بازدید 5770

موضع‌گیری انگلیس درمورد توان موشکی ایران

زارت امور خارجه انگلیس باموضع گیری مداخله جویانه در مورد توانمندی دفاعی کشورمان ضمن انتشار بیانیه‌ای عصبانیت خود را از اقتدار موشکی ایران و پرتاب موشک‌های بالستیک در رزمایش سپاه پاسداران ابراز کرد.
کد خبر: ۱۰۹۴۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۴ 25 December 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از "رویترز"، انگلیس در تداوم هراس افکنی‌های خود از پیشرفت‌های برنامه دفاعی بازدارندگی ایران مدعی شد که این اقدامات یک تهدید برای امنیت منطقه و جهان است و از ایران خواست فورا این اقدامات را متوقف کند.

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه خود مدعی شد: ما استفاده ایران از موشک‌های بالستیک را در رزمایش امروز محکوم می‌کنیم. این پرتاب نقض آشکار قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است که ایران را ملزم به توقف هرگونه فعالیت در رابطه با موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل تسلیحات اتمی از جمله پرتاب موشک با استفاده از فناوری موشک‌های بالستیک می‌کند.

به گزارش ایرنا، این در حالی است که مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نشست ۲۴ آذرماه در شورای امنیت سازمان ملل در خصوص اجرای برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ اعلام کرد: ما قویاً هرگونه تلاش برای ارائه تفسیر دلخواه و تحریف شده از بند ۳ ضمیمه (ب) قطعنامه ۲۲۳۱ را با هدف ارتباط دادن آن به پرتاب موشک بالستیک و ماهواره‌بر توسط جمهوری اسلامی ایران را رد می‌کنیم. سفیر ایران در سازمان ملل اظهار داشت: طبق دلایل فنی و حقوقی مفصلی که ما در نامه‌های متعدد خود به رئیس شورای امنیت ارائه کرده‌ایم، پرتاب موشک‌های بالستیک و ماهواره‌بر‌ها کاملاً خارج از حیطه شمول قطعنامه ۲۲۳۱ است.
نماینده ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد: تحت حقوق بین الملل، برخورداری از برنامه موشکی متعارف یک حق ذاتی است که تحت قطعنامه ۲۲۳۱ نیز به هیچ وجه منع یا محدود نشده است. ما به فعالیت‌های خود در زمینه موشک‌های بالستیک و ماهواره‌بر‌ها که هر دو برای تأمین امنیت و منافع اجتماعی ـ اقتصادی ما ضروری هستند، ادامه خواهیم داد.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز جمعه گفت: رزمایش پیامبر اعظم (ص) جلوه‌ای از عزم خدشه‌ناپذیر ما برای دفاع مستحکم از میهن اسلامی و پاسخ کوبنده به دشمنان این آب و خاک و حاوی پیام برادری و امنیت برای کشور‌های دوست و همسایه است.
مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک همزمان ۱۶ فروند موشک برد بلند، میان‌برد و کوتاه‌برد نیروی هوافضای سپاه به سمت اهداف از پیش تعیین شده انجام شد. در این مرحله از رزمایش موشک‌های عماد، قدر، سجیل، زلزال، دزفول و ذوالفقار مواضع حساس شبیه‌سازی‌شده دشمن را با دقت ۱۰۰ درصدی مورد اصابت قرار داده و منهدم کردند.
سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران درباره این شلیک همزمان گفت: این ۱۶ موشکی که با دقت تمام به هدف اصابت کردند، بخش کوچکی از صد‌ها موشکی است که می‌تواند به‌طور همزمان مقر‌های دشمنان را منهدم کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار