرف 43 ساله اکثریت مردم ایران را زدی . دست میرزاد.
یجوری میگید طرف پرچم اسراییل رو پوشیده انگار رو پیرهنش پرچم بزرگ اسراییل بوده . جمع کنید این کوته فکری هارو .
رو همون پیرهن پرچم ایران هم بوده پرچم فلسطین هم بوده پرچم لبنان و چین و آمریکا و .... هم بوده . ما هنوزز اندر خم یک کوچه ایم ....التماس تفکر
یک کلمه حرف حساب اقای دادکان دمت گرم
آقاي مهدوي كيا خائن به ايران نيست خائن آنهايي هستند كه با ظلم و فساد ودزدي واختلاس و هزاران كثافت كاري ديگر ايران و مردمانش را ورطه فلاكت كشانده اند
کلا مهدوی کیا که زندگی در خارج ازکشور زا به زندگی در ایران ترجیح میدهد در حد و اندازه ای نیست که در ایران دارای پست و مقام باشد و میبایستی از این پست برداشته شود .
ببینید اسرائیل در سازمان ملل هم نماینده دارد پس چرا ایران از این سازمان خارج نمی‌شود....
ما همه طرفدار مهدوی کیا هستیم اقای دادکان چرا نباید پیراهن رو می پوشید؟؟ وقتی خود کشورهای عربی که طلایه دار مبازره و تحریم اسرائیل بودند دارن با اسرائیل مصالحه میکنند و وقتی خود فلسطینی ها خواهان صلح و ارامش هستند و نمیخواهند این جنگ بین اعراب و اسرائیل ادامه داشته باشه وقتی ترکیه بعد از سالها تقابل با اسرائیل به این نتیجه رسیده که برای منافع ملی باید صلح کند وقتی عربستان که سرامد کشورهای عربی است تن به مصالحه میدهد واقعا ما کجای کار هستیم ؟؟؟ سالهاست ورزشکارانمون رو به علت عدم رویاریی با ورزشکاران اسرائیلی حتی نزدیک به مدال المپیک که داشتنش ارزوی هر ورزشکاری است و یه افتخار برای مملکتش هم هست محروم میکنیم ورزشکاری که سالها زحمت کشیده و از طرفی هم میلیاردها دلار مستقیم و غیر مستقیم برای این مبارزه داریم هزینه میدیم اونم از جیب ملت خوب واقعا چرا اصرار به ادامه استراتژی غلط داریم واقعا چرا منافع ملی خودمون رو در نظر نمیگیریم اصلا طبق اصل قانون اساسی چرا در چنین موضوع مهمی رفراندوم برگزار نمیکنیم و چرا باید ایدئولوژی یه عده معدود باید به مملکت غالب باشه وقتی که اکثریت موافق نیستن حداقل امکان نظرسنجی وجود داره .
زنده باد مهدوي كيا
آقای دادکان مردی بخدا.نماینده ها و افرادی که نه تو جنگ بودند و نه در انقلاب حالا طلبکار ملت شده اند.مملکت بی در و پیکره والا اینها باید برن دکه فلافلی بزارند.
با نظر دادکان موافقم.
اگر قرار بود درجایی موضع گیری کنم در این خصوص 90% حرفهایم همین حرفهای ایشان بود.
هم انقلابی هستم هم بسیجی و هم مخالف 100% موجودیت اسرائیل.

خلاصه مهدوی کیا سهوا یا شاید مسامحه کارانه کاری کرده. او و سایر قهرمانان نام آشنای کشورمان را به خاطر این کار از خود نمیرانیم. من هم جای او بودم شاید این اشتباه را میکردم.
اصلا شاید ایشان یا شخص دیگری به عمد به نوعی نتیجه گیری برسد که چنین کاری درست است. دلیل ندارد حتما او را هل بدهیم در دامان بیگانه!

البته اگر بیانیه هم بدهد که نوعی عذرخواهی از آرمان ها و به قول دادکان از پیشتازان دفاع و شهادت باشد هم چیزی از او کم نمیشود و بلکه بر قدرش میافزاید.
گرچه مهدوی کیا را استوار تر میدانیم که اگر هلش بدهیم برود! ان شاء الله
زنده باد آقای دادکان
چیزی که همه گفتن درست است اگر واقعیت های فلسطینی ها را به مردم بگویند که انها به نوعی خواستار مصالحه هستن این وسط ما چکاره کشور انها هستیم جالب است بیشتر گروه های فلسطینی مخالف ماهستن به نظرم نه مرگ بگوییم نه کاری باانها داشته باشیم منافع مردم وکشور الولیت است نه مرگ گفتن به کشورها ما تمام دنیا رابا این دیدگاه دشمن خود کردیم
آن ذهن وسواسی که پرچم را در بین آن همه پرچم می بیند او از همه خائن تر است حالا اگه فقط پرچم اسائیل تنها می بود و بزرگ آره اما بزرگ کردن و رسانه ای کردن این عمل مصداق همان است که گناه در خلوتی را که هیچ کس ندید بر ملا می کند و جار می زند شما می دانید که در فقه اسلامی چنین کسی چه حکمی دارد
سلام من یه سوال دارم این همه افرادی که از فلسطین حمایت میکنند اگر جرات دارند برند لبنان توجه کنند لبنان نه فلسطین بروند لبنان شهرک صبرا و شتیلا که همشون اواره گان فلسطینی هستند و با صدای بلند بگویند که من ایرانی هستند و بعد از جند ثانیه نتیجه را میبینند سر بریده روی بدن
این دوستانی که آقای مهدوی کیا را خائن میخوانند! تا کنون یک انتقاد ساده نکردند از رئیس جمهور اسبق که در نمایشگاه امارات به غرفه اسرائیل رفته و عکس یادگاری گرفته است. لطفا" سانسور نکنید
کاری که سر فردوسی پور و دائی آوردید ، سر مهدوی کیا نیارید که عاقبت خودتان ضرر میکنید.
حاشیه نسازید
دادکان عجب راهکاری داده است. تیم های عربی باید در کادر فنی خود یک اسرائیلی جذب کنند مثلا به عنوان کمک مربی. بعد هم برای بازی مقابل ایران، اینرا بفرستند برای مصاحبه و زمان بازی برای دقایقی بفرستند کنار خط زمین.
چه افتضاحی بشود فیلم این بازی !!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
دوست عزیز!ایشان راهکار ندادند که تیم های عربی باید یک اسراییلی جذب کنند!گفته اند اگر یک روزی یکی از این کشورها مربی اسراییلی گرفت ما جلوی آنها بازی نمی کنیم؟!متن را درست بخوان برادر!
اگر به عذرخواهی باشد باید، آقای ولایتی، خرازی، ظریف و همه نمایندگان ایران که درسازمان ملل که پرچم اسرائیل در حیاط آن برافراشته هست حضور پیدا کرده اند نیز عذرخواهی کنند.... همه کسانی که نوشابه کوکاکولا خورده اند چون سهامدار یهودی دارد عذرخواهی کنند... تمام کسانی که سوار هواپیماهای ایرباس شده اند عذرخواهی کنند که سهامدار یهودی دارند و الی آخر .......
آقای مهدوی کیا را خائن خواندن درست نیست اما ایشان می توانستند یک جوری زیرکانه در مورد قضیه عمل کنند که با سیاست کلی نظام همخوانی داشته باشد .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار