بازدید 132305

میزان افزایش حقوق کارمندان اعلام شد

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه افزایش حقوق اغلب کارمندان در سال آینده بالای ۲۰ درصد خواهد بود گفت که رویکرد دولت کنترل تورم در سال آینده است که این به نفع حقوق بگیران خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۹۴۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱ 19 December 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی درباره میانگین ده درصدی افزایش حقوق در بودجه سال آینده اظهار کرد: اینکه می‌گویید میانگین ۱۰ درصد تعبیر درستی نیست. شما نباید میانگین را در نظر بگیرید. چرا که در بودجه افزایش حقوق به صورت پلکانی در نظر گرفته شده است و چون متوسط حقوق کارمندان پایین است لذا درصد افزایش آنها بالاتر است، یعنی بین ۶،۷ درصد تا ۲۹ درصد خواهد بود.

وی با بیان اینکه افزایش حقوق اغلب کارمندان در سال آینده بالای ۲۰ درصد خواهد بود، افزود: در سال آینده افرادی که حقوق کمتری می گیرند تا ۲۹ درصد افزایش شامل حالشان می‌شود و کسانی که حقوق متوسط به بالا دریافت می کنند بیش از ۲۰ درصد افزایش حقوق خواهند داشت و آنهایی که حقوق بالایی دارند نیز درصد افزایش شان زیر ۱۰ درصد است. همین باعث شده میانگین ۱۰ درصد باشد.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: ما این رویکرد بودجه را قبول داریم که افزایش به صورت پلکانی معکوس باشد به این معنا که هرچه کمتر حقوق می گیرند افزایش بیشتری خواهند داشت و حقوق های بالا افزایش کمتری دارند. ما این موضوع را در جریان رسیدگی به بودجه مورد بررسی قرار می دهیم که احیانا اگر این شیوه برای اکثریت کارمندان تاثیر کمتری داشته باشد آن را به نفع اکثر کارمندان تغییر می‌دهیم.

میرتاج‌الدینی با بیان اینکه براساس لایحه بودجه ۱۴۰۱ کسانی که حقوق های زیر ۱۰ تومن دریافت می کنند درصد افزایش حقوقشان حدود ۲۰درصد خواهد بود، درباره تناسب میزان افزایش حقوق ها با نرخ تورم اضافه کرد: همیشه نرخ افزایش حقوق عین تورم در نظر گرفته نمی شود. ضمن اینکه نرخ ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش حقوق نرخ قابل توجهی است. مهم این است که ما جلوی تورم را بگیریم وگرنه همین که حقوق ها افزایش پیدا کند خودش به افزایش تورم دامن می‌زند و افزایش تورم هم به ضرر حقوق بگیران است.

وی در پایان گفت: رویکرد دولت این است که جلوی تورم را بگیرد. وقتی این تورم کنترل شود به نفع کسانی است که حقوق ثابت دارند یعنی کارمندان و کارگران و بازنشستگان. ما این رویکرد را در بودجه تقویت می‌کنیم که بودجه تورم زا نباشد و ترمز رشد حجم نقدینگی گرفته و کنترل شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰۹
انتشار یافته: ۲۳
حاج آقای میرتاج الدینی، اقتصاد و سیاسی کاری و اخلاق و .... رو بیخیال. حداقل آزاده باشید! طبق جدول پیشنهادی دولت در لایحه بودجه سال 1401: افزایش 29 درصدی حداقل بگیران حدود 1 میلیون تومانه و افزایش 5 درصدی حداکثربگیران 1 میلیون و 450 هزارتومن! و افزایش چند درصدی برخی از طبقات حقوق بگیر حدود 650 هزارتومنه! یعنی سال آینده حقوق کارکنان دولت بین 650 تا 1 میلیون و 450 هزارتومن افزایش پیدا میکنه!!!! جالبتر اینه که رقم میانگین افزایش حقوق کارکنان دولت کمتر از 1 میلیون تومن میشه!!! حالا شما هی با درصدها و اعداد و الفاظ چه کسانی را می خواهید گول بزنید؟!
آقا بیایین حقوق همه رو مساوی کنین... ببینم خود مسئولین دیگه کار می کنن؟ به این میگین عدالت که بزنین تو سر بعضی ها و بدین به بقیه بخورن؟ حلاله؟
عملا همه در سال اینده شاهد خواهیم بود که افزایش اکثر کارمندان همان ده درصد خواهد شد و این حضرات مثل همیشه دروغ میگویند. واقعا مضحک نیست که وقتی قرار است ارز،۴۲۰۰ حذف شود با گرانی های لجام گسیخته و سرسام اوری که مواجه خواهیم بود افزایش،حقوق پیشنهادی دولت عدالت شعار چه مفهومی دارد . خدا به ما در سال اینده رحم کند ، حالا که حتی نان و سیب،زمسنی نمیتوانیم بخوریم در سال اینده یقینا باید نان خالی بخوریم. اقای رییسی این بود تحقق وعده های سر خرمنت،...! جناب رضایی، اdن طور میخواستی مملکت را اداره کنی!؟
اقای نماینده من که حقوقم ۵ میلیون است با افزایش ۲۰ درصد میشه ۶ میلیون و شمایی که حقوق های نجومی می گیرد خیلی تفاوت دارد و اگر شخصی که حقوقش ۲۰ میلیون است بیست درصدش میشه ۴ میلیون و مجلس همیشه به نفع حقوق بگیران کلان قدم بر می دارد نه حقوق بگیران ناچیز ایا این است عدل الهی و عدل علی
رویکرد دولت برای کنترل تورم با توان دولت برای کنترل تورم فرق میکنه همین الان توی چند ماه 60 درصد لبنیات گرون شد تازه هنوز ابلاغیه افزایش گمرکی 80 درصدی و مالیات عمل نشده !! چطور تشخیص دادید افزایش حقوق 20 درصد باید باشه !!! کل اکیپ اقتصادی از وزیر تا سرپرست برنامه و بانک مرکزی این دولت یک دهم نوبخت تجربه و سواد اقتصادی در شرایط بحران ندارند اون بودجه نویسی اون گرانیهای انفجاری همه نشانه ضعف اینهاست
برای حقوق کارمندا این همه داستان و اما و اگر درست میکنن ولی هر سه ماه به فرغونسازا مجوز افزایش قیمت میدن. چرا؟ چون توو سود هنگفت فروش اون آشغالها و چاپیدن مردم بدبخت، همه با هم شریکن
ادامه روند افزایش حقوق پلکانی ،طی چند سال باعث بی ارزش شدن مدرک تحصیلی و تجربه کاری می شود.تنبیه تحصیلکرده ها و باتجربه ار و تشویق کم سوادها و کم تجربه ها مسیری اشتباه است و در ادامه سیاست های محمود احمدی نژاد.حرکت به سوی اقتصاد کمونیستی
اگه ایشون اندکی سواد آماری داشت میفهمید نمیشه افزایش حقوق "اغلب" حقوق بگیران بیش از ۲۰ درصد باشه و میانگین بشه ۱۰ درصد حتی اگه افزایش حقوق از صفر درصد شروع بشه نه از شش درصد!
الا تو ترکیه اقای اردوغان دستمزدها را ۵۰ درصد افزایش داده چطور اونجا باعث تورم نمیشه...مردم دیگه از این دروغ ها خونشون به جوش اومده
هنوز این میزان پس از بارها اعلام به طرق مختلف مشخص نشده است؟ قرن حاظر امسال به پایان می رسد. جهت قرن آتی روش جدیدی در پیش بگیرید.
این بی عدالت یه کارمندی ۱۰ میلیون دریافتی داره مثلا ۱۰ درصد و یه سری هم به دریافتی ۵۰ میلیون تومان مثلا ۲۰ درصد افزایش داشته باشه یکی به داد کارکنان دادگستری برسه
به علت اینکه نمی توانیم نظام مالیاتی را ساماندهی کنیم و جلوی فرار مالیاتی وکلا و پزشکان و دلالان را بگیریم و نمی توانیم نفت بفروشیم و نمی توانیم یارانه های پنهان ثروتمندان را حذف کنیم و نمی توانیم جلوی تولید نقدینگی بانکهای خصوصی را بگیریم و نمی توانیم جلوی مافیای واردات کالاهایی که تولید داخل دارند را بگیریم و در کل نمی توانیم هزینه لوکس زندگی کردن مافیای قدرت و ثروت ویک درصدی ها را کاهش دهیم بنابراین هزینه حقوق کارمندان و کارگران و بازنشسته ها را کم می کنیم ،یعنی ۷۹ میلیون نفر قربانی یک میلیون نفر با مدیریت فشل .
اگر شرکت‌های دولتی را به بخش خصوصی واگذار کنند دولت با کسری بودجه مواجه نخواهد شد وتورمی وجود نخواهد داشت.
موفق باشید!!!
همه میدونن کاهش تورم بیشتر از افزایش حقوق میتونه روی معیشت کارمندان موثر باشه ولی مشکل اینه که کسی به دولت اعتماد نداره که بتونه تورم رو کنترل کنه یا کاهش بده. واسه همین دنبال افزایش حقوق هستن.
سلام اقای میرتاجالیدینی. خسته نباشید با این توصیحاتتون.. اینگونه خبر دیگه کهنه شده. صمنا حساب نکردی 6% 50میلیون بگیر 20% 5 میلیون بگیر چقدر تفاوت داره
باز نشسته ها چی ؟
بله وقتی شما ۴۵هزارتومان یارانه که پول یه نصف مرغ میشود خیلی پول میدانید ۲۰درصد افزایش حقوق را باید خیلی بدانید وگرانیه اجناس که در طول سال ده بار وهردفعه ۲۰درصد افزایش می یابد برایتان خیلی نیست کاش اضافه نمیشد وگرانی هم نبود حقوق ۲۰سال پیش را بدهید وقیمت اجناس ۳۰ سال پیش بشود
مسلمان حقوق کارگران چطور....
اول صحبتش گفته میانگین ده درصد اشتباهه بلکه افزایشها پلکانی است .آخر صحبتش میگه میانگین ده درصد افزایش حقوق داریم ! خدایا اینا میخوان برای ما تصمیم بگیرند؟
حقو ق خود نماینده ها گه اکثرا نجومی بگیرهستند تورم زانیست فقط حقو ق بازنشستگان و شاغلین تورم زا هستش که میخواد چندرغاز اضافه بشه .... اینا خودشون مملکت رو به گند کشیدن اونوقت برای مردم قطره چکان چرتکه میندازند. عامل تورم و همه فسادها ی اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی وغیره خودشون وآقازادههاشون هستن والسلام
قانون را تفسير به راي نكنيد
هر چقدر تورم است بايد همان مقدار اضافه شود
شما سقف حقوق را مشخص نماييد
مازاد پرداخت نميشود
طرح پلكاني خلاف قانون است
شما با نرخ تورم بزن .... نگران تورم نباش یعنی فقیر شدن کارمندان بیشتر
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار