بازدید 7044
سازمان جهانی بهداشت:

اومیکرون خطر جهانی بسیار بالایی را ایجاد می‌کند

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد سویه اومیکرون کرونا که در بیش از ۶۰ کشور گزارش شده، خطر جهانی بسیار بالایی را ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۱۰۹۳۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰ 13 December 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، برخی شواهد از این مساله حکایت دارد که این سویه از حفاظت واکسن می‌گریزد، اما یافته‌های بالینی در مورد شدت آن همچنان محدود است.

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد ابهامات قابل توجهی پیرامون اومیکرون که اولین بار ماه گذشته در آفریقای جنوبی و هنگ کنگ شناسایی شد، وجود دارد و جهش‌های آن ممکن است به انتقال و موارد بیشتر بیماری کووید–۱۹ منتهی شود.

این سازمان یادآور شد که خطر کلی مرتبط با سویه اومیکرون به دلایلی، بسیار بالا می‌ماند و شواهد اولیه حاکی از فرار بالقوه ایمنی در برابر ابتلا و میزان بالای انتقال است که می‌تواند به افزایش بیماری با عواقب شدید منجر شود.

سازمان جهانی بهداشت به توانایی بالقوه ویروس برای فرار از ایمنی ایجاد شده توسط آنتی بادی‌ها اشاره داشت.

سازمان مزبور به شواهد اولیه‌ای استناد کرد مبنی بر اینکه شمار افرادی که مجددا به این ویروس مبتلا شده اند، در آفریقای جنوبی افزایش یافته است.

سازمان جهانی بهدشت در ادامه افزود اگرچه یافته‌های اولیه از آفریقای جنوبی نشان می‌دهد اومیکرون ممکن است شدت کمتری نسبت به نوع دلتا که گونه غالب کروناست، داشته باشد و همچنین تمامی موارد گزارش شده آن در منطقه اروپا خفیف یا بدون علامت باشد، اما هنوز معلوم نیست که اومیکرون تا چه حد ممکن است اساسا بدخیم‌تر باشد.

این سازمان اضافه کرد حتی اگر شدت سویه اومیکرون کمتر از گونه دلتا باشد، انتظار می‌رود موارد بستری شدن افراد در ن تیجه افزایش انتقال، بیشتر شود و بستری شدن‌های بیشتر در بیمارستان می‌تواند فشار را بر سیستم سلامت افزایش دهد و به مرگ‌های بیشتری بینجامد.

شیب صعودی روند ابتلا به کرونا، افزایش ناگهانی مرگ و میر ناشی از این بیماری و پیش بینی تبدیل شدن اومیکرون به سویه غالب تا آخر ماه ژانویه (دی/بهمن) در اروپا، برخی از کشور‌ها را به واکسیناسیون اجباری و قرنطینه‌های شدید و برخی دیگر را به تسریع کارزار دُز سوم واکسن کرونا واداشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل