بازدید 5505

هدف ما از رتبه‌بندی ارتقای منزلت و جایگاه معلم است

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در عین احترامی که برای کادر اداری و خدماتی قائل هستیم اما بر این باوریم که جایگاه و منزلت معلم باید بالاتر از سایر بخش ها باشد.
کد خبر: ۱۰۹۳۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶ 15 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، جبار کوچکی نژاد در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس در تذکری با استناد به ماده ۱۴۹ آئین نامه داخلی مجلس بیان کرد: ما سه ماده از لایحه نظام رتبه بندی معلمان را تصویب کرده و سپس مابقی آن را به کمیسیون آموزش ارجاع دادیم. از کمیسیون آموزش نیز بابت اصلاحات تشکر می کنیم اما تغییراتی که در لایحه صورت گرفته رتبه بندی معلمان را به سمتی هدایت کرده که در نهایت مشابه قانون مدیریت خدمات کشوری شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: برخی از مواد لایحه نسبت به آنچه که در کلیات به آن رای دادیم تغییرات زیادی داشته است، در ماده ۷ کاملا تعداد قرار گرفتن معلمان در رتبه ها محدود شده است، در حالیکه در هیچ کجا چنین محدودیتی برای قرار گرفتن در رتبه ها وجود ندارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این شیوه رتبه بندی انگیزه معلم را می گیرد، رتبه بندی معلمان باید شفاف باشد. این شیوه رتبه بندی حق و حقوق فرهنگیان را پایمال می کند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر کوچکی نژاد بیان کرد: تذکر شما در این زمینه وارد نیست. هدف ما از رتبه بندی این بود که منزلت و جایگاه معلمین را در جامعه اسلامی و در آموزش و پرورش ارتقاء بدهیم. ما در ماده ۲ زمانی که تعاریف و مفاهیم را گنجاندیم تعریف کردیم که معلم چه کسی است و این رتبه بندی فقط برای معلمان است. ما ضمن احترامی که برای کادر اداری و خدماتی قائل هستیم اما اعتقاد داریم که جایگاه و منزلت معلمان باید بالاتر باشد. در ماده ۲ کاملا تعاریف مشخص است. به عنوان مثال اگر مدیری ۲۴ ساعت در هفته بر سر کلاس حضور یابد و نقش معلم را ایفا کند، وی نیز به عنوان معلم تلقی شده و شامل رتبه بندی می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۳
کارمندان و کارگران دیگر سازمان ها نیاز به ارتقای منزلت نیستند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
هر کسی که مثل معلم ها کمتر کار کند و بیشتر اعتراض کند منزلتشو بالاتر میبرن. معلم ها نصف سال تعطیلن و مابقی هم روزی 3 ساعت کار میکنن و دو سال هم تو خونه بودن الان قراره حقوقشون بشه 15 میلیون
کوتاه آمدن و ضعف در مقابل توقعات یعنی از بین بردن انگیزه و ارزش کار و تلاش. معلمان و کادر آموزش و پرورش دو سال است که به خاطر حداقل کار، حقوق دریافت کرده اند. اینکه ما از تعداد زیاد معلمان بترسیم و به آنها امتیاز بدهیم، در هیچ جای دنیا و در هیچ سبک حکومتداری ای قابل قبول نیست. محکم در مقابل توقعات بیجا بایستید، اکثریت مردم هم با شما همراهند. معلمان فقط به دلیل اینکه با هم متحدند، توان اعتراض دارند وگرنه بقیه اقشار مشکلات مالی به مراتب شدیدتر و بدتری نسبت به معلمان دارند. صدها هزار تحصیلکرده جوان و بیکار داریم که حاضرند با عشق و علاقه و با کارآیی بیشتر و حتی حقوق پایین تر در آموزش و پرورش و سایر ارگانهای دولتی و غیر دولتی خدمت کنند. به هر کس ناراضی است شرایط کشور را گوشزد نمایید، اگر قبول کرد که هیچ و اگر قبول نکرد، به زبان خودش با او برخورد کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
متاسفم برای خودم که 29 سال از عمرم را برای بچه تو فدا کردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
اگر تمام معلمان را اخراج و همین جوانان را جایگزین کنید خواهید دید که بعد یک سال همان جوانها شروع به اعتراض میکنند چرا چون با حقوق معلمی نمیشه زندگی کرد
خیلی زشت است برای حکومت که به یک قشری که اعتراض میکند، امتیاز بدهد و به بقیه که صبوری پیشه میکنند و حجب و حیا پیشه میکنند، بی توجهی کند.
تصویب رتبه بندی معلمان به دلیل اعتراض و ترس از آنها، به معنی از بین بردن ارزش کار و تلاش و بی عدالتی در کشور است.
معلم ها به درد سر شدید فرآیند رتبه بندی ارتقا گرفتار خواهند شد
به معلم ها از بودجه کل کشور باج داده شده. هر معلمی اعتراض کرد اخراجش کنید. این همه جوان تحصیل کرده بیکار هست جایگزین کنید.
معلم ها در آمریکا کمترین حقوق را میگیرند. تازه با زحمات زیادی که اونها میکشند و سواد بالایی که اونها دارند.
همچنان که در متن هم مشخص هست همترازی با عضو همترازشان در دانشگاه باید انجام شود. اولا عضو هیات علمی لیسانس نداریم پس لیسانس ها و پایین ترها کلا از طرح رتبه بندی باید کنار گذاشته شوند، ثانیا دریافتی فوق لیسانس یعنی مربی در دانشگاه تفاوت چندانی با فوق لیسانس همتراز در دانشگاه ندارد و همان 80 درصد است. ثالثا تعدادی معلم دارای مدرک دکتری در آموزش و پرورش هست که عموما از دانشگاه آزاد فلان شهرستان و مکاتبه ای فلان کشور خارجی مدرک گرفته اند که ایرادی به آن وارد نیست ولی لطفا اینها را به فلان عضو هیات علمی دانشگاه که مثلا تمام عمرش را صرف گرفتن مدرک از دانشگاه شریف و فلان دانشگاه مهم خارجی کرده و تمام ایام هفته و تمام ساعات شبانه روز درگیر مطالعه و تحقیق است نکنید. متاسفانه معلم های محترم حکم حقوقی خودشان را مثلا با استاد تمام پایه 35 دانشگاه تهران که رئیس دانشکده است و صدها مقاله علمی و ده ها کتاب جدی دارد مقایسه میکنند نه با استادیارهایی که تازه در سن بازنشستگی معلمان درس شان تمام شد و در آستانه 40 سالگی تازه می خواهن تشکیل زندگی دهند. در مجموع وابستگی حقوق یک گروه به گروه دیگر موضوع قابل دفاعی نیست و مبنای همترازی روشن نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
طوری میگید هیات علمی دانشگاه انگار هیشکی خبر نداره از بورسیه های غیرقانونی
این اقدام شعله ور نمودن وآتشفشان تبعیض میان یگ گروه معترض وسایر واکثریت کارمندان در ادارات وبازنشستگان است. وچون از 15 سال پیش قرار است همسان سازی حقوق برابر قانون وسوابق انجام شود و90 درصد کارمندان وبازنشستگان منتظر همسان سازی وهمترازی 90درصد بودند که متاسفانه این حرکت وظلم وتبغیض صورت گرفت وبجث حقوق های نجومی به صورت مبهم.
امیدواریم نمایندگان محترم در این زمینه سوابق را مجدد مطالعه نمایند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها