بازدید 7731
جنبش "حقوق" عراق خواست:

حمله‌کنندگان‌به‌کاروان‌های‌آمریکایی‌هویت‌شان‌را‌اعلام‌کنند

جنبش حقوق نزدیک به گردان‌های حزب‌الله عراق یکی از گروه‌های مقاومت عراق امروز، یکشنبه بعید دانست که مقاومت عراق پشت عملیات‌های اخیر هدف گیری کاروان‌های حمایت لجستیکی وابسته به ائتلاف آمریکایی در عراق باشد.
کد خبر: ۱۰۹۴۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵ 19 December 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری شفق نیوز، علی فضل، سخنگوی جنبش حقوق به شفق نیوز گفت، طرفی که کاروان‌های نظامی آمریکا را هدف می‌گیرد هویت خود را اعلام کند.

او بیان کرد: این مساله نباید مسؤولیتی را مترتب هماهنگی مقاومت کند، زیرا مقاومت در بیانیه‌ای رسمی موضع خود و پایبندی‌اش به موعد خروج نیرو‌های آمریکایی را توضیح داد.

فضل افزود: نمی‌خواهیم جانب دیپلماتیک را نسبت به جانب نظامی از دست بدهیم. تمام راهکار‌های موجود در برابر مقاومت در صورت عدم پایبندی نیرو‌های آمریکایی به موعد خروج کاملشان اجرایی می‌شود. تاریخ ۳۱ دسامبر جاری براساس توافقنامه چارچوب استراتژیک بین بغداد و واشنگتن تعیین کننده است.

مناطق مختلف عراق طی دو روز گذشته شاهد عملیات هدف‌گیری کاروان‌های لجستیکی آمریکا بوده مضافا اینکه یک حمله نیز منطقه الخضرا در بغداد را هدف گرفت که شامل سفارت آمریکاست.

این در حالی است که پیشتر ابو آلاء الولائی، فرمانده گردان‌های سید الشهدا گفته بود از شب ۳۱ دسامبر جاری باب جذب عراقی‌ها برای حمل سلاح علیه نیرو‌های آمریکایی و انجام عملیات نظامی علیه نیرو‌های آمریکایی باز خواهد بود.

او تاکید کرد، گروه‌های مقاومت عدم جدیت دولت آمریکا را درخصوص نیروهایشان در عراق درک کرده‌اند.

این فرمانده بعدا به دلیل فرا رسیدن سال نو میلادی و میلاد مسیح و اهمیت آن در میان ادیان مسیحی این عملیات را به تعویق انداخت.

قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق نیز نهم دسامبر به شکل رسمی پایان ماموریت رزمی نیرو‌های ائتلاف آمریکایی از عراق را اعلام کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم