بازدید 4808

۱۰ مزدور سودانی در یمن کشته شدند

مزدوران کشور‌های فقیر طی سال‌های اخیر بعنوان نیرو‌های نیابتی ائتلاف به سرکردگی عربستان با مردم یمن در جنگ هستند و امروز جمعه ۱۰ مزدوران سودانی در درگیری با ارتش و کمیته‌های مردمی یمنی در منطقه مرزی با عربستان کشته شدند.
کد خبر: ۱۰۹۳۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰ 17 December 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از شبکه "المیادین"، در این عملیات که به مواضع مزدوران سودانی در منطقه «الحثیره» در استان حجه و مرز با عربستان صورت گرفت، ۱۷ مزدور دیگر نیز زخمی شدند.

در این عملیات همچنین، مقر نیرو‌های منطقه پنجم نظامی دولت منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن نیز هدف حملات ارتش صنعا قرار گرفت و شماری از آنان کشته یا زخمی شدند.

درگیری سنگین در استان مأرب همچنان میان نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی از یک سو و نیرو‌های رئیس جمهوری مستعفی یمن و حزب الاصلاح با پشتیبانی جنگنده‌های سعودی در مناطق "الجرداء"، "العکده" و "السایله" که در حد فاصل کوه‌های شرقی "البلق" و منطقه "کَرَی" قرار دارد، ادامه دارد.

از سوی دیگر نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی همچنین توانسته‌اند بر بلندی‌های «حَبَش» و چند نقطه دیگر در شهرستان «خَب و الشعف» در استان «الجوف» و مرز با منطقه نجران عربستان مسلط شوند.

حملات هوایی جنگنده‌های سعودی نیز نتوانسته است مانع از پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را در عملیات هجومی خود در کوه "حبش" در شهرستان "خب" و "الشغف" شود.

کشته شدن مزدوران سودانی درحالی صورت می‌گیرد که «جمال جمعه» سخنگوی نیرو‌های واکنش سریع سودان ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰ اعلام کرد که شمار نظامیان سودانی در یمن به ۶۵۷ نفر کاهش خواهد یافت.

پیش از آن و نوامبر ۲۰۱۹ «محمد حمدان حمیدتی» نائب رییس شورای حاکمیت سودان گفته بود که ۳۰ هزار نیروی سودانی که عمدتا از میان نظامیان واکنش سریع هستند، در یمن حضور دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست