بازدید 4187

نخست‌وزیر سودان از استعفا منصرف شد

براساس برخی گزارش‌ها عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر سودان از تصمیم خود برای استعفا صرف‌نظر کرده است.
کد خبر: ۱۰۹۴۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰ 23 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، رویترز به نقل از منابعی گفته بود که حمدوک به‌رغم تلاش عده‌ای برای متقاعد کردن او به عدم کناره‌گیری از قدرت تصمیم خود به استعفا را به شخصیت‌های سیاسی اطلاع داده بود

شبکه خبری القدس العربی نیز به نقل از منابعی اعلام کرده است که حمدوک پس از دیدار با عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی، تصمیم خود برای استعفا را پس گرفته است.

این منبع نوشت، به نظر می رسد توافق میان البرهان و حمدوک با چالش‌های گسترده‌ای روبه رو است. بویژه بعد از آنکه حمدوک برای دومین بار به استعفا تهدید کرد و سپس با میانجیگری واسطه ها و کسب ضمانت‌هایی در نشست روز چهارشنبه با البرهان از آن منصرف شده است.

دو منبع نزدیک به حمدوک، سه‌شنبه اعلام کردند که او در جمعی از شخصیت‌های ملی و نخبگانی که با وی ملاقات کردند سخن از داد استعفا به میان آورده است. این دو منبع افزودند که این گروه از حمدوک خواست تا از این تصمیم عدول کند، اما او در آن جمع بر تصمیم خود ابراز پافشاری کرده بود ولی چهارشنبه پس از ملاقات با عبدالفتاح البرهان از آن اعلام انصراف کرد.

آخرین اقدامات حمدوک به عنوان نخست‌وزیر، پایان دادن به ماموریت ابراهیم محمد ابراهیم به عنوان رئیس هیئت مدیره رادیو و تلویزیون و انتصاب مجدد لقمان احمد محمد به عنوان رئیس این سازمان بود.

ژنرال البرهان فرمانده ارتش سودان و حمدوک در ۲۱ نوامبر گذشته، توافقنامه سیاسی را امضا کردند که شامل بازگشت حمدوک به سمت خود و تشکیل دولت متشکل از شایسته‌سالارها بود، اما نیروهای سیاسی و مدنی سودان، مخالفت خود را با این توافق اعلام کرده و تا روی کار آمدن حاکمیت تماما غیرنظامی به ادامه اعتراضات متعهد شدند.

ارتش سودان در ۲۵ اکتبر، با اعلام وضعیت فوق‌العاده، دولت و شورای حاکمیت پیشین را منحل اعلام کرد و عمل به قانون اساسی را به حالت تعلیق درآورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم