بازدید 12600
بیشترین جست‌وجو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

اریک باگناما و گل گهر ترند گوگل شدند/ ایام فاطمیه در صدر جست و جوهای مردمی قرار گرفت/یک سوال تکراری؛ آیا حمید هیراد سرطان دارد؟/ درگذشت گیتی رئوفی و زنده شدن یاد جمشید مشایخی

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «سرخیو آگوئرو»، «گیتی رئوفی و جمشید مشایخی»، «آیا حمید هیراد سرطان دارد؟»، «ایام فاطمیه»، «اریک باگناما» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۹۳۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 17 December 2021

علی رضوانی چرا تحریم شد؛ سوالی کاربران از گوگل/  یک سئوال پرتکرار دیگر؛ اهانت گرگیج چه بود؟ / با رفتار پدر، روح الله زم دوباره ترند گوگل شد/ دفع توپ جالب، امیرعابدزاده را ترند کرد

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در چهل و هشت ساعت اخیر اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «سرخیو آگوئرو»، «گیتی رئوفی و جمشید مشایخی»، «آیا حمید هیراد سرطان دارد؟»، «ایام فاطمیه»، «اریک باگناما» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

سرخیو آگوئرو

سرخیو لئونل آگوئرو دل کاستیو بازیکن سابق فوتبال اهل آرژانتین است. آگوئرو سابقه بازی برای باشگاه بارسلونا، منچستر سیتی، اتلتیکو مادرید، اتلتیکو ایندپندینته را دارد.

گریه آگوئرو در مراسم خداحافظی اجباری با فوتبال

دو روز پیش سرخیو آگوئرو ستاره آرژانتینی بارسلونا از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. او قبل از شروع صحبت هایش نتوانست خودش را کنترل کند و شروع به گریه کرد و همین تحولات سبب شد تا خیلی زود به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شود.

توضیح بیشتر در مورد آگوئرو اینکه او در فصل تابستان امسال و بعد از اتمام یک دهه درخشان و پر از افتخارآفرینی در ترکیب منچسترسیتی، از این تیم جدا شده و به هوای هم تیمی شدن با لیونل مسی به پیشنهاد بارسلونا پاسخ مثبت داد. اما شرایط از همان ابتدا باب میل این مهاجم 34 ساله و آرژانتینی پیش نرفت و لیونل مسی به علت مشکلات مالی عدیده باشگاه بارسلونا و عدم تمدید قرارداد با این تیم، راهی پاری سن ژرمن شد.

همچنین سرخیو آگوئرو خیلی زود دچار مصدومیت شدیدی شده و دو ماهه ابتدایی فصل جاری را نیز از دست داد. اما در ادامه و بعد از انجام تنها چند بازی برای بارسلونا، یک مشکل عجیب باعث دوری او از میادین شد.

سرخیو آگوئرو در دیدار برابر آلاوس دچار عارضه قلبی شد و در همان اواسط مسابقه زمین را به مقصد بیمارستان ترک کرد. در ابتدا باشگاه بارسلونا اعلام کرد سرخیو آگوئرو حداقل سه ماه قادر به بازی کردن نیست و در ادامه شرایط این بازیکن برای بازگشت احتمالی بررسی خواهد شد. 29 آبان جرارد رومرو خبرنگار نزدیک به باشگاه بارسلونا اعلام کرد این اتفاق رخ نخواهد داد و وداع این بازیکن با دنیای فوتبال مسجل شده است؛ اینکه سرخیو آگوئرو با برگزاری یک نشست مطبوعاتی، خبر خداحافظی خود از فوتبال به علت بیماری قلبی را اعلام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید 

گیتی رئوفی و جمشید مشایخی

۲۰ آذرماه خبر رسید که گیتی رئوفی- همسر مرحوم جمشید مشایخی که بخ دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری بود، فوت کرده و همین سبب شد تا نام او به یکی از ترندهای گوگل در روزهای اخیر تبدیل شود.

گیتی رئوفی معلم بازنشسته و همسر مرحوم جمشید مشایخی، صبح ۲۰ آذر ماه در یکی از بیمارستان‌های تهران در ۸۵ سالگی درگذشت.

همسر جمشید مشایخی چند ماه قبل به همراه فرزندش نادر مشایخی به کرونا مبتلا شده بود، از این بیماری بهبود یافت اما در چند هفته اخیر به دلیل عوارض کرونا در بیمارستان بستری شد و از دنیا رفت.

                                                   همسر استاد جمشید مشایخی درگذشت

گفتنی است جمشید مشایخی که همیشه از وابستگی و علاقه زیادش به همسرش می‌گفت، بازیگر پیشکسوت سینمای ایران بود که در تاریخ ۱۳ فروردین ماه سال ۹۸ از دنیا رفت.

بیشتر بخوانید 

آیا حمید هیراد سرطان دارد؟

حمید هیراد خواننده و ترانه سرای ایرانی است که در سال های اخیر به یکی از خواننده های محبوب ایرانی تبدیل شده است و ترانه هایش مورد پسند بسیاری قرار دارد.

حمید هیراد اخیراً در برنامه شب آهنگی که با اجرای حامد آهنگی تولید می شود حضور یافت و همین مسئله دوباره او را به یکی از ترندهای گوگل تبدیل کرد.

از جمله مسائل حاشیه ای که در این سال ها در مورد هیراد مطرح می شود، موضوع ابتلای او به سرطان است که در جریان حضور اخیرش در برنامه شب آهنگی نیز به یک سوال پرتکرار در گوگل تبدیل شد.

                                                   حمید هیراد به سرطان مبتلاست؟

در مورد ماجرای ابتلای هیراد به سرطان پیشتر رسانه ها از زبان خودش نوشته بودند که هیراد بیش از چهار سال است با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کند و به تازگی مرحله جدیدی از شیمی درمانی را گذرانده بود.

گفتنی است، هیراد فروردین ماه امسال پنجمین قطعه از آلبوم «راز» را با تنظیم فرشاد یزدی منتشر کرد.

بیشتر بخوانید 

ایام فاطمیه

با فرا رسیدن ایام فاطمیه، دوباره این عنوان به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شده است و بسیاری از کاربران در این باره در گوگل به جست و جو می پردازند.

در مورد ایام فاطمیه توضیح اینکه در روایات و تحلیل ها تاریخ شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) متفاوت است، به همین دلیل ایامی را برای شهادت حضرت زهرا در نظر گرفته و زمان بین دو تاریخ را ایام فاطمیه می نامند که از دهه‌های مهم عزاداری برای شیعیان و دوستداران خاندان اهل بیت پیامبر است.

در مورد ایام فاطمیه سال جاری به اطلاعات زیر می توان اشاره کرد:

تاریخ شهادت حضرت فاطمه زهرا به روایت اهل سنت:۲۷ آذر ۱۴۰۰

[ ۱۳ جمادی الاول ۱۴۴۳ هجری قمری و ۱۸ دسامبر ۲۰۲۱ میلادی]تاریخ شهادت حضرت فاطمه زهرا به روایت شیعیان:۱۶ دی ۱۴۰۰ (تعطیل)

[ ۳ جمادی الثانی ۱۴۴۳ هجری قمری و ۶ ژانویه ۲۰۲۲ میلادی]تاریخ شروع ایام فاطمیه و تاریخ پایان ایام فاطمیه بدین ترتیب می‌باشد:
ایام فاطمیه ۱۴۰۰ اول (دهه اول):شروع دهه اول فاطمیه روز چهارشنبه ۲۴ آذرماه ۱۴۰۰ و پایان آن شنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۰ می‌باشد.

ایام فاطمیه ۱۴۰۰ دوم (دهه دوم):شروع دهه دوم ایام فاطمیه روز سه شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ و پایان آن پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ می‌باشد.

لازم به ذکر است از شامگاه سه شنبه ۲۳ آذر مراسم روضه دهه اول فاطمیه آغاز و تا شامگاه جمعه ۳ دی ادامه دارد و همچنین مراسم روضه دهه دوم فاطمیه از شامگاه دوشنبه ۱۳ دی آغاز و تا شامگاه چهارشنبه ۲۲ دی ماه ادامه می‌یابد. (این تاریخ مربوط به برگزاری مراسمات روضه و دهه‌های اول و دوم فاطمیه است.)

درباره تاریخ شهادت حضرت زهرا (س) روایات مختلف و متضاد است. از چهل روز تا شش ماه بعد از رحلت پیامبر (ص). میان علمای شیعه، دو تاریخ مشهور و مقبول است:یکی هفتاد و پنج روز بعد از رحلت پیامبر (ص) و دیگری نود و پنج روز.

با توجه به رحلت پیامبر اسلام (ص) در بیست و هشتم صفر، بنا به روایت هفتاد و پنج روز، در مورخة سیزدهم تا پانزدهم جمادی الأوّل، شهادت حضرت زهرا (س) است و این ایام را فاطمیة اوّل می‌خوانند.

اما بنا به روایت نود و پنج روز، شهادت حضرت (س) در سوم تا پنجم جمادی الثانی است و این ایام را فاطمیة دوم می‌خوانند.

ایام فاطمیه جمعا شش روز است؛ سه روز در ماه جمادی الاول و سه روز در ماه جمادی الثانی؛ بنابراین فاطمیه اول از ۱۳ تا ۱۵ جمادی الاول است و فاطمیه دوم از سوم تا پنجم جمادی الثانی. ظاهراً علت اینکه سه روز در هر ماه بعنوان روز شهادت آن حضرت (س) معرفی شده به این دلیل است که این احتمال وجود دارد که ماه‌های قمری از رحلت پیامبر (ص) تا شهادت حضرت زهرا (س)، ۲۹ روز بوده باشند، حال آنکه درصورت کامل بودن ماه‌های قبل، روز شهادت ۱۳ جمادی الاول و یا سوم جمادی الثانی خواهد بود. چرا که طبق تقویم، حداکثر سه ماه قمری ۲۹ روزه و حداکثر ۴ ماه قمری ۳۰ روزه می‌توانند پشت سر هم قرار گیرند.

ولی در عرف به دهه دوم جمادی الاول از دهم تا بیستم جمادی الاول که بنابر قول ۷۵ روز، شهادت آن بانوی بزرگوار در آن واقع شده است دهه فاطمیه اول و به دهه اول جمادی الثانی از اول تا دهم جمادی الثانی، که طبق قول ۹۵ روز، شهادت حضرت زهرا (س) در آن واقع شده است، دهه فاطمیه دوم گفته می‌شود.

بیشتر بخوانید 

اریک باگناما

 اریک باگناما بازیکن ۱۹۵ سانتیمتری اهل کشور گابن است که آبان ماه ۱۴۰۰ و با قراردادی ۳ ساله به گل‌گهر سیرجان پیوست. باگناما ۲۲ ساله است و در پستِ مهاجم و وینگر بازی می‌کند‌.

حضور غیرقانونی او در تیم فوتبال گل گهر سیرجان ( بنا بر رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال) سبب شد تا سه بازی تیم گل گهر به سود رقبا اعلام شود و همین نام او را به یکی از ترندهای گوگل تبدیل کرد. 

توضیح بیشتر اینکه باگناما در اردوی تدارکاتی گل‌گهر در ترکیه حضور پیدا کرد و در دو بازی مقابل آلانیا‌اسپور و ایوپ اسپور به میدان رفت و با ارزیابی و بررسی کامل کادر‌فنی تیم گل گهر، قرارداد درازمدت با این بازیکن منعقد شد.

آذرماه ۱۴۰۰ کاشف به عمل آمد که این بازیکن اساساً در تیم ملی گابن بازی نکرده و به همین دلیل جذب او در تیم گل گهر غیرقانونی بوده است.

در همین رابطه تیم استقلال تهران شکایتی را تنظیم کرد و خواستار تغییر نتیجه بازی در برابر گل گهر با نتیجه سه بر صفر به سود خود شد.

حکم ۳برصفر علیه گل‌گهر در سه بازی باگناما / بازیکن تقلبی گابنی لیگ ایران را به‌هم ریخت

سه بر صفر اعلام شدن بازی های گل گهر به خاطر بازی اریک باگناما

باگناما ۲۲ ساله که در پستِ مهاجم و وینگر بازی می‌کند‌ و پس از حضور در اردوی تدارکاتی گل‌گهر با این تیم قرارداد منعقد کرد، به واسطه اینکه بازی ملی در کارنامه نداشت و غیرقانونی به این تیم ایرانی ملحق شده بود، برای گل گهر هزینه سنگینی تراشید.

توضیح اینکه به واسطه بازی اریک باگناما در تیم گل گهر سیرجان و در مقابل تیم های پیکان، استقلال و سپاهان، در نهایت کمیته انضباطی فوتبال رأی به محکومیت تیم گل گهر به دلیل استفاده از بازیکن غیرقانونی داد.

بر اساس توضیحاتی که در سایت رسمی فدراسیون فوتبال آمده است، بازی تیم گل گهر با سه تیم مذکور سه بر صفر به سود حریف اعلام شده است.

بیشتر بخوانید 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل