بازدید 5040

آمریکا:به‌هماهنگی با اروپا درباره اوکراین ادامه می‌دهیم

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا با ادعای نگرانی آمریکا در خصوص حضور نظامی روسیه در مرز اوکراین اعلام کرد که واشنگتن به هماهنگی نزدیک با متحدان و شرکای اروپایی خود ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۹۳۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۱ 16 December 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، امیلی هورن سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا، امروز به صورت تلفنی با یوری اوشاکوف مشاور سیاست خارجی رئیس جمهوری روسیه برای پیگیری دیدار مجازی هفتم دسامبر بین جو بایدن و ولادیمیر پوتین گفتگو کرد.

سخنگوی سالیوان اعلام کرد که وی در این تماس تلفنی نگرانی شدید آمریکا را در مورد تقویت نظامی روسیه در مناطق مرزی با اوکراین تکرار و تأکید کرد که آمریکا همزمان با رسیدگی به مسائل امنیتی و استراتژیک از طریق دیپلماسی، به هماهنگی نزدیک با متحدان و شرکای اروپایی خود ادامه خواهد داد.

به گفته وی، کارن دونفرید، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا نیز فردا چهارشنبه با متحدان ناتو در بروکسل برای ایجاد یک رویکرد هماهنگ مشورت خواهد کرد.

کارن دونفرید دستیار وزیر امور خارجه آمریکا با دیمیتری کوزاک معاون دفتر رئیس جمهوری روسیه دیدار و دو طرف برای همکاری در مساله اوکراین توافق کردند.

به گزارش ایرنا، یک مقام شرکت کننده در مذاکرات کوزاک و دونفرید روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که دو طرف برای ادامه همکاری در اجرای توافقنامه مینسک برای حل مناقشه دونباس با توجه به موضع واشنگتن برای ارائه موقعیت ویژه به این منطقه شرق اوکراین توافق کردند.

دیدار دستیار وزیر امور خارجه آمریکا و معاون دفتر رئیس جمهوری روسیه، در مسکو برگزار شد و نزدیک به دو ساعت بطول انجامید.

در دستور کار این دیدار، همکاری روسیه و آمریکا برای حل و فصل مناقشه در شرق اوکراین و دیدگاه‌های دو کشور در مساله اوکراین و برخی موضوعات دیگر در روابط روسیه و پیمان ناتو قرار داشت.

پیش از ظهر چهارشنبه دونفرید دستیار امور اروپا و اوراسیای وزارت خارجه آمریکا با سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد و محور گفتگو‌های دو طرف را مسائل اوکراین و ناتو تشکیل می‌داد.

دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در توئیت سفارت آمریکا در مسکو نوشت که قبل از سفر به مسکو از کی یف دیدار کرده و برای رایزنی با مقام‌های ناتو و اتحادیه اروپا، روسیه را به قصد بروکسل ترک می‌کند.
آمریکا که همواره به دنبال راه‌هایی برای تحت فشار قراردادن روسیه به عنوان ابرقدرت رقیب خود در شرق بوده، اکنون با طرح این ادعا که حضور نیرو‌های روس در مرز اوکراین تهدیدی برای این کشور محسوب می‌شود، به دنبال بهانه‌ای تازه برای ایجاد تنش در این منطقه و افزایش فشار بر روسیه است.

روسیه بار‌ها عنوان کرده اقدامات نظامی‌اش در مرز با اوکراین اقدامات عادی نظامی است، اما آمریکا و متحدانش همچنان قصد دارند شرایط مرز روسیه با اوکراین را پرتنش جلوه دهند.

آمریکا در حالی مدعی تحرکات جدی روسیه در مرز با اوکراین شده است که واشنگتن و کی یف اخیرا به متحدان اروپایی‌شان اعلام کرده‌اند تحرکات نیرو‌ها در مرز با اوکراین نشان‌دهنده آمادگی جدید مسکو برای حمله به اوکراین است.

اوکراین از آمریکا خواسته تا حمایت‌های امنیتی فوری از جمله تبادل اطلاعاتی در دستورکارش قرار دهد.

در این میان دولت بایدن نگران است که اهداف روسیه در قبال اوکراین ممکن است مذاکرات واشنگتن- مسکو در مورد حملات سایبری و کنترل تسلیحات را از مسیر اصلی منحرف کند.

منطقه دونباس با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع شده است و از سال ۲۰۱۴ میلادی روس‌های این منطقه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌اند.

روسیه بار‌ها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است، اما کی یف، مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم می‌کند و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست