بازدید 5971

روسیه اتهام نقض معیار‌های سازمان‌تجارت‌جهانی را رد‌کرد

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، اتهام آمریکا به کشورش مبنی بر نقض معیار‌های سازمان تجارت جهانی را رد کرد.
کد خبر: ۱۰۹۴۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۴ 22 December 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، زاخارووا روز چهارشنبه در کانال سالاویوف لایو در یوتیوب گفت: نماینده تجاری آمریکا در سازمان تجارت جهانی معتقد است که طرح جایگزینی کالا‌های خارجی در روسیه به معیار‌های این سازمان ضربه می‌زند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مورد بیانیه کاترین تای نماینده آمریکا در سازمان تجارت جهانی گفت: او یا اطلاع ندارد یا اینکه از یاد برده است که طرح جایگزینی کالا‌های خارجی در روسیه پاسخ به تحریم‌های یکجانبه از جمله تحریم‌های اتحادیه اروپا است.

وی افزود: اتحادیه اروپا چند سال پیش تحریم‌ها در مورد روسیه را تحت فشار آمریکا اعمال کرد.

کاترین تای نماینده تجاری آمریکا در سازمان تجارت جهانی در بیانیه‌ای که دفتر وی منتشر کرد مدعی شد که رویکرد روسیه برای جایگزینی کالا‌های خارجی با کالا‌های ساخت این کشور و ایجاد تسهیلات برای کالا‌های روسی، نقض معیار‌های سازمان تجارت جهانی است.

این مقام آمریکایی هشدار داد که کشورش در چارچوب سازمان تجارت جهانی، به اقدامات روسیه پاسخ خواهد داد.

زاخارووا گفت که روسیه به این رویکرد متوسل شد تا پاسخ مناسب دهد.

وی با بیان اینکه چرا در این وضعیت پای سازمان تجارت جهانی را به میان می‌کشند، اظهار کرد: اگر قرار است کشوری به نقض معیار‌های سازمان تجارت جهانی متهم شود، آمریکا و نیز اتحادیه اروپا است که تحریم‌های یکجانبه وضع کرده اند.

آمریکا از سال ۲۰۱۴ بیش از یکصد بسته تحریم‌های اقتصادی و مالی در مورد روسیه وضع کرده است و اتحادیه اروپا نیز هر سال تحریم‌های خود در مورد روسیه را تمدید می‌کند.

روسیه پس از ۱۸ سال مذاکره در ماه اوت سال ۲۰۱۲ به عضویت سازمان تجارت جهانی در امد و متعهد شد به عنوان عضو این سازمان تعرفه‌های گمرکی در مورد کالا‌های وارداتی را کاهش دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم