بازدید 5408

گوترش با مقامات و رهبران لبنانی دیدار می‌کند

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل برای دیدار و گفتگو با مقامات لبنان و رهبران مذهبی وجامعه مدنی این کشور وارد بیروت پایتخت لبنان شد.
کد خبر: ۱۰۹۴۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸ 19 December 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، دبیر کل سازمان ملل در بدو ورود به بیروت اظهار داشت زمانی که کمیسیر عالی پناهندگان بودم، چندین بار به لبنان سفر کردم و توانستم همبستگی مردم لبنان را با تعداد زیادی از پناهندگان شاهد باشم.

گوترش تصریح کرد معتقدم اکنون زمانی برای همه ما است تا همبستگی خود را با مردم لبنان ابراز کنیم؛ بنابراین اگر کلمه‌ای باشد که بخواهم با استفاده از آن، سفر خود به لبنان را توصیف کنم، آن کلمه همبستگی است.

دبیر کل سازمان ملل قرار است در این سفر با مقامات دولتی از جمله میشل عون رئیس جمهوری، نبیه بری رئیس مجلس و نجیب میقاتی نخست وزیر و همچنین تعدادی از رهبران مذهبی و جامعه مدنی لبنان دیدار و گفتگو کند.

گوترش روز پنج شنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران گفت که مشتاق سفر به لبنان پس از پایان قرنطینه خود در پایان این هفته (میلادی) به دلیل ارتباط با کسی که نتیجه آزمایش کرونای او مثبت شده بود، است.

دبیر کل سازمان ملل در جمع خبرنگاران تصریح کرد که این سفر به دعوت دولت لبنان انجام می‌شود و همبستگی خود را با مردم لبنان که مدت زیادی است، رنج کشیده اند، اعلام خواهم کرد.

بر اساس بیانیه سازمان ملل متحد، این دیدار برای اعلام همبستگی سازمان ملل با کشور و مردم لبنان خواهد بود.

در این بیانیه آمده است که گوترش به قربانیان انفجار بندر بیروت ادای احترام خواهد کرد و همچنین برای تعامل با مردم متاثر از بحران‌های متعدد لبنان، بازدید‌های میدانی انجام خواهد داد.

بر اساس این بیانیه، دبیرکل سازمان ملل برای بازدید از نیرو‌های موقت سازمان ملل در لبنان و بازدید از بخش‌هایی از خط آبی به جنوب لبنان سفر خواهد کرد.

گوترش قرار است ۲۲ دسامبر (اول دی ماه) لبنان را ترک کند.

به گزارش ایرنا، لبنان هم اکنون به دلیل توطئه خارجی و فساد داخلی با بدترین بحران مالی خود در طول تاریخش مواجه است؛ طی ماه‌های اخیر ارزش پول این کشور بیش از ۱۵۰ درصد کاهش یافته است، به طوری که دو سال پیش نرخ برابری هر دلار آمریکا با لیر لبنان، ۱۵۰۰ لیر در مقابل یک دلار بود که این میزان در روز‌های گذشته به بیش از ۲۵ هزار لیر در مقابل یک دلار رسید.

در چند ماه اخیر قیمت کالا‌ها و خدمات در لبنان سر به فلک کشیده و تورم در ۱۲ ماه متوالی، بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

اداره آمار مرکزی لبنان اعلام کرده که بهای مواد غذایی از سال ۲۰۲۰ تاکنون در این کشور چهار برابر شده و این بدان معنا است که در حال حاضر دو سوم از جمعیت چهار میلیون و دویست هزار نفری لبنان زیر خط فقر به سر می‌برند.

شرایط اقتصادی این روز‌های لبنان آنقدر وخیم شده که سازمان ملل متحد هشدار داده که ۸۰ درصد مردم این کشور پول برای خرید غذا ندارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار