بازدید 4196

اعتراض ایتالیایی‌ها به سیاست‌های اقتصادی دولت

ادامه اوضاع دشوار اقتصادی ناشی از کرونا در ایتالیا، بار دیگر مردم این کشور را به خیابان‌ها کشاند.
کد خبر: ۱۰۹۳۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲ 17 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از رم، همزمان با اعتصاب عمومی یک روزه در ایتالیا، هزاران نفر در شهر رم در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت ماریو دراگی، نخست وزیر این کشور در یکی از بزرگترین میدان‌های مرکزی پایتخت تجمع کردند.

تظاهرات کنندگان حمایت دولت را از قشر‌های کم درامد و آسیب پذیر جامعه خواستار شدند.

یک فعال سیاسی به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت: پیامد‌های اقتصادی ناشی از کرونا هر روز تنگنا‌های بیشتری برای مردم ایجاد می‌کند و متاسفانه دولت ایتالیا با وجود در اختیار داشتن بیش از ۲۰۰ میلیارد یورو کمک مالی اختصاص یافته از سوی اتحادیه اروپا برای مقابله با بحران اقتصادی، اما در لایحه بودجه سال آتی منابع را به صورت عادلانه توزیع نکرده است.

ارائه گواهی سلامت و داشتن ماسک برای حضور در این تجمع در میدان مرکزی رم اجباری بود.یک بازنشسته ایتالیایی گفت:در این شرایط دشوار اقتصادی، مستمری ما بازنشستگان و به ویژه حقوق کارگران برای تامین هزینه‌های زندگی کافی نیست و دولت نیز توجهی به این مشکلات ندارد. تعداد زیادی از شرکت‌ها و کارخانه‌ها به علت پیامد‌های سنگین کرونا در آستانه ورشکستگی هستند.

درپی پایان حمایت‌های دولتی از کارکنان بخش‌های خصوصی در ایتالیا و پایان دوره ممنوعیت اخراج آن‌ها به سبب بحران کرونا، بسیاری از کارگران و کارمندان در این کشور در معرض خطر اخراج قرار گرفته‌اند.

همزمان با تجمع بزرگ اعتراضی در رم، دیگر شهر‌های بزرگ ایتالیا نیز شاهد تجمعات و تظاهرات علیه سیاست‌های اقتصادی دولت دراگی بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست