بازدید 33659

یادگیری حسابداری چقدر طول میکشد؟

کد خبر: ۱۰۹۴۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲ 19 December 2021

یادگیری حسابداری چقدر طول میکشد؟

یادگیری حسابداری می تواند یک راه سریع و تضمین شده به بازار کار پر تقاضای این رشته باشد. همه کسب و کارها امروزه نیاز به حسابداری دارند که حساب های مالی آن ها را سر و سامان دهد. به همین دلیل حسابداری یکی از پرتقاضاترین مشاغل امروزی است که از طریق آن می توانید درآمد خوبی نیز کسب کنید. همین موضوع باعث شده بسیاری از افراد به یادگیری حسابداری علاقه داشته باشند. اما چقدر طول می کشد تا به یک حسابدار حرفه ای تبدیل شوید؟ این موضوعی است که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم. اگر با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید علاوه بر بررسی مراحل و زمان مورد نیاز برای یادگیری حسابداری، با یک روش سریع و کم دردسر برای شروع کار حسابداری آشنا خواهید شد.

چه مدت طول می کشد تا حسابداری را یاد بگیریم؟

زمان مورد نیاز برای یادگیری حسابداری به عوامل مختلفی بستگی دارد. ابتدا باید مشخص کنید که می خواهید به صورت آکادمیک حسابداری را یاد بگیرید یا قصد دارید با شرکت در یک دوره کوتاه مدت مدرک حسابداری معتبر کسب کنید. از طرفی دوران کارآموزی و دوره های پیشرفته مانند MBA و Master Accountance نیز می توانند مدت زمان یادگیری حسابداری را افزایش دهند. همزمان شما باید مهارت های حسابداری خود را نیز افزایش دهید. از جمله مهم ترین مهارت های حسابداری نیز، یادگیری نرم افزار حسابداری و تسلط به یک نرم افزار حرفه ای همچون سپیدار است.

به این ترتیب برای پاسخ به سوال یادگیری حسابداری چقدر طول می کشد نمی توانیم پاسخ دقیقی به شما بدهیم. با این حال ما سعی می کنیم با بررسی روش های مختلف یادگیری حسابداری، به شما کمک کنیم تا دید بهتری نسبت به زمان مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک حسابدار حرفه ای پیدا کنید.

مدت زمان مورد نیاز برای یادگیری حسابداری و کسب مدرک دانشگاهی

همانطور که می دانید حسابداری یکی از رشته های دانشگاهی است که در دوره کارشناسی در دانشگاه های مختلف ایران و جهان ارائه می شود. به طور معمول دوره کارشناسی حسابداری در دانشگاه 4 سال زمان نیاز دارد. در دانشگاه شما علاوه بر دروس تخصصی حسابداری باید دروس عمومی را نیز پشت سر بگذارید. اما مزیت این دوره ها کسب مدرک کارشناسی حسابداری معتبر است. در نتیجه شانس بیشتری برای پیدا کردن کارآموزی و جذب بازار کار خواهید داشت.

یادگیری حسابداری از طریق دوره های کوتاه مدت مراکز آموزشی معتبر

یک روش جایگزین برای کسب سریع تر مدرک حسابداری، شرکت در دوره های آموزشگاه های حسابداری است. این دوره های کوتاه مدت معمولا بین 50 تا 75 ساعت طول می کشند و در انتهای دوره مدرکی مبنی بر اینکه شما دوره آموزش حسابداری را پشت سر گذاشته اید، اعطا می شود. اگر مرکز آموزش حسابداری که در آن ثبت نام کرده باشید معتبر باشد، می توانید از این مدرک برای جذب در بازار کار استفاده کنید. هرچند شانس شما برای جذب در مشاغلی مانند مدیریت امور مالی و حسابداری که پر درآمد ترین مشاغل حوزه حسابداری هستند کمتر خواهد بود. البته در هر صورت شرکت در دوره های آموزش حسابداری اولین قدمی است که باید بردارید. حتی اگر در یک آموزشگاه با دوره کوتاه مدت باشد.

یادگیری حسابداری چقدر طول میکشد؟

مهارت های لازم برای هر حسابدار حرفه‌ای

مهارت هایی که هر حسابدار حرفه‌ای قبل از ورود به بازار کار باید داشته باشد، عبارت است از:

  1. برخورداری از دانش و تجربه کافی در زمینه استانداردها و اصول اساسی رشته حسابداری. کارآموزی، یکی از بهترین روش های آشنایی و کسب تجربه های مختلف است.
  2. آشنایی با نرم افزارهای ICDL و نرم افزارهای تخصصی حسابداری مانند سپیدار
  3. تسلط به قانون های مالیاتی مربوط به مجموعه
  4. تسلط به قوانین تأمین اجتماعی و قوانین کار به منظور اجرا کردن قوانین و ارائه اطلاعات و گزارش های لازم به آن ها

بنابراین تنها شرکت در یک دوره کارشناسی در دانشگاه یا پشت سر گذاشتن دوره کوتاه مدت در آموزشگاه حسابداری برای ورود به بازار کار کافی نیست و باید روی یادگیری مهارت های دیگری نیز زمان بگذارید.

جدول زمانی تبدیل شدن به یک حسابدار حرفه ای

برای اینکه در هر شغلی به درجه ای از مهارت برسید که از پس هر کاری بر بیایید و به عنوان یک فرد حرفه ای شناخته شوید، حداقل باید 4 تا 6 سال را صرف یادگیری و کسب تجربه کنید. در مورد حسابداری نیز شرایط یکسانی وجود دارد. به طور معمول 6 سال لازم است تا شما به درجه حسابدار حرفه ای برسید. البته ممکن است با تلاش بیشتر این زمان را کوتاه تر کنید. ما در اینجا برای پاسخ به سوال یادگیری حسابداری چقدر طول می کشد یک جدول زمان بندی در نظر گرفته ایم:

  • سال اول: در مورد گذراندن دوره در دانشگاهی یا آموزشگاهی که می خواهید دنبال کنید، تحقیق کنید و تصمیم بگیرید. برای پذیرش ثبت نام کنید و تحصیلات خود را شروع کنید.
  • سال دوم تا چهارم: دوره های کامل در زمینه حسابداری، مالی و مالیاتی بگذرانید. در مورد تمرکز برای مسیر شغلی خود تصمیم بگیرید و دوره های آمادگی برای صدور گواهینامه انتخاب کنید.فرصت های کارآموزی را که به شما امکان می دهد در هنگام یادگیری تجربه کسب کنید، دنبال کنید. با لیسانس خود در رشته حسابداری فارغ التحصیل شوید.
  • سال پنجم: در زمینه مالی به دنبال شغل باشید. در صورت تمایل، در دوره کارشناسی ارشد شرکت کنید.
  • سال ششم به بعد: به دنبال ادامه تحصیلات و فرصت های شغلی برای ادامه حرفه خود در این زمینه باشید.

یادگیری حسابداری چقدر طول میکشد؟

یادگیری نرم افزار حسابداری، یک راه سریع برای وارد شدن به بازار کار حسابداری

شما می توانید با یادگیری یک نرم افزار حسابداری پرکاربرد در شرکت ها و فروشگاه ها در زمان کوتاهی به مهارت کافی برای انجام کارهای حسابداری دست پیدا کنید. قدم اول انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری است.

نرم افزارهای مالی حسابداری سپیدار سیستم شامل نرم افزار دشت (حسابداری فروشگاه) و سپیدار (حسابداری شرکت) جزو قدرتمند ترین و پرکاربردترین نرم افزار های حسابداری هستند که بسیاری از شرکت ها و فروشگاه ها از آن ها استفاده می کنند. این نرم افزارها به گونه ای طراحی شده اند تا محیط کاربری ساده ای داشته باشند. بنابراین همه افراد حتی افرادی که هیچ دانش حسابداری ندارند می توانند با یک آموزش کوتاه چند روزه کار با آن ها را یاد بگیرند و پر کاربردترین عملیات های مالی و حسابداری را با سرعت و دقت بالایی انجام دهند. شما هم می توانید همین حالا با کمک این نرم افزار ها به جمع حسابداران حرفه ای بپیوندید.

نرم افزار حسابداری سپیدار، یادگیری حسابداری در سریع ترین زمان ممکن

ما در این مقاله سعی کردیم با ارائه اطلاعات لازم و یک جدول زمانی، به سوال یادگیری حسابداری چقدر طول می کشد پاسخ دهیم. در کنار ورود به رشته حسابداری در دانشگاه و دوره های کوتاه مدت آموزش حسابداری، سریع ترین روش یادگیری حسابداری، تسلط به یک نرم افزار حسابداری قدرتمند است. اگر علاقه مند به یادگیری حسابداری در کوتاه ترین زمان هستید، استفاده از نرم افزارهای شرکت سپیدار سیستم بهترین گزینه برای شما خواهد بود. شما می توانید همین حالا با مراجعه به سایت سپیدار سیستم، نرم افزار حسابداری دلخواه خود را انتخاب کنید و با استفاده از آموزش های حسابداری موجود در سایت به همراه کمک پشتیبانان به یک حسابدار حرفه ای تبدیل شوید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست