بازدید 15028

به همه مردم یارانه بنزین تعلق می‌گیرد

یک نماینده مجلس با بیان اینکه دولت برنامه‌ای برای گران کردن بنزین و تغییر سهمیه آن ندارد، گفت: نه تنها یارانه بنزین بلکه یارانه اقتصادی باید به تمامی افراد جامعه تعلق گیرد.
کد خبر: ۱۰۹۵۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ 26 December 2021

به گزارش «تابناک»، هادی بیگی‌نژاد در گفت‌وگو با ایلنا، درباره برنامه جدید تغییر در نحوه پرداخت بنزین سهمیه‌ای اظهار داشت: این برنامه در حد ایده بوده و هنوز نه هیچ طرحی از سوی مجلس و نه لایحه‌ای از سوی دولت ارائه شده است.

وی افزود: در خصوص تغییر سهمیه بنزین یک ایده مطرح شده مبنی بر اینکه بنزین به جای خودرو به فرد و هر کد ملی تعلق بگیرد یعنی کسانی هم که خودرویی ندارند بتوانند از یارانه بنزین برخوردار شوند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: اکنون با توجه به اینکه تعداد افراد بیش از خودروها است قرار بر این شد که فعلا به صورت پایلوت در دو منطقه از کشور اجرا شود تا اشکالات اجرای ایده مشخص سپس در کل کشور پوشش داده شود.

وی خاطرنشان کرد: با این طرح به تمامی مردم یارانه بنزین تعلق می‌گیرد بنابراین توزیع یارانه نسبت به گذشته افزایش می‌یابد و به همین دلیل دولت و مجلس به‌راحتی نمی‌توانند تصمیم بگیرند، زیرا هزینه‌بر است.

بیگی‌نژاد با بیان اینکه دولت برنامه‌ای برای گران کردن بنزین و تغییر سهمیه آن ندارد، گفت: هنوز در مورد نحوه فروش بنزینی که به خانواری که خودرو ندارد چیزی مطرح نشده است، اما احتمالا یا پول آن را پرداخت می‌کنند و یا اینکه خود فرد می‌تواند سهمیه بنزین خود را بفروش برساند.

وی یادآور شد: سهمیه ۶۰ لیتر و قیمت کنونی بنزین به قوت خود باقی است و قرار نیست تغییری اعمال شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: به اعتقاد بنده نه تنها یارانه بنزین بلکه یارانه اقتصادی باید به تمامی افراد جامعه تعلق گیرد و در این خصوص نباید هیچگونه دسته‌بندی قائل شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۱۲
این بازی تکراری یارانه هاس که اوا به همه تعلق می گیره بعد یواش یواش آب می ره
یک قسمت هم قرار دهید برای صادرات
شاید یک جمعیتی خواستند صادر کنند
یعنی فروش به خصوصی برای صادرات به کشورهای اطراف با قیمت بین الملل
واقعا نمایندگان فکر می کنند کسی که خودرو ندارد ، پیاده رفت و آمد می کند یا با اسب جا به جا می شوند یا مسافرت میروند!؟ وقتی بنزین گران می شود همه چیز گران می شود . اگر شخصی روزانه 10 هزار تومان هزینه کرایه تاکسی داشته باشد ، با گران شدن بنزین ، این هزینه به روزی 20هزار تومان میرسد . مگر چقدر قرار است یارانه بنزین به هر نفر بدهید که فقط در این یک مورد جبران کند؟!
مردم دیگه هیچکدام از حرف ها و تصمیمات شما را باور ندارند.
فقط دروغ و سر کیسه کردن مردم با طرحهای ابکی و بی سرانجام برای مردم البته خوب برای مسئولین که تا میتوانند در برابر دنیا شاخ و شونه بکشند
به نام مردم کم درآمد گران می کنند ولی ضرر اصلی به کم درآمد ها وارد می شود .وقتی چیزی مثل بنزین یا نان گران می شود ،روی قیمت بیشتر اجناس تاثیر می گذارد و این گرانیها سهم بیشتری را از سبد مالی کم در آمدهااشغال می کنند.
منو خانمم با یه پراید 60 لیتر تا وسط ماه بیشتر نمیکشه حالا میخوان 40 لیتر بهمون بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
هدف چیزی نیست جز داشتن خزانه برای لجاجت بیشتر ب جهان.... همین...
به نظر من این طرز تفکر که یارانه به همه مردم ایران تعلق بگیرد ایده منطقی و خوبی است متاسفاه دولت و دولت های قبل در بین راه با مصوبه مجلس یانه برخی افراد را به بهانه های مختلف قطع کردند که به نظر من اقدام منطقی نیست هر چند مجلس تصویب بکنه وقتی گرانی برای همه است یارانه هم باید برای همه باشد دیگر دهک و فقیر و غنی ندارد چون دولت اطلاعات کافی در مورد توانمند مالی افراد را در اختیار ندارد بنابراین در اجرای دهک بندی دچار اشتباه خواهد شد کارمندی با حقوق ماهانه بیش از 10 میلیون تومان یانه میگیره ولی فردی میشناسم شغل آزاد دارد حتی ماهی 5 میلیون درامد هم ندارد ولی یارانه اش قطع شده این عین ظلم است
ميخواستم بدانم يارانه گوشت و مرغ و ميوه و ... هم به همه تعلق ميگيره بعض هستند كه پول خريد اينا رو ندارند و بعضي ها خيلي خريد مي كنند يارانه اجاره مسكن چطور ميدن چون بعضي ها چندين خانه دارند و بعضي ديگر ندارن و هزاران نوع يارانه ديگر ضمناً يارانه بنده را سالهاست به بهانه اينكه سالم هستم و مريضي ندارم قطع كرده اند اگر باور نداريد استعلام كنيد
اقا به والله یارانه بنزین یا هر کوفتی که اسمش را می زارید نمی خواهیم نمی خواهیم بزارید زندگیمون را بکنیم
ای کاش تمام یارانه ها برداشته شود. همه چیز نرخ واقعی و جهانی داشته باشد و البته تامین اجتماعی واقعی هم در کنارش فعال شود. یارانه یعنی رانت و مملکت را به این روز انداخته که مانند کلاف سر در گم شده. جراحی بزرگ را انجام دهید، یا میمیریم یا نجات پیدا میکنیم، این وضعیت کما باید تمام شود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر