بازدید 4771

گابریل بوریک رئیس جمهور شیلی شد

کمیته مرکزی انتخابات شیلی در بیانیه ای اعلام کرد که گابریل بوریک نامزد ائتلاف چپ با کسب ٥٤.٧٢ درصد آرا پیروز انتخابات ریاست جمهوری شده است.
کد خبر: ۱۰۹۴۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۳ 20 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، «گابریل بوریک» نامزد ائتلاف چپ پس از شمارش ٥٠ درصد آرا در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شیلی پیروز شد.

کمیته مرکزی انتخابات در بیانیه‌ای اعلام کرد که گابریل بوریک نامزد ائتلاف چپ٥٤.٧٢ درصد و خوزه آنتونیو کاست نامزد محافظه کار ٤٥.٢٨ درصد آرا را کسب کرده است.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در شیلی روز یکشنبه آغاز شد. در دور اول این انتخابات که در پایان نوامبر برگزار شد، خوزه آنتونیو کاست نامزد محافظه‌کار با اخذ ۲۷.۹ درصد از آرا بیشترین میزان رأی را به خود اختصاص داد و پس از وی گابریل بوریک سیاستمدار چپ‌گرا با ۲۵.۸ درصد از آرا در رتبه دوم قرار گرفت. برای پیروزی در انتخابات در دور اول، کاندیدای پیروز می‌بایست بیش از ۵۰ درصد از آرا را کسب می‌کرد.

هیچیک از این دو کاندیدا، متعلق به جریان اصلی سیاسی مرکزی این کشور نیستند، جریانی که از بازگشت دموکراسی از سال ۱۹۹۰ در شیلی قدرت را در دست داشته است؛ تا پیش از آن، شیلی چندین سال تحت استبداد نظامی ژنرال آگوستو پینوشه بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی