بازدید 4638
در مجموعه عزیزی خادم چه خبر است؟

درخواست صورت‌های مالی فدراسیون فوتبال ۳ماه بدون پاسخ!

کد خبر: ۱۰۹۳۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶ 14 December 2021

اتفاقات این روزهای فدراسیون فوتبال مورد اعتراض برخی از اعضای این فدراسیون قرار گرفته از جمله مهرداد سراجی، عضو هیئت رئیسه که انتقادهایی جدی نسبت به عملکرد این فدراسیون دارد و نسبت به برخی مسائل همانند ارائه نشدن صورت‌های مالی در پایان سال مالی اعتراض کرده است.

در واکنش به انتقادهای مهرداد سراجی که خواهان ارائه صورت‌های مالی شده، حسین شریفی، سخنگوی فدراسیون فوتبال به نکاتی اشاره کرده که جالب به نظر می‌رسد. شریفی که در حاشیه برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال استان تهران با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد در خصوص درخواست سراجی و اختلافات مطرح شده درباره صورت‌های مالی گفت: «در بحث پرداخت‌ها طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال، اگر نیاز باشد کسی یک دوره خاصی از یک سال مالی را [مثلاً شش ماه اول سال] گزارش بگیرد، باید درخواست بدهد. چنین درخواستی در دپارتمان مالی ما ثبت نشده است. کسانی که کار سازمانی و تشکیلاتی کرده‌اند، می‌دانند نهادی که یک عضوش خزانه‌دار است نمی‌تواند پرداختی انجام دهد، مگر با تأیید خزانه‌دار. خزانه‌دار هم با تأیید هیئت رئیسه می‌تواند دستور پرداخت بدهد. به عنوان سخنگوی فدراسیون فوتبال در تمام جلسات هیئت رئیسه حضور دارم و تا جایی که می‌دانم چنین درخواستی در هیئت رئیسه نبوده و بحثی هم مطرح نشده که درخواستی برای ارائه صورت وضعیت مالی در یک دوره خاص داده شود. مسئله دیگر اینکه از طرف خزانه‌دار فدراسیون به ایشان ابلاغ شده، اگر چنین چیزی نیاز است از هیات رئیسه مصوبه بگیرید تا انجام شود و همچنین اگر حسابرس مستقل مدنظر خودتان را معرفی کنید و هیچکدام اتفاق نیفتاده است».

این صحبت‌ها در حالی از سوی سخنگوی فدراسیون فوتبال مطرح شد که مهرداد سراجی به عنوان عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و نماینده مدیران عامل باشگاه‌ها در فدراسیون، درخواست خود را برای دریافت گزارش عملکرد شش ماهه صورت‌های مالی، 16 شهریورماه به صورت کتبی و رسمی به شهاب‌الدین عزیزی خادم ارائه کرده است. عزیزی خادم به عنوان رئیس فدراسیون، رئیس هیئت رئیسه محسوب می‌شود و اگر نیاز به مطرح شدن چنین بحثی در هیئت رئیسه بوده، رئیس فدراسیون موظف بوده این مسئله را در هیئت رئیسه مطرح کند تا برای تصویب آن رأی گیری شود.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در حالی تأکید کرد که این اتفاق از سوی مهرداد سراجی نیفتاده که نامه زیر نشان می‌دهد مدیرعامل باشگاه سایپا در تاریخ 16 شهریور درخواست خود را ارائه کرده است اما بعد از گذشت بیش از سه ماه پاسخی به این درخواست داده نشده است.

با این شرایط یا سخنگوی فدراسیون فوتبال از ماجرا بی‌خبر بوده یا مسئله چیز دیگری است. شریفی همچنین درباره صورت‌های مالی فدراسیون به این موضوع اشاره کرده بود که 31 تیرماه 1400 سال مالی این فدراسیون محسوب می‌شود که تقریباً چهار ماه و نیم آن مربوط به دوره عزیزی خادم بوده و مابقی آن مربوط به دوره قبلی است. هر چند این مسئله نیز قرار نیست مانع از ارائه صورت‌های مالی شود، با این حال دوره قبلی فدراسیون فوتبال هم مربوط به دوره سرپرستی حیدر بهاروند بود که اکنون به صورت غیر قانونی سرپرست نایب رئیسی دوم فدراسیون است و با حمایت و حکم عزیزی خادم ریاست سازمان لیگ فوتبال را هم به عهده دارد. پس هر مسئله‌ای که مربوط به رئیس فدراسیون فوتبال و دایره افراد نزدیک به او می‌شود، باید از سوی آنها پاسخ داده شود.

با ارائه نشدن صورت‌های مالی و به تأیید و امضا نرسیدن هیئت رئیسه، حسابرس قانونی فدراسیون هم نمی‌تواند چیزی در اختیار داشته باشد تا بررسی‌ها و رسیدگی لازم را انجام دهد. در صورت تأیید نشدن صورت‌های مالی، امکان ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر که چهار ماه پس از اتمام سال مالی است وجود ندارد. این اتفاق باید تا 30 آبان ماه رقم می‌خورد و اظهارنامه مالیاتی به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌شد.

نکته جالب دیگر اینکه سال مالی جدید فدراسیون فوتبال از اول مردادماه 1400 آغاز شده و هنوز برنامه بودجه سال جدید مالی تهیه نشده و در صورت تهیه نیز باید به تأیید هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برسد که این مسئله نیز در نوع خود جالب توجه به نظر می‌رسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی