بازدید 11562
۱

چرا فوتبالیست‌ها دچار سکته قلبی می‌شوند؟

یک جراح قلب و عروق درباره دچار شدن فوتبالیست‌ها به سکته قلبی در ماه‌های اخیر توضیح داد.
کد خبر: ۱۰۹۳۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰ 17 December 2021


به گزارش تابناک به نقل از اکسپرس، علیرغم بررسی‌های مداوم سلامتی ورزشکاران، توسعه پزشکی و حضور قوی‌ترین پزشکان در باشگاه ها، در دنیای فوتبال تعداد اتفاقات غم انگیز در زمین در حال افزایش است. در جریان بازی دانمارک مقابل فنلاند در جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰، کریستین اریکسن فوتبالیست تیم ملی دانمارک، بر روی زمین افتاد. این اتفاق بدون هیچ گونه برخوردی رخ داد. این بازیکن بیهوش شد و با ماساژ قلبی و دفیبریلاتور به زندگی بازگردانده شد.

یکی دیگر از موارد اخیر زمانی بود که سرخیو آگوئرو بازیکن اسپانیایی بارسلونا دچار حمله قبلی در زمین شد. این بازیکن سینه خود را گرفت و پس از آن مسابقه را ترک کرد و برای معاینه قلب نزد پزشک رفت. بر اساس نتایج، تصمیم بر این شد که آگوئرو حداقل سه ماه از فوتبال حرفه‌ای کناره گیری کند؛ توصیه‌ای که در نهایت به خداحافظی این بازیکن از فوتبال منجر شد.

سبک زندگی سالم، تمرین منظم، معاینات پزشکی مداوم و فرصت درمان در بهترین کلینیک‌های جهان، بازیکنان فوتبال را از بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ ناگهانی در زمین مصون نمی‌دارد. دکتر سرگئی ولکوف، جراح قلب و عروق می‌گوید که چرا این اتفاق می‌افتد و چگونه می‌توان از تراژدی‌های آینده جلوگیری کرد؟

چرا فوتبالیست‌ها در زمین می‌میرند؟

مشکلات قلبی در دنیای فوتبال یک مشکل رایج در بین جوانان ۲۰ ساله به بالاست. مربیان استاندارد‌های بالایی را تعیین می‌کنند، باشگاه‌ها منتظر پیروزی هستند و بدن بازیکنان نمی‌تواند با چنین باری کنار بیاید. یک فوتبالیست حرفه‌ای در سال ۸۰ بازی انجام می‌دهد؛ او دو بازی در هفته انجام می‌دهد و به طور متوسط ​​۱۰ کیلومتر در هر مسابقه می‌دود که مطلقاً برای بدن و فیزیولوژیکی او مناسب نیست. به این مساله، کمبود استراحت و فرآیند بهبودی طبیعی را اضافه کنید. مطالعه اخیر انجمن بین المللی فوتبالیست‌های حرفه‌ای نشان داد که ۶۷ درصد از بازیکنان، سخت کار می‌کنند. برای مثال آرتم ژیوبا مهاجم روس در سه سال کمتر از سه هفته تعطیلات داشت و این در حالی است که پزشکان به شدت تاکید می‌کنند که حتی سه هفته استراحت در یک سال برای بازیابی بدن کافی نیست. بر اساس آخرین تحقیقات، افرادی که کمتر از یک ماه در سال به تعطیلات می‌روند، ۳۷ درصد بیشتر از افرادی که تعطیلات طولانی‌تری دارند، جان خود را از دست می‌دهند.

این شرایط خطیر، نه تنها بازیکنان حرفه‌ای فوتبال بزرگسالان بلکه کودکان را نیز شامل می‌شود. در حال حاضر در سن ۶-۷ سالگی، کودکی که در یک مدرسه فوتبال بازی می‌کند، فشاری را بر قلب خود تجربه می‌کند که قابل مقایسه با یک نوجوان است و تغییرات عملکردی در قلب را به دنبال دارد. از یک سو، سیستم قلبی عروقی واقعاً فرسوده می‌شود و از سوی دیگر، این تغییرات می‌تواند پیش‌نیاز بیماری‌های مختلف باشد.

چرا پزشکان از بازیکنان در برابر مرگ محافظت نمی‌کنند؟

این بیماری همیشه قابل تشخیص نیست. به عنوان مثال، یک بازیکن ممکن است استعداد ژنتیکی برای ایست قلبی داشته باشد و معاینه پزشکی این را نشان نمی‌دهد. گاهی اوقات بازیکنان خود را در معرض خطر بیشتری قرار می‌دهند، زیرا نمی‌خواهند به دوران حرفه‌ای خود پایان دهند. اخیراً سرخیو آگوئرو، مهاجم "بارسلونا" به دلیل حمله قلبی در زمین در بیمارستان بستری شد. خوشبختانه، همه چیز درست شد، اما این مهاجم با توصیه پزشکان بازنشسته شد. آگوئرو یک سال پیش، از سرگیجه و فشار شکایت داشت، اما کسی آن را جدی نگرفت.

باید درک کنید که وقتی بازیکنی در اوج دوران حرفه خود است، باشگاه و مربیان به او امید می‌دهند و گاهی اوقات نیاز به بهبودی را نادیده می‌گیرند. اغلب اتفاق می‌افتد که یک ورزشکار سرما می‌خورد، خوب می‌شود و بلافاصله به میدان می‌رود. هیچ‌کس به مدت یک هفته به او مرخصی استعلاجی نمی‌دهد. همه این‌ها به ویژه سیستم قلبی عروقی را تحلیل می‌برد و منجر به مشکلات سلامتی غیرمنتظره‌ای می‌شود که پیش بینی آن تقریبا غیرممکن است؛ بنابراین معلوم می‌شود که یک فوتبالیست ۲۰ ساله که طبق آنالیز‌ها سالم است، ناگهان دچار نارسایی قلبی می‌شود.

چنین مشکلاتی نه تنها به ورزشکاران مشهور، بلکه افراد عادی در هر سنی مربوط می‌شود. برای کمک به بدن و ارائه پیشگیری، به خود زمان بیشتری برای استراحت و بهبودی، به خصوص پس از سرماخوردگی بدهید. به توصیه‌های پزشکان گوش دهید، چکاپ انجام دهید، قلب خود را چک کنید، آزمایش دهید، با دقت و انضباط با بدن خود رفتار کنید، حتی داشتن هشت ساعت خواب مناسب در روز، زمانی که قبل از نیمه شب به رختخواب می‌روید، می‌تواند سیستم قلبی عروقی شما را تقویت کند و خطر ابتلا به بیماری‌های جدی را کاهش دهد.

 

منبع: ایسنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
سکته قلبی متاسفانه هنوز مکانیزمش درست شناخته نشده است. من به این نتیجه رسیده ام که در بدن ما بعلت تغذیه بد و غلط و یک عامل فیزیکی باهم سکته راسبب میشوند. کاش میتوانستم با همکاری یک متخصص قلب این نظریه را به اثبات برسانم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر