بازدید 21143
به یک فاجعه در ورزش ایران نزدیک می‌شویم

نامه ۱۲صفحه‌ای مهم AFC به فدراسیون فوتبال؛ حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا؟

دو نامه ۱۲صفحه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره استقلال و پرسپولیس به فدراسیون ایران ارسال شده که متن آن از افکارعمومی و رسانه‌ها پنهان مانده و این دو باشگاه را به هم ریخته است؛ کابوس حذف سرخابی از لیگ قهرمانان...
کد خبر: ۱۰۹۴۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸ 23 December 2021

دو نامه جدید AFC بار دیگر نگرانی بابت حذف سرخابی‌های تهران از لیگ قهرمانان آسیا را تشدید کرده است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ در حالی که ماه گذشته مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، از رفع خطر حذف این دو تیم پرهوادار ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا به دلیل مشکلات مجوز حرفه‌ای و بدهی های انباشته خبر دادند، با دریافت دو نامه جدید از کنفدراسیون فوتبال آسیا، این خطر بار دیگر جدی شده است.

خبر جدید این است که در آخرین ساعات کاری مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در مالزی، دو نامه ۱۲ صفحه ای به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ارسال شده که اوضاع نسبتا آرام این دو باشگاه را به هم ریخته است.

نامه ۱۲صفحه‌ای مهم AFC به فدراسیون فوتبال؛ حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا؟

پرسپولیس به تازگی طلب کالدرون آرژانتینی را تسویه کرده و پنجره نقل و انتقالاتی اش باز شده است و از سوی دیگر استقلال نیز بعداز کسب سه امتیاز بازی با گل‌گهر با حکم کمیته انضباطی فدراسیون، رویای قهرمانی در لیگ برتر پس از یک دهه را در سر می‌پروراند؛ اما ناگهان دو نامه که هنوز از متن مهم آن خبری به رسانه‌ها داده نشده، جنب و جوشی در وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال به راه انداخته است.

گویا کسی غیر از مسئولان کمیته مجوز حرفه‌ای، مقامات ارشد وزارت ورزش، مدیران ارشد فدراسیون فوتبال و مشاوران پرنفوذ عزیزی خادم و البته مدیران عامل دو باشگاه از محتوای این دو نامه خبر ندارد؛ اما ظاهرا نکاتی در دو نامه وجود دارد که نشان می دهد استقلال و پرسپولیس در خطر حذف از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا هستند.

این اتفاق در صورت رخ دادن فاجعه‌ای ملی در ورزش کشور خواهد بود که بازتابی گسترده در افکار عمومی خواهد داشت.

گویا شکایات‌ زیاد از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و مشکلات مالی این دو باشگاه، بدحسابی ها و بدهی‌های داخلی و خارجی زیاد و بدهی سنگین دو باشگاه به نظام مالیاتی، منجر به صدور حکم عدم صلاحیت این دو باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا در فصل پیش روی شده است.

در این زمینه، گویا دیگر راضی کردن اعضای کمیته مجوز حرفه‌ای در داخل فدراسیون هم موثر نیست و در آستانه پایان سال میلادی، کابوس تازه ای از مدیریت غلط مدیران دولتی در ادوار گذشته، دامن فوتبال ایران را گرفته است. 

نامه ۱۲صفحه‌ای مهم AFC به فدراسیون فوتبال؛ حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا؟

تنها چیزی که از این نامه‌ها به بیرون درز کرده، مواردی است که نشان می دهد تا پایان سال میلادی، امکان انجام آنها و رفع تعهدات مالی و بدهی های دو باشگاه وجود ندارد و به احتمال زیاد، لیگ قهرمانان آسیا در فصل پیش روی، بدون دو تیم پرطرفدار ایرانی برگزار خواهد شد. البته باید منتظر اطلاع رسانی فدراسیون فوتبال و هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ماند.

سه چهار روز پیش مدیران استقلال و پرسپولیس در جلسه ای با حضور شهاب الدین عزیزی خادم شرکت کردند و درباره دلایل و احتمالات حذف به گفت و گو نشستند؛ هر چند خروجی جلسه، نشانه ای از حذف دو تیم نداشت، نگرانی ها همچنان در محافل رسانه ای و فوتبالی مطرح بود.

آخرین گمانه زنی ها نشان می دهد که کنفدراسیون فوتبال آسیا مدارک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را برای حضور در لیگ قهرمانان فصل بعد قبول نکرده است؛ هر چند باید منتظر ترجمه رسمی نامه‌های ای اف سی به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ماند.

در این اوضاع و احوال، مناسبات ضعیف فدراسیون فعلی فوتبال ایران با کنفدراسیون قاره در کنار نقش کمرنگ مهدی تاج در دفاع از منافع ملی و باشگاهی تیم‌های ایرانی، باعث شده که امید کمی برای حل و فصل مشکلات و تعهد برای رفع آنها در آینده وجود داشته باشد.

حالا باید دید مشاوران عزیزی خادم به خصوص غلامرضا رفیعی، مشاور امور حقوقی رئیس فدراسیون که همه مسائل حقوقی فوتبال ایران را در سیطره خود گرفته است، چه راه‌کاری برای خروج از این بحران ارائه خواهد داد؛ مشاوری که فدراسیون فوتبال با رهنمودهای او، ارتباط خود با نهاد AFC را تنظیم کرده است.

نویسنده: امید صبوری

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۴
لطفا با مهدوی کیا بشدت برخورد شود شاید فیفا در این فوتبال انگلی و دلالانش را تخته کرد و ملت نفس راحتی کشیدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
خانه فوتبال ایران از پای بست ویران است جنابعالی به فکر یک مسابقه ای که در دنیا هیچ اهمیتی نداره هستی ؟ با مهدوی کیا هم برخورد کنید اونوقت تاج سرتون را بالاتر بگذارید !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
به استوره مملکت توهین نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
همون مهدوی کیا باید هم اسطوره امثال شما ها باشه که هنوز دیکته واژه اسطوره رو بلد نیستی/. دوتا گل در پیتی زده شد اسطوره؟
بماند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
متاسفانه، آی کیوی مردم!
است بسیارعالی
mohamad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
خدا بهت عقل بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
ملت اینجوری نفس راحت میکشن؟شماکوپن عقلت راگم کردی انگار،به قهرمان ملی توهین نکن،خودت چه تاجی بسرملت زدی؟
نوش جون! دو تیم با این همه طرفدار و درآمد ببین با مدیریت اقایون به کجا رسیدن. مخصوصا پرسپولیس با اون همه درآمد توی آسیا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
این تیمهای مفت خور را از سر بیتالمال کم کنید.
هر جا که دست بگذارید همین وضع است فقط چون حساب و کتاب فوتبال دست خارجی هاست گندش در میاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
برای همینه fatf را نمی پذیریم.
با اینکه پرسپولیسی ام اما موافق حذف از لیگ آسیام شاید باشگاه سر و سامان پیدا بکنه
این چند سال که اوضاع باشگاه با پنهان کاری و دروغ بدتر شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
باشگاه باید در امد داشته و از بیت المال هزینه نکند.
امیدوارم برای همیشه حذف بشن. سالهای ساله دارن پول بیت المال رو میدن به این دوتا باشگاه بی خاصیت. اگه مدیراشون از جیب خرج میکردن اینجوری پول حیف و میل نمیشد. ولی الان پول بی حساب بیت الماله، هم خودشون میخورن هم میدن به بازیکنای داغون، عین خیالشون هم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
ولی داداش اینا اصلا دریافتی از بیت المال ندارن. درآمد دارن. ولی مدیراش رو وزارت ورزش تعیین می کنه که اینجوری داغون شدن.
دستشون درد نکنه . انشاءالله برای همیشه حذف بشن و مردم از این همه هدر رفت پول کشور به دست این دو تیم راحت بشن به امید هر چه زودتر
خلاصه پاییز داره میرسه و وقت شمردن جوجه ها ! مدیران حراف بی عرضه الان کجا هستند تا جوابگو باشند ؟ البته نه این جواب که دشمن برای ما نقشه کشیده و در صورت حذق هم چیزی از ارزشهای ما کم نمیشه !
فوتیال کلا مزخرف است فوتبال ایران مزخرف تر و این دو تا تیم مزخرفرتین ها.
باید این اتفاق بیافتد تا این دو باشگاه از اساس سر و سامان بگیرند . معمولا فساد ها و سوءمدیریتها را پشت موفقیتهای مقطعی و بعضا کم ارزش مخفی می کنند . باید یک بار برای همیشه این دو باشگاه از شر نامدیران خلاص شوند و البته اگر بگذارند و با دلار پاشی تصمیم ای اف سی را تغییر ندهند .
چه فاجعه ای؟؟ بسیار کار خوبی میکنند. الکی خرج یه عده لات رو بدن که برن کشورهای خارجی عشق و حال کنن و نه جامی بیارن و نه آبرویی بذارن و شب و روز هم بشینن توی رسانه ها و فضای مجازی به همدیگه فحش بدن و همه چیز رو بندازن گردن زمین کج و داور لج و ...
"و از سوی دیگر استقلال نیز بعداز کسب سه امتیاز بازی با گل‌گهر با حکم کمیته انضباطی فدراسیون، رویای قهرمانی در لیگ برتر پس از یک دهه را در سر می‌پروراند"؛
تابناک بازهم خبر مغرضانه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
اشتباهی منفی زدم
ان شاالله که کامل حذف بشن چون برای مردم جزمصیبت و هزینه چیز پیامدی ندارن
امیدوارم سر ورود زنان به باشگاه‌ها هم همین گیر رو بدن، بلکه فرجی حاصل شه.
تا کی مماشات، بالاخره یکبار هم لازمه باهاشون برخورد بشه تا حساب کار دست آقایون بیاد
بخاطر پرسپولیس، اگه استقلال را حذف کنند، همه سایت های لنگی را به آتیش میکشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
داداش زندگی ارزش این حرفا رو نداره.
وقتی وزیر فکر میکنه با یه دستورش باشگاه میشه حرفه ای چه انتظاری دارید دیگه

انشالله که این اتفاق خوش یمن بیفته بلکه فوتبال این مملکت درست بشه
منهم امیدوارم که یکبار برای همیشه تکلیف ما با این دو تیم و بازیکنان شان برای همیشه روشن بشه. اگر ریخت و پاش های مسئولین برای بقا و حفظ این دو تیم جدا بافته، صرف رونق ورزش در کشور می شد ثمره بیشتری عاید ملت و جامعه می شد. با سرمایه هائی که تاکنون صرف نگهداری این دو باشگاه شده می شد باشگاه ها و مراکز ورشی بیشماری در کلان شهرها و شهرهای کوچک و روستا ساخت و به سلامتی جسم و روان جوانان کشور کمک کرد. تا کی باید در محله ها شاهد بازی کودکان با توپ های پاره ای باشیم که خیلی وقت ها سرو صداها و اصابت توݐ هایشان باعث دعوا و زد و خورد بین والدین بچه ها و همسایه های معترض میشود. این درست که کشور نیازمند تیم هائی قوی ست که برای ملت افتخار آفرین باشند، ولی در مورد این دو تیم درد سرها و فساد درونی و زد و بندها ..... جز دلسردی و به هدر رفتن سرمایه ارمغان دیگری نصیب مان نشده. شاید در نهایت فیفا به دادمان برسد و ما را از شر این دو باشگاه خلاص کند.
فاجعه اینه که دوباره قطعنامه های شورای امنیت برگرده و تحت شدیدترین تحریمهای سازمان ملل و آمریکا و اروپا قرار بگیریم و مردم همدیگرو بخورن!
بهتر است هر دو تیم منحل شوند تا خیال همه راحت شود
حذف دو تیم بیت المال خور و اعصاب خورد کن پرسپولیس و استقلال نه تنها فاجعه نیست بلکه آرزوی کل ایرانی های خارج از تهران است! دو تیمی که با اعمال نفوذ در وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال، کمیته داوران و صدا و سیما خود را به همه ایرانیان تحمیل کرده اند.
بخاطر رای آوردن وزیر از مجلس اقای خادم رئیس فندراسیون شد اخه این سیاست کی تمام میشه لطفا اقای خادم که چیزی از فوتبال بلد نیست فورا میبایست عوض شود و فرد لایقی به جای ایشان بکار گمارده شود فوری فورییییییی
همه اتشها از گور مهدی تاج بلند میشه ،مگر مهدی تاج هنوز دارای سِمَت است؟ او باید بخاطر قرار داد ننکینش با ویلموتس محاکمه شود .
فقط میشود گفت
خخخخخخخخخخخخخخخ
اگر فدراسیون نامرد اسیا که بوی از ترویج شهامت و مردانگی را ندارد طلب پاداش های آسیایی این دو باشگاه را پرداخت میکرد مسئله حل بود پس اول باید ا ز خودش شکایت کند
نرخ دلار و یورو را اشتباه نوشتی ؛ یک سر به سایت بن بست بزن ؛ دلار30150 یورو 34130 است
سومدیریت مثل سلولهای سرطانی به تمام بخشهای کشور سرایت کرده
برای ما ایرانیها که بد نیست در این شرایط گرانی و کمبود دارو دلارهایی که باید خرج دارو و درمان و مایحتاج مردم شود به لطف مدیریت معلوم الحال دولتی که همه ارکان کشور رو به فلاکت کشونده به جیب مربیان کاسب و سودجوی خارحی میره یا به جیب بازیکنانی میره که از فوتبال فقط ادا اطوارش رو بلدن این هم نتیجه! شاید اینطوری این دلارها رو به زخمی بزنند
احتمالا فاجعه ملي رخ داده و با اين خبر افكار عمومي منحرف ميشه تا نفهمند چي شده و بعداً ميگه با رايزني درست شد
یعنی یک نفر داخل فدراسیون فوتبال نیست بتونه یدونه نامه انگلیسی بخونه که منتظر ترجمه رسمی هستند؟
خاک بر سرشون
یعنی باید همه شونو عوض کنن
این همه آدم به درد بخور توی این مملکته
فقط یک مشت گرگ با پارتی نشستن روی پست ها و گند میزنن و همه دودش هم توی چشم مردم
ای خدا خودت درست کن این وضعو
حذف بشوند. به درک.
فوتبالی که از این دو تیم می بینم با ۴۰ سال پیش فرقی نکرده
خوب وقتی در ده بازی اول لیگ ده اشتباه تاثیر گذار علیه پرسپولیس به گفته خود داوران و کارشناس ها در لیگ بوده و کاری نکردن چه توقع از ای اف سی است تا روزی که اول داخل درست نشود بقیه هم درست نمیشه حالا تنها راه این است امسال قعلا پرسپولیس بفرستن انها هم که پلی اف بودن وزارت ورزش پرسپولیس بفرست بعنوان واقعی تیم اول ایران سال بعد هم استقلال بده به یک وزارت دیگه اگه باز پلی اف نروند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار