بازدید 6176

گزارش عفو بین‌الملل درباره جنایات صورت‌گرفته در تیگرای

دو نهاد فعال در زمینه حقوق بشر از جنایات نیرو‌های دولت اتیوپی و شبه‌نظامیان وابسته به آن در منطقه تیگرای پرده برداشتند.
کد خبر: ۱۰۹۳۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵ 18 December 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از عربی۲۱، عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر، نیرو‌های امنیتی در امهره را مسؤول موجی از دستگیری‌ها، کشتار و اخراج اجباری ساکنان منطقه غربی تیگرای در شمال اتیوپی دانستند.

عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: ده‌ها تن از ساکنان این منطقه بازداشت شده و با شرایط دشواری برای ادامه زندگی از جمله شکنجه، گرسنگی و محرومیت از مراقبت‌های پزشکی مواجه هستند. علاوه بر این شهروندانی که سعی در فرار از موج جدید خشونت‌ها داشتند، مورد حمله و قتل قرار گرفتند.

در این بیانیه به نقل از یک شاهد عینی آمده است: اهالی تیگرای به مدرسه‌ای برده شدند، بزرگسالان را از جوانان جدا کردند، پول‌هایشان را غارت و اموال دیگرشان را مصادره کردند، سپس والدین سالخورده را با کامیون‌های بزرگی به سمت شرق منتقل و سپس آن‌ها را بدون هیچ امکاناتی رها کردند.

دو شاهد دیگر مطلع از عملیات بازداشت صورت گرفته طی روز‌های ۲۰ و ۲۱ نوامبر در منطقه "حمیره" گفتند: آن‌ها به هر شخصی که در تیررسشان بود تیراندازی می‌کردند، هنگامی که مردم خواستند فرارکنند شبه‌نظامیان "فانو" (شبه‌نظامیان در امهره)، با تبر و قمه به آن‌ها حمله کرده تا کسی نتواند فرار کند.

دفتر هماهنگی حقوق بشر سازمان ملل نیز اعلام کرد، حدود ۱.۲ میلیون نفر از زمان شروع درگیری در غرب تیگرای، آواره و بی‌خانمان شدند.

این دو نهاد حقوق بشری از مقامات اتیوپی خواستند، که حملات علیه غیر نظامیان به صورت فوری متوقف شود و تضمین‌های لازم برای آزادی بازداشت شدگان خودسرانه و دسترسی سریع و بدون مانع به غرب تیگری برای آژانس‌ها و سازمان‌های امدادی فراهم شود.

در نوامبر سال گذاشته به دنبال ورود ارتش اتیوپی به منطقه تیگرای در پاسخ به هدف قراردادن پایگاه ارتش، درگیری خشن و سختی میان ارتش اتیوپی و جبهه مردمی آزادی تیگرای آغاز شد. این در حالی است که اخیرا این درگیری‌ها تشدید شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی