بازدید 9163

چرا بازی های گل گهر سه - صفر شد؟

کارشناس حقوقی فوتبال رای پرونده گل‌گهر را درست دانست.
کد خبر: ۱۰۹۳۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷ 17 December 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین؛ صمد ابراهیمی،کارشناس حقوقی فوتبال در خصوص رای بازیکن گابنی گل گهر توضیحاتی ارائه داد.

او درباره این رای نوشت:

۱-سازمان لیگ دستورالعملی را برای جذب بازیکنان خارجی تصویب و ابلاغ نموده که بند ۷ از ماده ۲ آن مسئولیت ارائه مستندات را بر عهده باشگاهها نهاده است.

2- بند الف از شق ۱ ماده ۶۱ مقررات انضباطی بازیکنی را که برابر دستورالعمل ها ثبت نام نشده باشد غیر مجاز می داند و در بند ۲ هم مجازات استفاده از بازیکن غیر مجاز را سه بر صفر شدن بازی ذکر کرده است.

3- در بند ۳ ماده ۸۴ انضباطی هم می گوید باشگاهها مسئول مراقبت کافی هستند که آیا بازیکن شان مجاز است یا غیر مجاز. و نوشته اگر چه سازمان لیگ هم ثبت می کند اما مسئولیت اصلی با باشگاه است و اگر بازیکن شرایط لازم را نداشت مصداق بازیکن غیرمجاز است.

4- با این شرایط، بازیکن گل گهر اگر شرایط قانونی را نداشته چه از سند مجعول و ایمیل جعلی استفاده کرده و چه این جعل ، مفادی-ونه فیزیکی- بوده باشد یعنی فدراسیون گابن ملی پوش بودن او را تایید کرده ولی در واقع ملی پوش نبوده، مصداق بازیکن غیرمجاز است و این امر رافع مسئولیت باشگاه گل گهر نیست و بازی هایی که نسبت به آنها شکایت شده باشد باید سه بر صفر شوند.بند ۵ ماده ۶۱ پا را فراتر نهاده و گفته اگر بحث جعل سند وجود داشته باشد حتی اگر بعد از زمان مقرر و لازم برای شکایت (۲۴ ساعت پس از سوت پایان بازی) هم شکایت شود باید رسیدگی گردد.

5- برخی دوستان می گویند وقتی سازمان لیگ کارت بازیکن را صادر کرد، باشگاه مسئولیتی ندارد. این استدلال صحیح نیست. از بند ۴ ماده ۸۴ وحدت ملاک می گیریم که گفته است در رده های پایه باشگاهها باید از سن دقیق بازیکن اطمینان حاصل نمایند. مثلا یک بازیکن با شناسنامه صغر سن بازی می کند. باشگاه نمی تواند بگوید چون شناسنامه سند رسمی است من به شناسنامه اعتماد کردم. باشگاه مسئولیت دارد همه جوانب را بررسی کند. مقررات، مسئولیت را متوجه باشگاهها دانسته و حضور چنین بازیکنانی مجازاتی جز سه بر صفر شدن به دنبال ندارد.

6- سه بازی سه بر صفر شد که قابل پیش بینی بود.

توضیح:دوستان پرسیده اند آیا ممکن است استیناف رای گل گهر را تغییر دهد؟پاسخ: دنیای حقوق، دنیای استدلال است. ریاضی نیست که دودوتا چهارتا باشد. هر کسی می تواند با برداشت از مبانی و مقررات ، نظری داشته باشد. نظر شخصی و استدلال حقوقی خودم این است که رای کمیته انضباطی صحیح است اما باید به رویه استیناف هم توجه داشت.آنجا هم چند قاضی باسابقه و دارای علم و استدلال حقوقی حضور دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها