بازدید 3501

حمله به کنسولگری روسیه در اوکراین با بمب آتش‌زا

وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که به کنسول‌گری این کشور در شهر لویو در اوکراین با یک بمب آتش‌زا (کوکتل مولوتف) حمله شده است.
کد خبر: ۱۰۹۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۷ 25 December 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از "الجزیره"، وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد به صورت رسمی به کاردار اوکراین در این کشور اعتراض کرده است.
وزارت خارجه روسیه افزود که یادداشتی به دفتر منطقه‌ای وزارت خارجه اوکراین ارسال و از رئیس پلیس لویو خواسته شده است تا "با اتخاذ تدابیر فوری امنیت کنسول‌گری روسیه و کارکنان آن را تامین کرده و مسئولین این حمله را مجازات کنند. "
در بیانیه وزارت خارجه روسیه از این حمله به عنوان "اقدام تروریستی و حادثه خطرناک" با هدف تحریک نفرت و دشمنی میان روسیه و اوکراین یاد شده است.
در بخش دیگری از بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: کاردار اوکراین به وزارت امور خارجه روسیه احضار شد و ضمن اعتراض شدید به وی، لزوم انجام تعهدات بین المللی اوکراین برای تامین امنیت و عملکرد عادی نمایندگی‌های دیپلماتیک روسیه به طرف اوکراینی ابلاغ شد.
به گزارش ایرنا، حمله به کنسول‌گری روسیه در اوکراین در میان ادعا‌های کشور‌های غربی مبنی بر آمادگی مسکو برای حمله به اوکراین انجام می‌شود.
آمریکا و متحدانش مدعی هستند که حضور نیرو‌های روسیه در مرز اوکراین تهدیدی برای این کشور محسوب می‌شود و ولادمیر پوتین درصدد حمله به کی‌یف است. این در حالیست که مسکو بار‌ها عنوان کرده اقدامات نظامی‌اش در مرز با اوکراین عادی است، اما آمریکا و متحدانش همچنان قصد دارند شرایط مرز روسیه با اوکراین را پرتنش جلوه دهند.
واشنگتن و کی یف اخیرا به متحدان اروپایی خود اعلام کرده‌اند تحرکات نیرو‌ها در مرز با اوکراین نشان‌دهنده آمادگی جدید مسکو برای حمله به اوکراین است. اوکراین از آمریکا خواسته تا حمایت‌های امنیتی فوری از جمله تبادل اطلاعاتی را در دستور کار قرار دهد.
در این میان دولت جو بایدن نگران است که اهداف روسیه در قبال اوکراین ممکن است مذاکرات واشنگتن - مسکو در مورد حملات سایبری و کنترل تسلیحات را از مسیر اصلی منحرف کند.
منطقه دونباس با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع شده است و از سال ۲۰۱۴ میلادی روس‌های این منطقه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌اند.
روسیه بار‌ها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است، اما کی یف مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم