بازدید 5103

رایزنی حاکم دبی و وزیر خارجه ترکیه درباره تحولات منطقه

منابع خبری روز چهارشنبه گزارش دادند، «محمد بن راشد آل مکتوم» حاکم دبی و «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در دبی در خصوص همکاری‌های دوجانبه و تحولات منطقه با هم گفتگو کردند.
کد خبر: ۱۰۹۳۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵ 15 December 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی (وام)، در دیدار حاکم دبی و وزیر خارجه ترکیه، دو طرف در خصوص گسترش و توسعه روابط اقتصادی و مبادلات تجاری و سرمایه گذاری گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، در این دیدار همچنین به تبادل دیدگاه و نقطه نظر‌ها درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز راهکار‌های تقویت همکاری ترکیه و امارات متحده عربی در همه زمینه‌ها پرداخته شد.

وزیر خارجه ترکیه نیز بر پیشبرد همکار‌های بین ترکیه و امارات متحده عربی در تمامی زمینه‌ها تأکید کرد.

وزیر خارجه ترکیه پس از سفر اخیر «محمد بن زاید آل نهیان» به آنکارا که با هدف بررسی روابط و رفع تنش در مناسبات امارات و ترکیه در سطوح مختلف صورت گرفت، به ابوظبی سفر کرده است.

وزارت امور خارجه ترکیه پیش‌تر اعلام کرده بود که سفر چاوش اوغلو به امارات دو روز (۱۳ تا ۱۵ دسامبر) به طول خواهد انجامید.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه ترکیه، در چارچوب گفتگو‌هایی که در این سفر با مقامات اماراتی انجام می‌شود، ابعاد مختلف روابط آنکارا - ابوظبی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و در باره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی نیز تبادل نظر خواهد شد.

چاوش اوغلو به دعوت رسمی «عبدالله بن زاید آل نهیان»، همتای اماراتی خود به این کشور سفر کرده است.

دیدار وزیر خارجه ترکیه از امارات در پی سفر بن زاید به آنکارا و ملاقات وی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه با هدف گشودن صفحه تازه‌ای در روابط دو کشور انجام شده است.

روابط ترکیه و امارات تحت تاثیر مسایلی مانند گروه «اخوان المسلمین»، کودتای نظامی علیه اردوغان، حضور در آفریقا، بحران قطر، کودتای مصر و اوضاع سوریه و لیبی در یک دهه گذشته بسیار پر تنش بوده است و دیدار اخیر مقام‌های دو کشور از پایتخت‌های هم در راستای تنش زدایی و حل و فصل اختلافات انجام می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار