بازدید 4071

بانک‌ها باید برای گذر از شرایط کنونی از تولید داخلی حمایت کنند

نظام بانکی می‌بایست همانند سایر بخش های اقتصادی کشور برنامه ریزی اصولی جهت پشتیبانی از تولید کشور داشته باشد؛در همین راستا بانک ایران زمین در سال‌های اخیر بسیاری از منابع خود را در جهت حمایت از تولید داخلی اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۰۹۴۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴ 20 December 2021

بانک‌ها باید برای گذر از شرایط کنونی از تولید داخلی حمایت کنند

به گزارش خبرنگار«تابناک» یکی از مباحث کلیدی که امروزه بسیاری از تولیدکنندگان داخلی با آن مواجه هستند موضوع نبود نقدینگی و حمایت اساسی از توان داخلی است که این مهم باعث شده که تولیدکنندگان داخلی در ورطه ورشکستگی و تعطیلی قرار گیرند.
باید این نکته را اذعان کرد متاسفانه حمایت اساسی از این حوزه در دولت‌های گذشته صورت نگرفته است تا جاییکه رئیس جمهور دولت سیزدهم در سفری که به یکی از استان‌های کشور داشت هنگام بازدید با یکی از کارخانجات تولیدی مواجه شد که به دلیل نبود حمایت تعطیل شده بود. در همین رابطه رئیس جمهوری تأکید کردند که نباید هیچ کارخانه به دلیل نبود نقدینگی از ادامه روند تولیدی خود عقب بیقتد یا تولید را متوقف کند.
باید به این نکته اساسی اشاره کرد و گفت: طی سال های گذشته، دولت ها با اعمال سیاست‌های حمایتی پولی و تعرفه‌ای سعی کرده‌اند از تولید داخلی حمایت کنند، اما با وجود صرف منابع و هزینه‌های زیاد، این چالش‌ها در بنگاه‌های اقتصادی از بین نرفته است.
بنابراین بررسی‌ها نشان می‌دهد ورود بانک‌ها به این موضوع و تسهیل ارائه تسهیلات در جهت حمایت از تولید داخلی می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات کلیدی این حوزه باشد. در همین راستا نظام بانکی می بایست همانند سایر بخشهای اقتصادی کشور برنامه ریزی اصولی جهت پشتیبانی از تولید کشور داشته باشد؛ و در این خصوص نظام بانکی همسو با برنامه ها و اولویت های کاری ابلاغی بانک مرکزی اقدامات و حمایت های لازم در خصوص تأمین منابع مالی و تسهیلات دهی و تقویت واحدهای تولیدی و سایر واحدهای اقتصادی اقدامات لازم اعمال کند.
در همین رابطه مدیرعامل بانک ایران زمین طی نشستی که با شواری مدیران داشت به این مهم اشاره کرده بود. وی معتقد است، نقش بانک‌ها به عنوان یکی از بخش‌های تامین مالی اقتصاد کشور بسیار حیاتی است و انتظاری که از بانک‌ها به عنوان یکی از اساسی‌ترین بخش‌های تامین مالی و اقتصادی می رود، قرار گرفتن در کنار تولید و تامین بخش مهمی از اعتبار حوزه تولید کشور است. به همین منظور بانک ایران زمین در سال‌های اخیر بسیاری از منابع خود را در جهت حمایت از تولید داخلی اختصاص داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی