بازدید 64202
همه را از قطار پیاده کردید و شرایط را به گلوی مردم رساندید

حمایت دادکان از مهدوی کیا؛ جز دروغ و ریا چه کردید؟

مسوولان سازمان لیگ و شخص اول فدراسیون فوتبال در صحنه‌هایی که تضاد پیش می‌آید باید بیایند حرف بزنند و از فدراسیون دفاع کنند. رییس کجاست که بیاید حرف بزند؟ تمام این شایعات که دیگر از شایعه فراتر رفته و دارد به حقیقت می‌رسد به خاطر این است.
کد خبر: ۱۰۹۵۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸ 28 December 2021

رییس اسبق فدراسیون که به صراحت لهجه معروف است، در تازه ترین مصاحبه خود درباره مهمترین مسایل فوتبال کشور حرف زد و البته به شدت از برخوردی که با مهدوی کیا می شود انتقاد کرد.

تابناک ورزشی، این مصاحبه را عینا برای شما بازنشر می کند.

حمایت دادکان از مهدوی کیا؛ جز دروغ و ریا چه کردید؟

آقای دادکان (با توجه به ماجرای این روزهای مهدوی کیا) گویا در دهه هفتاد یکبار تیمی که مدیریتش را به عهده داشتید به یک تیم اسرائیلی خورده بود. درست است؟

 ممنون از تماس شما. من با توجه به اینکه می‌دانم شما امانت‌دار هستید و عین واقعیت‌ها را می‌نویسید به شما می‌گویم. در آن سال که فکر می‌کنم ۷۷ یا ۷۸ بود در مسابقات دانشجویان خوردیم به اسرائیل. من با تیم ملی دانشجویان به شهری در فنلاند رفته بودیم. من آن موقع تصمیم گرفتم بازی برگزار نشود و روی تصمیم خودم مصمم بودم. مدیرانی که همراه من بودند هم همین حالت را داشتند و تیم با اسرائیل بازی نکرد. ما برگشتیم ایران و مراسمی هم برای ما برگزار کردند و به نوعی از بچه‌ها تقدیر شد.

آن طور که شنیدم شما در ابتدا نگفتید بازی نمی‌کنید و به سمت سالن مسابقه هم حرکت کردید؟

الان شما از بچه‌های همان موقع بپرسید که چندتاشان بچه‌های تیم ملی بودند بپرسید به شما می‌گویند. کمیته برگزاری فکر می‌کرد ما به سمت سالن در حال حرکتیم و بازی برگزار می‌شود که من بین راه اتوبوس را نگه داشتم و بچه‌ها را پیاده کردیم. دو دقیقه مانده به سالن تیم را پیاده کردم و رفتیم برای خرید.


حالا ۲۳ سال از آن دوران گذشته و ما با اتفاقی که برای مهدوی‌کیا رخ داده مواجهیم نظر شما در این رابطه چیست؟

اینجا چیزی که واقعیت است و برای مردم کشورم ملموس است می‌گویم. بدون هیچ حب و بغضی یا زمینه‌ای که مثلا تحت فشار بوده یا نبوده واقعیت‌ها را می‌گویم. آقای مهدی مهدوی‌کیا رفته بازی کرده. با یک تیم عربی مقابل تیم منتخب دنیا. مشکل الان چیست؟ اینکه مهدوی‌کیا نباید آن پیراهن را می‌پوشیده یا در آن مسابقه بازی نمی‌کرده؟ به نظر خود من آن پیراهن را نباید می‌پوشید. پیراهنی که پرچم اسرائیل روی آن بوده. اگر مهدی مهدوی‌کیا چسب روی آن پرچم می‌زد و بازی می‌کرد حرفی پیش نمی‌آمد. ولی من می‌خواهم یک سوال بپرسم. کشور‌های عربی در حال حاضر دارند با اسرائیل رابطه برقرار می‌کنند؛ کشور‌هایی مثل بحرین و امارات و عمان و سایرین. اگر فردا این کشور‌ها بروند یک مربی از نظر خودشان کاربلد اسرائیلی بیاورند و بگذارند سرمربی تیم ملی خودشان آیا تیم ملی ایران با این‌ها بازی نمی‌کند؟ مثلا امارات مربی اسرائیلی بیاورد ایران مقابل امارات بازی نمی‌کند؟ مطمئن باشید بازی می‌کند. به خاطر اینکه سرمربی حریف اسرائیلی است که ما نمی‌رویم خودمان را بیندازیم عقب که بازی نکنیم. این یک بخش قضیه. ولی اگر لباسی به من می‌دهند که پرچم اسرائیل روی آن است نباید بپوشم. این عقیده من است.

شرایط این روز‌ها خیلی برای مهدوی‌کیا سخت شده. موافق هستید؟

من همین جا می‌گویم مهدی مهدوی‌کیا برای ما یک ورزشکار صرف نیست. جنبه‌های اخلاقی هم ایشان راعایت کرده. ما نباید ایشان را بسوزانیم. دارند این بچه را فراری می‌دهند. فدراسیون الان کجاست؟ بیاید از مهره‌اش دفاع کند. چرا نمی‌آید این کار را بکند؟ حالا یک سری هستند که مهدی را می‌کوبند. اگر ما در این مملکت به کسی بدهکار باشیم که هستیم فقط خانواده شهدا هستند. خانواده جانبازان. هی می‌گویند مهدی عذرخواهی کند. از نماینده مجلس عذرخواهی کند؟ از مسوولین عذرخواهی کند؟ اگر قرار است عذرخواهی انجام شود فقط نسبت به خانواده شهدا و ایثارگران است. کدام مسوول در این مملکت بچه‌اش رفته جبهه؟ کدام نماینده مجلس بچه‌اش را فرستاده جبهه یا جزو مدافعین حرم که امروز همه‌شان کاسه داغ‌تر از آش شدند؟ یا آن رسانه‌هایی که امروز مهدوی‌کیا را می‌کوبند. شما از آرمان‌های انقلاب کدامش را رعایت کردید جز شعار٬ تظاهر٬ ریا و دروغ؟ خواهش می‌کنم حرف‌های مرا حذف نکنید. اجازه بدهید اگر من این را در خودم می‌بینم که بیایم و حرف بزنم٬ واقعیت‌ها را به مردم بگویم. آن‌هایی که امروز کاسه داغ‌تر از آش شدند کدام یک از آرمان‌های انقلاب را رعایت کردند؟ بچه‌هاشان همه خارج از کشور هستند. یک نفر مدافع حرم و جانباز و شهید ندادند. همه این‌هایی که اعتراض کردند همه پسر دارند. اگر اعتقاد داری بفرست جلو بچه‌ات را. مهدی مهدوی‌کیا را بکوبیم! خب کوبیدیم! علی دایی را هم می‌کوبیم. فلان مدیر را هم می‌کوبیم. کی دیگر سوار این قطار است غیر خودتان؟ همه را از این قطار پیاده کردید. رساندید به گلوی مردم. مهدی مهدوی‌کیا نباید آن لباس را می‌پوشید. بهتر بود چسب می‌زد روی پرچم. ولی آیا وقتی او دعوت شده کسانی که در جریان بودند نباید بیایند دفاع کنند؟ بیایند بگویند اگر در این قسمت کوتاهی شده ما هم دخیل بودیم؟ هی می‌گویند ایشان بیاید عذرخواهی کند. عذرخواهی از تو نماینده مجلس کند؟ عذرخواهی از تو مسوول بکند؟ عذرخواهی فقط از خانواده شهدا. آن‌هایی که یک قدم جلوترند. می‌گویند «سرم را سرسری متراش‌ ای استاد سلمانی/ که هر کس در دریار خود سری دارد و سامانی» می‌گویند سلمانی اگر کسی را گیر نیاورد می‌نشیند سر خودش را می‌زند. حالا ما هیچی برای مان نماینده دانه دانه داریم آدم‌های خودمان را می‌زنیم. آن‌هایی که در جریان بودند باید بیایند پاسخگو باشند و همه را نیاندازند گردن مهدی. نمی‌شود که هر اتفاقی می‌افتد مسوولین بروند کنار و یک کلام نیایند حرف بزنند. یک سری که اصلا در ورزش نیستند می‌آیند حرف می‌زنند. کار را می‌رسانند به جایی که فقط دنبال عذرخواهی‌اند.

به نظر شما چطور می‌شود کاری کرد که دیگر در چنین وضعیتی گیر نکنیم؟

این را قانون کنید. برای اینکه این داستان تمام شود و فردا دوباره این اتفاق نیفتد بگویید ما نمی‌کنیم. وقتی مسوولین مملکت یعنی رییس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش نامه رسمی می‌زنند که ما از این به بعد در کشور داریم راجع به این مساله تامل می‌کنیم و فکر می‌کنیم خب همین را قانون کنید و بگویید نمی‌شود. بگویید تحت هیچ شرایطی ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. شترسواری که دولا دولا نمی‌شود. بگویید قانون این است و ما با رژیم غاصب بازی نمی‌کنیم. این را رسما اعلام کنید.

مساله بعدی این روز‌های ورزش بحث حذف سرخابی‌ها از آسیا و واگذاری این دو تیم به بخش خصوصی است. دیروز هم دو باشگاه به دو وزارتخانه صمت و اقتصاد واگذار شد؟

من هجده سال پیش گفتم این دو باشگاه تحت هیچ شرایطی واگذار نمی‌شوند. پشت این قضیه مسائل امنیتی وجود دارد و پرسپولیس و استقلال را به هیچ شخصی واگذار نمی‌کنند. وقتی تراز مالی ندارد چطور می‌تواند برود در بورس و فرابورس؟ وقتی این همه بدهی و شاکی دارد چطور می‌تواند برود؟ وقتی مدیرانش را دولت می‌چیند چطور می‌تواند خصوصی‌سازی شود. این‌ها همه دروغ است. به راحتی من لفظ دروغ را به کار می‌برم. ۱۸ سال است که دارم می‌گویم. وزیر جدید آمده روی کار و به راحتی می‌آید در تلویزیون و می‌گوید یک ماهه واگذار می‌کنیم. الان چهار ماه گذشت چی شد؟ در مرحله آخر این است که دو باشگاه به شرکت‌های تحت تابعه این دو وزارتخانه اقتصاد و صمت واگذار کنند. یا وزارتخانه‌های دیگر. یعنی دو باشگاه بروند زیر مجموعه شرکت‌های خصولتی. شاید این برای خودم بد شود که این حرف را می‌زنم، ولی می‌گویم تا واقعیت‌ها مشخص شود. این‌ها هیچ جوری این دو تیم را به کسی نمی‌دهند. آخرش خصولتی است. بار‌ها گفته‌ام دکمه کت را واگذار می‌کنند، اما کت تن خودشان است. چرا با مردم راحت و شفاف حرف نمی‌زنند؟ راحت بگویند نمی‌کنیم و می‌خواهیم دو تا تیم را نگه داریم.

این واگذاری یک روزه به دو وزارتخانه دیگر به نظر راهی برای دور زدن ای‌اف‌سی است؟

من خودم عضو ای‌اف‌سی بودم و رفتم و آمدم بار‌ها می‌دانم این‌ها هیچ موقع دل شان نمی‌خواهد استقلال و پرسپولیس را حذف کنند. فقط به خاطر هواداری که این دو تیم دارند. وگرنه تیم‌های عربستانی را حذف کردند. سرخابی‌ها را حذف نمی‌کنند مگر کارد به استخوان برسد. یک سری هم از داخل کشور ما برای اینکه صحنه را خراب کنند به آن‌ها خط می‌دهند. کاری می‌کنند که ای‌اف‌سی بیشتر روی این دو تیم حساس شود. ولی اگر یک روزی این فشار‌ها باعث شود واقعا باری از روی دوش این دو تیم برداشته شود و این دو تیم مثل تیم‌های صنعتی یک بودجه مصوب داشته باشند٬ شرایط بهتر می‌شود. واقعا بیایند یک فکری به حال استقلال و پرسپولیس کنند که دیگر تمام شود این قضایا.

دو دیدگاه در مورد حذف سرخابی‌ها هست. یک دسته می‌گویند کاش حذف شوند تا شاید دولت کوتاه بیاید و سرخابی‌ها را واگذار کند و دسته دیگر می‌گویند در صورت حذف آن‌ها عقب می‌افتند و منابع مالی را از دست می‌دهند. حق با کدام دسته است؟

اول اینکه این دو تیم هیچ جوری به منابع مالی نمی‌رسند. این دو تیم آنقدر جریمه دارند که هرچقدر از آنجا بگیرند باید بدهند پول جریمه. پس حضور ما هیچ منابع مالی به همراه ندارد. شما پول را می‌گیرید می‌آورید ایران می‌دهید مازاد جریمه کالدرون. برای آقای استوکس. به استراماچونی. پس این‌ها درآمدی ندارند، ولی آن دسته‌ای که می‌گویند تیم حذف شود تا شاید تکلیف روشن شود بدانند که اگر ۲۰ سال هم دو باشگاه به آسیا نروند خصوصی نمی‌شوند. هر دو دسته بدانند یا خودشان را زدند به خواب یا نمی‌فهمند. این دو تیم خصوصی نمی‌شوند. تمام.

شرایط فدراسیون هم خیلی سخت شده. حرف و حدیث پشت سر رییس و دستیارانش هست. جادوگری و وی‌ای‌آر و ...؟

من، چون آنجا مسوول بودم اجازه بدهید اسمی از کسی نبرم و راجع به فدراسیون چیزی نگویم به این دلیل که نگویند برای خودش دارد کار می‌کند. من فقط این را بگویم که مسوولان فدراسیون٬ مسوولان سازمان لیگ و شخص اول فدراسیون فوتبال در صحنه‌هایی که تضاد پیش می‌آید باید بیایند حرف بزنند و از فدراسیون دفاع کنند. نیایند به راحتی تبلیغات دور زمین را در سکوت کامل بدهند و خودشان را بکشند کنار. آن مسوول سازمان لیگ کجاست که بیاید حرف بزند؟ رییس کجاست که بیاید حرف بزند؟ تمام این شایعات که دیگر از شایعه فراتر رفته و دارد به حقیقت می‌رسد به خاطر این است. باید بیایند از خودشان دفاع کنند یا توضیح بدهند. اجازه بدهید همین قدر بگویم که چرا به راحتی از کنار اتفاقاتی که در فوتبال رخ می‌دهد می‌گذرند؟ بیایند رسیدگی گنند و جواب بدهند. ما یک سال است سکوت کرده‌ایم و چیزی نگفته‌ایم. ما می‌دانیم چه خبر است، ولی وقتی چیزی نمی‌گویند مجبور می‌شویم سکوت‌ها را بکشنیم. چرا نمی‌آیید از موجودیت فوتبال دفاع کنید؟ به قول معروف ما از آن ور بوم افتادیم و شما از این ور.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۶
درود بر شرف دادکان . واقعا مرد بزرگیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
ایشون باید جوابگوی آن همه درآمد دوره خودش باشه که بی سابقه بود ، چکار کرد؟
خود شما هم متوهمی گارداش
در جلسه ای با اعضای تیم جودو دانشجویان در دفتر دادگان در تربیت بدنی دانشگاه آزاد صراحتا این جملات رو بیان کرد :
" اگر پدر سوختگی ده پله داشته باشه من پله یازدهم پدرسوختگی هستم ....."
همه از این اظهارات تعجب کردند ولی ذات خود را نشان داده بود !
درورد بر دادکان عزیز. به معنای واقعی مرد هستی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
این عزیز طی مسولیت چندین ساله چکارمثبتی انجام داده که حالااظهارفضل می نمایند
اگر مرد هستید نظر مردم را در خصوص این اقدام مهدوی کیا به رفراندوم بگذارید....ترکیه هم دارد با اسراییل رابطه برقرار می کند.ایران هم فقط شعار می دهد.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
عزیز خیلی وقته ترکیه با سرزمینهای اشغالی رابطه داره،خیلی هم داره فقط یه جاهای ژست اسلامی میگیره من مثلا بزرگ کشورهای اسلامی هستم البته به صورت خیلی احمقانه.
مصاحبه خوبی بود و روشن کننده مسائل متعددی بود.
خجالت بکش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
از کی؟
تو خودت هم همین گونه هستی همان گونه که این فرد هم همین گونه هست!
ریا تر از این که جلوی دوربین دست می‌گذارد روی پیراهن ولی در خبرها می آورد که من نفهمیدم و نمی دانستم!
باید برکنار شود و شما ورشکسته ها هم نمی‌توانید برای خودتان نوشابه باز کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
آخر نفهمیدم چرا اسراییل دشمنه ماهست
لنگی ها خودشون رو نشون میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
کیسه کش ساندیس خور
مسأله وجود یک پرچم ذره بینی روی لباس یک نفر نیست. مسأله این است که این آقایان سالها نان "اسرائیل ستیزی" خورده اند و تنها امتیازشان برای بالا آمدن و گرفتن پست و مقام، افراط در این زمینه بوده است. حالا برای حفظ وجهه خود این سر و صداها را راه انداخته اند. وگرنه اگر کسی واقعا بخواهد با اسرائیل مقابله کند اولین کاری که می کند فضای ملتهب داخلی را آرام می کند. چرا که این فضای ملتهب امکان هرگونه سوء استفاده را برای اسرائیل فراهم می سازد. آقایان فقط دارند عنصر اصلی هویتشان که همان اسرائیل ستیزی ظاهری است را فریاد می زنند. نمی توان از آنها انتظار داشت که به مهدوی کیا یا خواسته مردم احترام بگذارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
احمق بفهم همون گروه کلی شهید دادن. از قماش شما رو که نزدن چون از خودشونید
کارش شدیدا اشتباه بوده و باید قانونا با خودش و سایر مقصران برخورد شود اما اگر بحث عذر خواهی باشد فقط از امت حزب الله و مردم فلسطین و خانواده شهدا و مدافعین حرم و جانبازان .... نماینده مجلس این وسط چیکارست؟!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
!!!مردم فلسطین که در زمان جنگ سرباز مزدور به عراق فرستادن
متاسفانه این جو از طرف دو گروه است یکی افراطیونی که با این جبه گیری دارند سرپوش روی گندهای خودشون می گذارند و نا کارامدی خودشان را با این جنجال ها می خواهند کم رنگتر جلوه دهند.... دوم هم طرفداران نادان استقلالی(منظور اون گروه از افراطیون که احساساتشان بر عقلشان غلبه کرده)و البته یک گروه سومی هم هستند که از نظر عقل و فهم به خر گفتند زکی
جای تاسف داره شعورمنش بعضا اشخاصی که به همدیگه نسبت
لنگ کیسه میدن دوستان گرامی این دوتیم دارن حذف میشن گویامتوجه اتفاقاتی که کلید خورده نیستید بجای این حرفهای
بی ارزش یکدست بشید مطالبه کنید بدنبال ارزشهاباشید نه این
جملات بی پایه اساس یکدل باشید این توهینهارو به هم نکنید
امیدوارم مردم کشورم غصه ای دردی توی وجودشون نباشه
مرگ بر فوتبال
آقای دادکان از ما مردم عادی می‌پرسی که جز دروغ و ریای چیکار کردید !!! شما ظاهراً آلزایمر گرفتید ، مگه خودتون جزیی از این قماش نبودی ، چیه پا کاسه راهت نمیدن حالا شدن دروغ گو و ریا کار ، ای حقه .....
دیگه به هضیان گفتن افتاده دادکان . فقط نق میزنه . مهدوی کیا غلط زیادی کرده باید تنبیه بشه همین
پاسخ ها
سرباز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
شما خیلی عقب مونده ای داداکان تو دوران طلایی فوتبال ما رئس بود وخیلی اطلاعاتش درسته واهل رانت نبود که اگر بود هنوز توی این جماعت صاحب میز ومنسب بود..کمی تامل کن بعد کامنت بذار..ادب خوبه بهش فکر کن.
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
زرمفت نزن بچه سرمون درد گرفت
اگر این جنایت هایی که این اسرائیلی ها میکنن ، یک دهُمش رو یکبار با زن و بچه های دادکان و مهدوی کیا و طرفداران اسرائیل که دارن همه جاشون رو جـــر میدن میکردن اونوقت میدیدم که قورباغه بازم ابو عطا میخونه یا حداقل کاری که میشد برای مبارزه و فشار سیاسی توسط این آقا به این رژیم کودک کُش وارد کنن پاک کردن پرچم این رژیم جعلی از روی پیراهن خودش بود.
الان هم این حرفها فقط ماست مالی کردن و دست و پا زدنه....
طلا هم که میخواد باشه فقط عزل مهدوی کیا...
مربی همگام با تجاوزگران کودک کش جایی در تیم ملی نداره.
برای دادکان زبون دراز رو هم باید دادستان اعلام جُرم کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
احتمالا نظری در مورد مسلمان های چینی و میانماری روسیه نداری؟ فلسطینی ها حتی خون امثال من و شما رو قبول نکردن به جرم اینکه ما از دین خارج هستیم
همه پاک کردن جز ایشون چرا پاک نکرد اگر یک شخص عادی این کار میکرد پدرش در می اوردید
مرگ بر اسراييل و طرفداران او. همه مردم كه دسترسى به تابناك ندارند و اهل فضاى مجازى نيستند. آرزوى ارتباط با اسراييل را به گور مى بريد.
تفکر جاهلی شما انتها ندارد.
اول اینکه مسلمانان در روسیه و چین هم زیر سلطه و شکنجه حاکمان آنها هستند ولی شما خون برخی را پررنگ تر از دیگران میبینید و با آنها قراداد استراتژیک 20 ساله میبندید.
نتیجه اینها ریا کاری برای تفکرات شماست و انسان آزاد از هر انسان دربند حمایت میکند نه گزینشی و شعاری.
ورزش را با سیاست غاطی نکن جناب.
هدف ورزش نزدیکی مردم بهم حتی دشمنان بهم برای رفع چنگ است. ورزش در راستای انسانیت است نه در اختیار دین و سیاست خاص.
از طرف دیگر شما چکاره اید که به پرچم دیگران اعتراض دارید؟ مگر حکومت ایران کنونی مورد تایید همه است؟ خیر ولی هیچکس به پرچم ایران تعرض نمیکند و فقط شماها هستید که حتی به قوانین بینالملل هم اهمیت نمیدهید و نتیجش بالا رفتن از سفارت این و آن است و جنگ و بدبختی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
میانمار کشمیر چی؟
درود بر دادکان و مهدوی کیا. در ضمن مردم زیر فشار بدبختی و گرانی له شدند. این بازی هارا از حفظیم.
یه بارم منتشر کن
حالا مگر چه شده ما به مهدوی کیا ها اختیاج داریم اونها بما احتیاج ندارند این خرفها برای سرگرم کردن مردمه که ندونند با بوجه و گرانی و جیب مردم چه میکنند. کجایید خوابید
سلام به فرموده امام علی علیه السلام هر کس موافق هر عملی باشد در آن عمل شریک است مهدوی کیا با پرچم قاتل حاج قاسم بازی کرده باید جوابگو باشد و مسئولین بی کفایت حمایت نکنند چون مورد نفرت قرار میگیرند
پاسخ ها
سرباز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
عجب پس این جماعتی که نشستن با قاتلین سردار عزیز قرداد امضا میکنن چی!اونجا چون به نفعشونه اشکال نداره..حیف سردار که برای امثال شماها شهید شد.ایشان اگر یود نظرش اینکه شما فکر میکنید نبود.
قشنگ حرف زده ولی فردا مثل قلعه نوعی مجبورش میکنن بگه اشتباه کردم و حرفاشو پس بگیره
مگر مهدوی کیا چکار کرده که عذر خواهی کند خدا نکرده جنایت که نکرده تهمت به کسی که نزده بابا تمامش کنید و اخراجش کنید و تا لنگیها راحت بشن بعضی ها به خاستش برسه مهدوی‌کیا برو همون هامبورگ که منتت رو دارن اینا لیاقت تورو ندارن دست خدا بهمرات مرد دوست داشتنی
اصولا اشخاص در سطوح ملی باید در کارگاه های اموزشی مطالبی را مختصر ومفید اموزش ببینند تا درچنین مخمصه هایی نیافتند
اقای مهدوی کیا اشتباه کرده به اشتباهش بعنوان یک ورشکار ملی معترف باشد وبهتراست با عذر خواهی بکارش خاتمه دهد ولی جای هیچ شکی نیست اگر مسیءلان بالا دستی در این مورد قصور کردهاند شدید ثرین تنبیهات انظباطی باید در حقشان جاری شود
عصبی پرمدعا و طلبکار تو خودت باعث تحریم فوتبال ایران نشدی؟ وقتی کاره ای بودی هر کسی رو دیدی زدی الانم که کاره ای نیستی دست بر نمی داری
دقیقا
اگر راست میگید بروید مشکلات مردم را حل کنید نه از بی لیاقتی دنبال سوژه جدید برای پنهان کردن خودتان باشید و هر دفعه به یکنفر گیر سه پیچ بدهید درود بر مهدوی کیا
خجالت بکش الان خیلی از بازیکنان دنیا و مردم دنیا از رژیم صهیونیستی متنفر هستند ت اینگار خواب تشریف دارید یا خائنی سردار ما بدست امریکایبها و صهیونیستها بشهادت رسیده هز اون مرد بزرگ خجالت بکش امیدوارم چاپ بشه
سلام اقای مهدوی کیا کاری نکرده که عذر خواهی کنه درود به شرف مهدوی کیا انیکه باید عذر خواهی کنه دادگاهی بشه دستور شلیگ موشک را به سمت هواپیمای اکراینی کرد اینا که الان بخاطر هیچی هیاهو راانداختند کجا بودن ان موقع
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
هرنکته جایی دارد
سلام استاد دادکان بکرات دلنوشته های شما که خداوکیلی اگر مدیران ورزشی اگر می پذیرفتند وضعیت فعلی ورزش دراین شرایط نبود شما که احاطه کامل بر ورزش کشور دارید دم گرم شما در اهن سرد اینان اثری نداشته هنوز در خواب هستند از شطرنج تکواندو کاراته فوتبال والیبال اخیراذهندبال پسران ودختران به کشورهای مختلف پناه برده چون ورزش برای این اقایان ارزشی ندارد کوچکترین نمونه نوجوان شطرنج باز که زیر پرچم بیگانه و افتخار برای دیگر کشورها میاورند ورزش ما در بازیهای المپیک وپاراالمپیک روبروی پرچم رژیم صهیونیستی رژه میروند ومعترض نیستند حالا برای اسطوره ورزش ما اقای مهدوی کیا چون محبوب ملت است بوق کرنا میکنند
مگه کی داره به مهدوی کیا حمله می‌کنه یه تعداد آدم معلوم حال
حال همه شما خرابه فرقون سایبا شده دویست ملیون 405 شده 300 ملیون آهای شما کجا میری
حال مهدوی کیا اشتباه کرده شکی نیست،، امثال دادکان باعث شده امثال مهدوی کیا اشتباه بکنند،،،،امثال دادکان اینا رو سربازان ...... و بازیکنان دیگر تیم ها رو انگ ........... ویلا های هزار متری به بازیکنان خودشون وسایر تیم غیر فوتبالی خونه اجازه ای نداشتند،،تف به امثال دادکان
اگر قرار باشد ما هم پس از چهل و دو سال مبارزه با اسراییل مثل کشور های دیگر باب مراوده را با اسراییل کم کم باز کنیم پس مگر به قول آیت الله خویی که در کتاب ( در شناخت حزب قاعدین زمان) نوشته عماالدین باقی مگر خر بودیم و شکر خورده بودیم که انقلاب کردیم پس جواب خون های جوانان پاک که در دوران انقلاب و دفاع مقدس شهید شدند و حتی به نظر من خون آن جوانان ساده دل که بر اثر شور اوای لانقلاب بر اثر تبلیغلات گروه های چپ و منافقین جذب آنان شدد و دانسته و ندانسته کشته شدند و حتی خون ان سربازان جوان عراقی که در حمله به ایران و در جنگ تحمیلی کشته شدند البته منظور من بعثی ها نبودند ولی هر جوانی باید بری دفاع از کشورش به سربازی برود بر گردن اقایان بریده از انقلاب است واینها از منافقین بدترند زیرا حتی بعضی از منافقین تا پای جان بر سر عقیده نادرست خود ایستادند و لی ا ین آقایان وقتی پیر شدند محافظه کار و تر سور شده اند زیرا اگر انقلاب نمی شد نه گروهکی بوجود می امد و نه جنگ تحمیلی پس مرد ومردانه یا بر سر ارمانهای خود بایستید و یا لطفا خفه شوید؟؟؟؟!!!!
مگر آقایان مسئولین (که اصلا مسئولیت پذیر نیستند) در برابر این همه افتضاحاتی که به بار آورده اند و وضع زندگی مردم را به این فلاکت رسانده اند عذر خواهی کرده اند؟!! هر وقت شما عذر خواهی کردی بعد نوبت به بقیه می رسه. اشتباه می زنی داداش
ب جای این ک همش دنبال این داستان ها هستین ب فکر مردم بدبختی باشین ک دارن له میشن زیر بار گرانی ها
آقای دادکان تو خودت برا فوتبال چکار کردی که الان نظر میدی .خط قرمز ما خون شهیدان است، مهدوی کیا حرمت خون شهدا رو شکسته . خیلی غلط کرده
بنظر من مهدوی کیا خیلی هم کار خوبی کرد شما مسئولین چرا مقعی که ایران در مقابل عراق بازی میکنه شرمنده شهدا نمیشید؟؟؟؟؟عراقی که هزاران جوان ایرانی را شهید و جانباز کردن حالا عراق شد دوست و اسرائیل دشمن؟؟؟
بدبختی اینه که جمهوری اسلامی نه تنها با کل دنیا مشکل داره با مردم خودش هم دچار مشکله آقا به شما چه ربطی داره مهدوی کیا چه تفکری داره هرکسی درعقیده خودش آزاده زیا اگه بهش گیر بدید می ذاره می ره که بجای دنیا که بده با آغوش باز و احترام ازش استقبال میکنند
شما اگه عرضه داشتید مردم رو با سیاست های غلط به فقر و بدبختی نمکشاندید
آقای دادکان با شما مافقم. از او سوءاستفاده شده. مهدوی کیا اصلا اهل این حرفها نیست. اما ایشون می توانست با یه عذرخواهی ساده مشکل را حل کنه. در حالی که بسیاری از ستاره های مطرح جهان حتی غیرمسلمان از بازی با رژیم صهیونیست سر باز می زنند. از مهدی برای مدیریت این موضوع انتظار بیشتری می رود. قانون قانونه. در همین کشور آلمان مثلا" اگه مهدی مهدوی کیا پرچم جبش مقاومت حزب الله یا انصار الله و یا نه تصویر شهید سلیمانی را روی پیراهنش باشه و در میادین رسمی ورزشی آن کشور حضور پیدا کنه و یا به نمایش بگذاره ، آیا کشور آلمان و برخی دیگر از اروپایی ها اجازه می دهند؟ نه نمی دهند. می گویند با قوانین ناسازگار است . مهدی هم ملزم به اجرای آن خواهد بود و آلمانی ها را به بی صداقتی و عدم یکرنگی متهم نخواهد کرد. در ضمن آقای مهدوی کیا یه سمت رسمی هم داره سرمربی تیم ملی ... آقای دادکان خواهش می کنم بدون تعصب.
قبل از هر چیزی باید آن کشور عربی وادار به عذر خواهی کنند
ماظاهرا از خود فلسطینی‌ها هم فلسطینیتریم چه خبر شده یکعده کاسه داغتر ازاش
آنچه باعث خیانت به خون شهدا و مردم شده،دزدی مسئولین از جیب و منافع مردم،غارت کشور،به یغما بردن دین ومال و زندگی ملت است ،نه لباس یکی از مفاخر فوتبال ایران (جناب مهدوی کیا)،اف برشما از این همه ریا وتظاهر،ولی فکر نکنید مردم نم فهمند
حتا نگاهتون هم رنگی هست چرا از وریا غفوری هیچ حمایتی نکردیدید هر ماه کمیته ااخخلااااق
دادکان مرد سالم، صادق و شریفیست
دمت گرم اقای دادکان.یارو نوشته ریاتر از این ....اولا پس جا موضوع را از جای دیگش متوجه میشی دوما راست می گفته اولش متوجه نبوده پرچم اسراییل هم بوده بعد که متوجه میشه اونو می پوشونه دیگه ریاش چیه پوشونده که یعنی منم قبول ندارم. موضوع بفهمید بعد اظهار نظر کنین
عالی درود به شرفت
باسلام وعرض ادب
از صراحت بیان جناب آقای دادکان کمال تشکر راداشته وامیدوارم روزی برسد همه مدیران کاربلد ولایق مثل ایشان باشند.آقای مهدوی کیا با حضورشان در آن مسابقه بدون پرداخت هزینه های دلاری درظاهر بدنیا ثابت کردند ورزش ایران سیاسی نیست. اما در کشورمون کلی هزینه میکنند به دنیاومجامع بین المللی ثابت کنند نه ورزش سیاسی است. سیاستی که فکروتدبیر درآن نقشی ندارد. سوال بنده از مسئولانی که دغدغه شان بجای کاهش روزانه ارزش پول ملی گسترش فقر شده این مسائل این است : آیامادر امارات و در شهر شرکتهای بزرگ دولتی ایرانی نداریم ؟ صرافی بزرگ ایران در دبی نداریم؟ کشور امارات که الان دوست رژیم صهیونیستی هست چراقطع رابطه نمی کنید؟ شمارو بخدا بس کنید وبه فکر نجات ایران وطن چندین هزارساله باشید. اگر نابودی واقعی کشوری را میخواهید بایدخود رادرهمه زمینه ها قوی وثروتمند کنید باحرف کار پیش نمی رود. رونق اقتصادی، افزایش قدرت پول ملی ، حفاظت از ثروتهای ملی وانسانی .برتری صنعتی وتکنولوژیکی تنها ره حل هست.
کُنْ فِی الْفِتْنَهِ کَابْنِ اللَّبُونِ لَا ظَهْرٌ فَیُرْکَبَ وَ لَا ضَرْعٌ فَیُحْلَبَ : در فتنه ها، چونان شتر دوساله باش، نه پشتی دارد که سواری دهد، و نه پستانی تا او را بدوشند. متاسفانه برخي از دوشانفکران جهان سومي هم سواري مي دهند و هم شير مي دهند. کسي که کارش دنبال توپ دويدن است بهتر است به حرف کسي که سياست و تاکتيک و تکنيک آن را مي داند گوش بدهد.
درود بر شرفت واقعا مهدی کاری نکرده شما خودتونو بزارین جای مهدوی‌کیا شاید واقعا متوجه این موضوع نبوده مهدی یکی از بهترین با اخلاق ترین بازیکن ایران حقش این نیست
آقای دادکان شماکه طرفدار مهدوی کیاشدی ومیگویی مهدی بایدبیایدازخانواده شهدا و جانبازان معذرت خواهی کند پس چرا نمیاید همین کارراهمانجام بدهد
بااحترام به کسوت جناب دادکان مهدوی کیا بازیکن بزرگ واسطوره بوده اما حداقل یک جمله می گفت:که اشتباهااین پیراهن راپوشیده متطمئنا میگفت مردم هم قبول می کردند.اماایشان قبلاهم چنین مواضعی داشته جناب دادکان لطفاکاسه ی داغترازآش نشوید.
مهدوی کیا چه عذر خواهی کند و چه عذر خواهی نکند به خاطر دهن کجی به خون مردمی که در فلسطین هر روز روی زمین ریخته می شود باید از تیم ملی امید اخراج شود
می فرماید ایشان آدم با اخلاقی است
اخلاق این است که حامی مظلوم باشی نه اینکه اتو کشیده باشی اما با ظالم عکس بگیری و بخندی
آقا مهدوی کیا اتفاقا به خاطر بی اخلاقی باید اخراج شود
برود در بخش خصوصی کار کند
تیم ملی جای چنین آدمی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
حرف مفت نزن ساندیس خور
بابا بیچاره کاری نکرده ، چه کشکی چه دوغی ؟
درود بر شرفت جناب دادکان
مهدوی کیا اسطوره است و همیشه در قلب مردم خوب ایران است
اقای دادکان قانون بد بهتر از بی قانونی است. ایران کشوری به نام اسراییل را به رسمیت نمی شناسد. اینکه یک مربی اسراییل سرمربی تیم ملی کشوری عربی شود معادل بازی کردن زیر پرچم اسراییل نیست. خواهشا بفهمید با چه منطقی صحبت می کنید. اینکه پرچم اسراییل در سازمان ملل است معادل به رسمیت شناختن آن کشور نیست.مهدوی کیا بازیکن بزرگی است قبول ولی لزوما نباید او را انسان بزرگی هم دانست چرا که انسانیت به فوتبال بلد بودن نیست.
اسراییل خونخوار حامی داعش کثیف و خونخوار است.و بزودی محو و نابود میشود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی