بازدید 9381
نماینده مجلس:

یارانه وسایل پیشگیری از بارداری برداشته شد

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده تاکید کرد: کشور در مرز مواجه با یک بحران بزرگ در حوزه جمعیت قرار دارد لذا باید این سوبسیدها یا بودجه مد نظر به سمت حمایت از سلامت مادر و کودک یا درمان ناباروری هدایت شود.
کد خبر: ۱۰۹۳۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴ 15 December 2021

به گزارش برنا، فاطمه محمدبیگی گفت: وسایل پیشگیری هم در دسترس و هم قابل تهیه است فقط رایگان بودنش برداشته شد. در شرایطی قرار گرفتیم که جمعیت کشور کم است چرا باید وسایل پیشگیری را با یارانه به مردم بدهیم؟

 «فاطمه محمدبیگی» نماینده مردم قزوین و عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس یازدهم در رابطه با "حواشی ایجاد شده در موضوع غربالگری دوران بارداری" گفت: امروز جنگ تحمیلی تمام شده و وارد جنگ نرم شده ایم که چند مقوله دارد؛جنگ اقتصادی، جنگ جمعیتی و تهاجم فرهنگی، دشمن در هر سه جنبه فعال است. یکی از موارد مورد هجمه نیز قانون حمایت از خانواده است که گاه روایت‌های نادرست و شایعاتی در این زمینه در خصوص آن مطرح می شود.

وی افزود: اگر شما متن این قانون را بخوانید خواهید دید غربالگری دوران بارداری نه تنها حذف نیست بلکه به روز و علمی و دقیق و مطابق با اسناد علمی منطبق بر فضای علمی دنیا شده و بنابراین این ادعا که برخی در خصوص حذف آن مطرح می کنند، اشتباه است. در ماده 53 قانون جوانی جمعیت در موضوع غربالگری شفاف و کامل اشاره شده است.

عضو کمیسیون بهداشت در ادامه با تاکید بر این جمله که "مجلس به هیچ وجه غربالگری را ممنوع نکرده" مطرح کرد: به طور کلی در این قانون تنها غربالگری را از حالت اجبار خارج کرده‌ایم و به صورت اختیاری و برای مادرانی که پزشک آنها تشخیص می‌دهد انجام خواهد شد. در مواردی که لازم به غربالگری است، اجرا خواهد شد. نظارت بر نحوه انجام این موضوع و کاهش خطاهای آزمایشگاهی در این موضوع طبق مسائل علمی و مطابق با استانداردهای علمی در کشور اجرا خواهد شد.

محمدبیگی درباره شائبه هایی مبنی بر ایجاد محدودیت در وسایل پیشگیری گفت: محدودیت یا حذفی قرار نیست در وسایل پیشگیری اتفاق بیفتد، دارو و لوازم پیشگیری در دسترس مردم است. در سی سال گذشته در راستای قانون تنظیم خانواده از دهه 60 تا 90 لوازم پیشگیری به صورت رایگان و با سوبسید و یارانه دولت به مردم داده میشد، اکنون یارانه این وسایل برداشته شده است و یارانه برای بحث درمان ناباروری و هزینه های تامین سلامت مادر و ارتقاء سلامت مادر و نوزاد و فرایندهای لازم در این امور هزینه می شود. در حال حاضر قانون تنظیم خانواده مدتش منقضی شده شده است و ما یک پارادایم جدید را شروع کرده ایم. وسایل پیشگیری هم در دسترس و قابل تهیه است، فقط رایگان بودنش برداشته می شود.

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده تاکید کرد: کشور در مرز مواجه با یک بحران بزرگ در حوزه جمعیت قرار دارد لذا باید این سوبسیدها یا بودجه مد نظر به سمت حمایت از سلامت مادر و کودک یا درمان ناباروری هدایت شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز مطرح کرد: برخی از افراد دانسته یا ندانسته با برداشت‌های نادرستی که از برخی مواد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دارند به نوعی سیاه‌نمایی کرده و اطلاعات اشتباه را منعکس می‌کنند. در قانون جوانی جمعیت قانون آزمایشات غربالگری استانداردسازی شده است که با توجه به درخواست مادر و تجویز پزشک، این آزمایشات انجام می‌شود.

وی گفت: تلاش کردیم در این قانون بر اساس یافته های علمی و دقیق جمعیت شناسی و اوضاع اجتماعی و پزشکی و علمی ، سلامت و باروری در حوزه زنان و زایمان عمل کنیم؛ برای مثال از عوارض استفاده طولانی از قرص های پیشگیری، آمبولی ریه است که گاه منجر به سکته مغزی می شود. بانوانی داریم که تا نزدیک به بیش از دو دهه از این قرصها استفاده کردند و متاسفانه عوارضش شامل حالشان شده است.

در قانون جوانی جمعیت مادران شامل سه دهک پایین جامعه که باردار یا در دوران شیردهی هستند و یا فرزند زیر 5 سال دارند بسته کمکی تغذیه مادر و کودک به آنها اختصاص داده شده است.

متاسفانه کشور به شکل آبشاری در مسیر سقوط جمعیت قرار گرفته است؛ اولین کشور گیرنده جایزه جهانی کاهش رشد جمعیت شدیم به گونه ای که ظرف سه دهه به حدود بیست میلیون تولد بالقوه در ایران با شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» اجازه تولد ندادیم و به دست خودمان، زنان و مردانمان را از مادری و پدری محروم کردیم. ما به دنبال اصلاح این روند و گذر کشور از این بحران هستیم. امیدواریم رسانه ها نیز به کمک آمده و ضمن تهیه گزارش ها و تحلیل هایی از وضعیت بکشور در آینده در صورت ایجاد بحران پیری، مزایای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را نیز به اطلاع عموم برسانند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۳۵
در ادامش حالا افزایش آمار مبتلایان به ایدز، بیماری های مقاربی و هپاتیت را به زودی خواهیم داشت.
يارانه نمايندگان مجلسي که از جيب ملت به تفريجات انچناني در کشورهاي بيگانه می پردازند را قطع کنند والا مردمي که به نون شب محتاجند از آوردن بچه و دهن هاي گرسنه با آينده تاريک و توام با نواميدي خودداري خواهند کرد
والله 42 سال است که با انواع دشمن های که شما برای مردم ساختید دست و پنجه انداختیم مردمی که از بالا به پایین افتاده اند و در مخارج خورشان مانده اند .منظور شما و اقازادهای شما نیست . زیرا شما از سفره انقلاب سیر هستید و بیشتر اقازادها در امریکا هزار فعل منکر میکنند . خانم محترم ایا شما و فرزندانتان یک روز با شکم خالی خوابیده اید . این مردم عادی هستند که یا در سطل زباله دنبال غذا میگردند و همیشه دلواپس این هستند که فردا ایا پولی برای سیرکردن فرزندانشان خواهند یافت .
خانم محترم برای شما مهم نیست که فرزندان مردم تامین میشوند یا نه شما فقط فکر این هستید که نفرات بیشتر باشند تا اگه جنگی پیش امد اینها برای شما بجنگند و از شما و اقازادهایتان مراقبت کنند و شما به صندلی قدرت محکم بچسبید
واقعا نمی دونی چرا رشد جمعیت کم شده؟
عجب رویی داری
صبر کن تا نتیجه بلاهت را ببینی. بالا رفتن ابتلا به بیماری های جنسی و افزایش تولد کودکان معلول. این دنیا هم جواب ندهی ان دنیا باید پاسخگو‌باشی . تو‌ با طالبان چه فرقی داری؟
مگه قبلا یارانه بابت پیشگیراندوم! میدادن که حالا برداشتن؟
همین جمعیت موجود رو بدبخت کردین تهران دیگه جای زندی نیست مسئولین احمق
جمعیت با وسایل پیش گیری کم و زیاد نمیشه. با رفاه و آسایش زیاد و با فقر و بدبختی کم میشه. مردم اصلا نه فرصت و نه فکر زناشویی دارند و به طور کاملا طبیعی هیچ اتفاقی بینشون نمی افته که وسایل پیشگیری بخواهند
ايران ظرفيت 40 ميلون رو هم نداشت
الان كه شده 85
در 1440 150 ميليون با همين نرخ ناچيز به قول شما احمق ها خواهد رسيد
شك ندارم شما ها و امثالهم كه شعار افزايش جمعيت رو ميدن
كمر بر نابودي سرزمين ايران بسته اند...................
خود شما چند تا بچه دارید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
اینا بچه زیاد دارن
هم درآمد خوب دارن
هم پرستار میگیرن بچه ها رو جمع کنه
مثل من و شما نیستن عزیز
تنها راه پیشگیری از بارداری این که زن نگیریم
تک‌تک افرادی که به خاطر این سیاست‌ها دچار بیماری‌های مقاربتی می‌شن و تک‌تک فرزندان ناخواسته‌ای که از بدو تولد در معرض آسیب‌های جسمی و روحی هستن، تقصیرش گردن این قوانین احمقانه و طرفدارانشه.
بحث سالمندی یک بحث است این کارهای عوام فریبانه بحث دیگر...شما عرضه اداره همین جمعیت را داشته باش بقیه پیشکش ..ما خودمان میدانیم چند تا بچه لازم است...یک بچه سالم . تحصیلکرده بهتر است یا سه تا بچه نیمه گرسنه

البته بلانسبت اقازاده ها و سایر مفت خوران
خیال کرده مشکل فرزند آوری وسایل جلوگیریه
این وسایل نباشه بیماری‌های مقاربتی زیاد میشه خواهر
مشکل ما فقر و گرانی و بیکاری در کشوره
چرا اینقدر یه مشت بیسواد باید واسه هر چیزی نظر بدن. اخه با اینکار فقط آمار بیماری‌های جنسی و کودکان ناخواسته بدون پدر مادر رو بیشتر میکنین و عواقبش هم بدتر از خودش.
کاش دوره پدر و مادر این خانم این ب قول ایشون لوازم پیشگیری از بارداری مجانی بود.
یک لشگر گرسنه به چه درد کشور میخوره؟ ازدواج اجباری بچه دار شدن اجباری؟ نمایندگان بین مردم زندگی نمیکنند!!! وقتی نون نیست شکم خودمونو سیر کنیم چهار تا بچه معصومو چرا به این دنیا اضافه کنیم.
اگر مادران دهه شصت زمان توی صف کوپن وایسادن هم به این چیزا فکر میکردن الان یک جماعت بیکار و گرسنه از دهه شصت وجود نداشت که حتی دولت پول بازنشستگی برای این افراد نداره

بهتر نیست جای این کارها سعی کنید سفره مردم رو پر کنید وقتی شکم سیر باشه عشقو محبت و امید به اینده بوجود میاد و جوانها تشویق به ازدواج و فرزنداوری میشوند.
مگر اینکه توقع به دنیا امدن یک عده کودک نامشروع باشید؟!!!
جهت اطلاع این بی شعور می گم که برخی از این وسایل برای پیشگیری از بیماری های عفونی قابل انتقال از راه جنسی هم هستند. باز هم به این بی شعور می گم که اگر کسی بخواهد بچه دار شود یا نشود ربطی به این وسایل ندارد.امیدی به هدایت شما نیست....
خوبه دیگه الان مملکت میشه 120 میلیون همه هم بارداری های ناخواسته
طبق قانون اساسي داشتن حق مسكن ، شغل و امنيت مالي براي تمامي مردم ايران وجود دارد
آموزش رايگان تا ديپلم ، براي همه
شما دنبال چي هستيد!؟!؟ حتي حيوانات در زمان كمبود غذا و در اسارت زادو ولد نميكنن
هزينه درمان ميدانيد چقدر شده؟ تامين اجتماعي چقدر آنرا پوشش ميدهد؟
خانه از پاي و بست ويران است ، خواجه در فكر نقش ايوان است ، امكان ازدواج نيست ، دنبال افزايش جمعيت هستند...... طرف پول نداره كرايه خونه بده ، نميتونه يك ماشين ايمن خريد كنه، فرزند بياره كه چي بشه؟ چطوري خواسته هاشو جامع عمل بپوشونه؟ همه مثل شما دستشون تو جيب مردم نيست
متأسفانه شاهد خواهیم بود با گران شدن وسایل پیشگیری ، زوجین از ترس بچه دارشدن باید مسائل بیشتری را رعایت کنند و این خود باعث عدم رضایت از ارتباطات خود خواهد شد و باعث طلاق بیشتر خواهد شد.
آخه کسی نیست به این نادان ها بگه بابا مردم توان گزران زندگی معمولی خودشون به تنهایی رو ندارن شما به فکر ازدیاد جمعیت هستید
به خدا گیر چه قومی افتادیم ....
رسانه ها چه کمکی میکنند
اون موقع که یه صداسیما بود دست خودتون بود شد این
حالا دیگه عمرا؟
که نه رسانه ای هست نه اقتصادی.
به نظر من برای اینکه به زور مردم فقیر رو که خودشون نان برای خوردن ندارند بارور کنن، بهتره توی ظرف روان کننده ها چسب قطره ای بریزن تا ملت نتونن بصورت طبیعی هم جلو گیری کنن، و بصورت رایگان بین مردم با اسم روان کننده توزیع کنن باورکنید جواب میده
چرت و پرت میگه
پیشگیری از بارداری، وسیله پیشگیری نیست بلکه اقتصاد خرابه که خانواده ها نمی تونند بچه بیارند. عزیزم راه رو اشتباه نرو. از فردا صف خرید وسایل پیشگیریه.. صورت مسئله رو عوض کردند
مگه ملت وابسته به این ابزار هستن. کاهش جمعیت؛ پاسخ طبیعت به کمبودهاست.کمبود اب غذا انرژی و غیره.
خودتونم اینو میدونید و فقط از این راه میخواهید درآمدزایی کنید. اما بدونید که مردم خیلی به این ابزار تکیه ندارن.همین الانشم گرون هستن. انشالله در آینده های دوربفهمید که چرا مردم تولید مثل نمیکنند. بااین کاری که دارید میکنید احساس میکنم زوده که بفهمید.
خانم محمد بیگی تا دزدیها رانت خواری ها و تکی خوریها را جمع نکنن پول به مردم نمیرسه یعنی ازدواج جوانان تعطیل فرزند آوری تعطیل این رو به بالا دستیهات هم بگو که با این کار فقط به قشر کم درامد دارین خسارت میزنید
واقعا هر روز ادم مطمئنتر میشه دیگه ما تو این کشور ادم غریبه ایم و باید بریم.
کاندوم گران میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
احتمالا باید از این به بعد در حراجی ها و تخفیف ها دنبالش گشت که بیارزه
الکی جمعیت رو افزایش ندید، جمعیت زیاده شده فرهنگ می خواهد، معیشیت می خواد، آرامش می خواهد
بدون برنامه جمعیت رو افزایش بدید فقط باعث هرج و مرج میشه و زندان ها پر میشن
این لذت را از مردم نگیرید. بگذارید مردم اعصاب راحتی داشته باشند
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی