بازدید 15784
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در مراسم روز ملی صادرات؛

باید جلوی افسارگسیختگی نقدینگی را بگیریم/ اولین مساله رفع تحریم‌های داخلی است/ اصلاح نظام بانکی را شروع خواهیم کرد/ صندوق‌های پروژه‌ای برای حمایت از تولید و صادرات

دکتر محسن رضایی گفت: ما در این دولت تصمیم به اصلاحات و جراحی داریم، البته این اقدامات باید دقیق و با صبر باشد. خوشبختانه ما این اصلاحات را از نیرو تجارت آغاز کرده‌ایم و اولین گام اصلاحات تجاری در ایران با همان بخشنامه تجاری آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۹۲۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴ 13 December 2021

به گزارش تابناک اقتصادی؛ فارس، دکتر محسن رضایی امروز در مراسم روز ملی صادرات در تهران گفت: صادرات خط مقدم تولید ثروت ملت ایران است و بدون صادرات ملت ایران ثروتمند نخواهد شد.در کشورمان صادرات به طور مضاعف در اقتصاد ایران اثر دارد، اگر در تمام کشورها تجارت بخش مهمی از  اقتصاد باشد، در ایران ما تجارت و صادرات تأثیر مضاعفی در اقتصاد دارد.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور اظهار داشت: تولیدگران ما در ایران با استفاده از اقلیم، منابع انسانی و طبیعی می‌توانند تولیدات فاخری داشته باشند و از رقابت در سطح بین‌الملل برخوردار باشند. از سوی دیگر ایران چهار راه اقتصادی عالم است و از شرق به غرب و از شمال به جنوب به علت موقعیت ژئوپولیتیک حتی اگر در کشور تولید نداشته باشیم، به دلیل موقعیت لجستیکی کشور می‌توان میلیاردها ثروت برای کشور به وجود آورد.بنابراین صادرات بسیار مهم است زیرا هم در تولید ملی ما جهش ایجاد می‌کند و هم در تولید ثروت ما مؤثر است.

رضایی اظهار داشت: ما در این دولت تصمیم به اصلاحات و جراحی داریم، البته این اقدامات باید دقیق و با صبر باشد. خوشبختانه ما این اصلاحات را از نیرو تجارت آغاز کرده‌ایم و اولین گام اصلاحات تجاری در ایران با همان بخشنامه تجاری آغاز شد.

وی افزود: مسأله حمل و نقل، گمرکات و مسائل مربوط به بنادر و اینکه دستگاه‌های متعدد در ورود و خروج کالا باعث ناهماهنگی می‌شوند، برای ما مهم است و به آنها توجه خواهیم کرد و در گام‌های بعدی به مواردی مانند برندینگ توجه خواهیم داشت.

رضایی اظهار داشت:‌ ما کشوری هستیم که قبل از انقلاب ما را عقب نگه داشته‌اند و بعد از انقلاب نیز ما را با جنگ و تحریم می‌خواهند عقب نگه دارند، لذا ما راهی به جزء کارهای بزرگ نداریم و باید در زمان محدود کارهای بزرگ انجام دهیم، اما در مورد این کارها باید دقیق باشیم، زیرا کارهای شتاب‌زده ما را با مشکل مواجه می‌کند.

وی با اشاره به اصلاحات در موضوع تجارت گفت: اصلاحات در بخش‌های مختلف دیگر از جمله انرژی، بانک‌ها را در برنامه داریم برخی را شروع کرده‌ایم و یا شروع خواهیم کرد. باید سیستم پولی را با اعتبارات تقویت کنیم و جلوی افسارگسیختگی نقدینگی را بگیریم و مجموعه اصلاحاتی را در کنار اصلاحات تجاری آغاز کنیم و برای آن نیازمند کارهای بزرگ هستیم.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور اظهار داشت: از فرصت‌ها باید به صورت جدی استفاده کنیم و لذا نیازمند هستیم تا سربازان اقتصادی مانند شما در این بستر ما را کمک کنند و ما هم این بستر را برای شما فراهم می‌کنیم تا افتخار کسب کنید و ما خادم شما خواهیم بود.

‌معاون اقتصادی رئیس جمهور اظهار داشت: ما حامی شما خواهیم بود، اما باید قبول کنیم که نیاز به یک عزم جدی، یکپارچه و مجاهدانه داریم تا بتوانیم این عقب‌ماندگی‌ها و ظلم‌های بزرگی که به ملت ایران وارد شده را پشت سربگذاریم. 

وی افزود: برای همین کارها ما جلسات مدام با اتاق بازرگانی داریم که به طور مداوم از آنها نظرخواهی می‌کنیم تا با کمک شما و تجارت بخش خصوصی این گام‌های بزرگ را برداریم. 

رضایی با تاکید بر اینکه باید بپذیریم که موانع زیادی را باید پشت سر گذاشت، گفت: اولین مانع تحریم‌های داخلی است، امروز در کشور ما تحریم‌های داخلی بیش از تحریم‌های خارجی سد راه تجارت و صادرات ما است. 

معاون اقتصادی رئیس جمهور خطاب به فعالان اقتصادی و صادرکنندگان نمونه اظهار داشت: هر کدام از شما ممکن است با چند مانع و چند تحریم مواجه باشید ولی امروز تحریم‌های داخلی را احصا کرده‌ایم و تحریم‌های فراوانی در داخل کشور وجود دارد که باید از سد راه برداشته شود لذا ما از شما می‌خواهیم که این مسائل که تحریم‌های داخلی اقتصاد است را به ما منتقل کنید و برای اصلاح آن راهکار دهید. 

وی افزود: قوانین خوب و فراوانی وجود دارد که اجرا نمی‌شود و ما آمادگی داریم تا با توان موانع را از سر راه شما صادرکنندگان برداریم. 

رضایی با بیان اینکه اولین مساله ما رفع تحریم‌های داخلی است، گفت: بعد از آن دومین مساله، تحریم‌های خارجی است و ایران به طور جدی دنبال آن است که تحریم‌های خارجی برداشته شود، عده‌ای تبلیغ نکنند که این دولت مخالف تعامل بین‌المللی است اتفاقا این دولت چنان پشتوانه رهبری را بیش از گذشته و نیروهای انقلاب را دارد و به طور جدی مصمم هستیم که راه صادرات و تجارت را برای شما در تمام نقاط دنیا بازکنیم. 

وی افزود: باید قبول کنید که باید به نحوی کار پیش رود که رودست نخوریم و یک فتنه‌ای را در دل یک چهره خندان به ما تحویل ندهند. 

معاون اقتصادی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه رفع تحریم‌های داخلی و خارجی جزء برنامه‌های ما است، گفت: موضوع دوم پشتوانه‌های داخلی است، امروز خیلی‌ها در حالی که هنوز بودجه وارد مجلس نشده و تصویب نشده و به دولت برنگشته را تورم‌زا اعلام می‌کنند، بودجه‌ای که تنظیم شده در درون آن یک سری اصلاحاتی وجود دارد که این اصلاحات به نفع تولید گران و کارآفرینان است و یک بخش از آن ایجاد صندوق‌های پروژه‌ای است که اگر از یک طرف پول را از دست مردم به صورت سپرده یا اوراق مشارکتی جمع می‌کنند با یک نرخ بالاتر اما  از طرف دیگر با یک نرخ پایین‌تر به دست تولید‌کنندگان و مخصوصا صادرکنندگان می‌رسانند. 

وی افزود: بنابراین حمایت از شما به عنوان پشتوانه‌های مالی و اعتباری به صورت جدی دنبال می‌شود البته الان کشور ما با حجم عظیم از نقدینگی مواجه است و در ماه‌های اخیر از چهار هزار هزار میلیارد تومان هم گذشته است. 

رضایی اظهار داشت: این حجم نقدینگی‌ در واقع، نقدینگی بسیار عظیم و رها شده‌ای در  اقتصاد تحریم شده است و لذا هدایت این نقدینگی کار بسیار سخت و مهم است و می‌توا راهگشا باشد در صورتی که ابتکارات پولی و مالی جدیدی را وارد اقتصاد ایران کنیم. 

معاون اقتصادی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه پشتیبانی‌های مالی از اقتصاد جدی است، افزود: رفع قوانین و مقررات دست و پاگیر بیشتر و بخشنامه‌ای یک شبه که در سال‌های گذشته با آن مواجه بودید به طور جدی در دستور کار ما قرار دارد. 

وی افزود: در گذشته نگرانی از عدم یکپارچگی اقتصادی وجود داشت بنابراین تلاش دولت دولت و ستاد اقتصادی دولت این است که تمام تصمیمات دولت در این ستاد جمع‌بندی و سپس به هیات دولت و یا شورای عالی سران سه قوه منتقل شود و در صورتی که نیاز به لایحه وجود دارد در هیات دولت به لایحه تبدیل و سپس به مجلس برسد. 

رضایی اظهار داشت: بنابراین تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری یکپارچه در کشور در حال شکل‌گیری است که ریاست آن به عهده رئیس جمهور است‌. 

به نقل از فارس؛ وی با بیان اینکه من حامل پیام سلام رئیس جمهور هستم، گفت: رئیس جمهور تاکید جدی دارند که مساله صادرات باید در این دولت جهش جدی داشته باشد و امیدوار هستم که با کمک شما بتوانیم برگ زرین دیگری به تاریخ پرافتخار ملت ایران بیافزایم. 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۹
همینکه ارزش پولمون رو کردی شماره یک در جهان کافیه اقتصاددان
ای مردم جلو تورم را بگیرید.
ای مردم نقدینگی را زیاد نکنید.پول چاپ نکنید.
ای مردم جلو بالا رفتن نرخ ارز را بگیرید.
ای مردم صادرات را تسهیل کنید.
ای مردم بیکاری را کاهش دهید.
پس بورس چه شد آقای رضایی میخواستید سه روزه مشکل آن را حل کنید متاسفانه بدتر هم شد
باید ......!!!!!!!!!!!!!!
نقدینگی هیچ اثری بر اقتصاد ندارد!
نقدینگی القای روانی مسئولان است تا تورم و گرانی را با آن عادی جلوه دهند! و یکبار آنرا به دولت نسبت می دهند که با چاپ پول آنرا تولید می کند! و یکبار به ملت که نقدینگی زیاد مردم باعث تورم و گرانی افسار گسیخته میشود! که هیچ کدام صحیح نیست!
تورم چیزی است که در اثر ناکارآمدی مدیریتی حاصل میشود و چون سر منشأ آنرا نمی توانند بیابد متوسل به نقدینگی و کسری بودجه و غیره میشوند!
:))))))))))
بازهم جراحی؟
از بودجه سال آینده معلومه چه خوابی برای مردم بدبخت دیدین. مردم مالیات بیشتری بدن که بودجه صدا و سیما و جامعة المصطفی و... چند برابر بشه.
آقای دکتر رضایی یکماه قبل فرمودید که در آذر ماه خبرهای خوبی برای مردم دارم ولی هیچ خبری از خبرهای خوب شما نشد جز گرانی و بیچارگی .
میخواستی مشکل بورس را حل کنید.
الانم معاون رئیس جمهور هستی.
چرا هر روز بورس منفی است ؟!!!!!!
جناب دکتر رضایی اخبار خوش بورسی آذر ماه به زلزله بورسی تبدیل شد و باقیمانده ناچیز سرمایه سهامداران خورد به فنا رفت . انصافا خودتان بگویید چطور میشود به وعده های شما اطمینان کرد.
جناب آقای رضایی جان جدت قسم، بجای شعار دادن، اگه میتونی و مردش هستی، آستین بالا بزن و مملکت رو از فقر و فلاکت نجات بده .... با گفتن باید و بایدها مشکل اقتصاد حل نخواهد شد ... عمل کن تا ببینیم چند مرده حلاجی
یا خدا...
خیلی خوب دارید جراحیمون میکنی دکتر... من که حس نکردم اصلا... بقیه رو نمیدونم.
قبلی گره زد و شماها سیم بکسل کردین با جوش آرگون . دستتون تا مرفق در جیب ملت کرده اید برای ۱۴۰۱ ، حیف از اون رای و نیم ساعت ایستادنم در صف رای
سردار کدوم صادرات کدوم تولید؟دلت خیلی خوشه .
آذر ماه تمام سد آقای دکتر. کو خبر های خوش؟
تا شما بخواهید چنین کاری رو انجام بدین مردم جرواجر شدن
اقتصاد ایران زمان احمدی نژاد جراحی شد ....
یکبار هم شما جراحی کنید!!

کار از این حرفها گذشته...
فقط حرف ولاغیر
اقا محسن شما همه چیز را به اینده موکول می کند و از افعال خولهیم کرد خواهد شد و ...استفاده میکند. یکی نیست بگه عزیز برادر دیگه نردیک چهار ماه داره میشه شروع کن
اولین مرحله رفع تحریمهای خارجی است آدرس غلط نده
خوبه رئیس جمهور نشدی
کی اجازه نمیده جلو نقدینگی رو بگیری؟ بگو تا من برم ادبش کنم. شما نبودی میگفتی دکترای پول داری؟؟ و...
خدائیش جنس از کجا میگیری؟
یا ابوالفضل العباس. به دادمون برس با این طرحای اینا
جناب آقای رضایی ممنون از خبر خوش شما در آذر ماه، چقدر خبر مهم وخوشحال کننده بود
اصلاحات ایشان فقط افزایش اب و برق و گاز وبرای افزایش در امد دولت بود وچهار دست و پا افتادند توجیب مردم ایشون 10تا 15 سال وقت میخواهد تا یاد بگیره تا چطور طرح هایش جواب بده چون تو دانشگاه چیزی نفهید و همینطوری مثل بقیه دکتر شد خدا بداد ملت برسد
خدا بخیر کنه
از بودجه سازمان های سوگلی و اسمش رو نبر معلوم است که مهار افسار گسیختگی فقط شامل حال ملت بخت برگشته می شود.
باید و کاشتن در نیومد حاجی
اگر براستی قصد خدمت واصلاح دارین ،بنظر ندارین ،بساط عنکبوتی شبکه های مافیایی بنگاهای مالی قارچ گونه وبانکهای یکشبه را برچینید برای کشور ۷تا ۸ بانک تخصصی ویا فراگیر در کنار بانک مرکزی مثل تجارت ،ملی .کشاورزی .صنعت ومعدن وسپه .وصلدرات ،مسکن کفایت میکند .بعدهم دولت پایش را از اقتصاد بکشد بیرون وخصولتی ها ومافیاهای وابسته را خلع ید کتد وبه بخش خصوصی واقعی جهت شکوفایی استعداد های ندریتی وخلاقبتها میدان دهد .دوصد گفته جناب ژنرال چون نیم کردار نیست .۴۳ سالع شعار میدهید ولی عمل هیچ .
بانک ها این همه مستقلات و ملک دارند و کشور را به نابودی کشیده اند
بانک فقط باید کارمزد بگیرد و دیگر هیچ ....
استاد ۴۲سال انقلاب شده هنوز از رژیم طاغوت سخن مئگویید شما چه تاجی به سر این مردم گذاشتید
چند سال به همه رییس جمهور ها ایراد گرفت و همش از طرح های اقتصادی خودش میگفت !
خوب این گوی و این میدان !
همه ارکان مملکت هم که دست خودتونه
پس دیگه هیچ بهانه ای ندارید !ً
فرصت اندک است !!!!
درود بر مشاور اقتصادی دولت. ما همه مردم اطمینان داریم با درایت و تیز بینی انقلابی ایشان و همرزمانشان به زودی جهان درمقابل ایران به زانو در خواهد آمد. ما مردم همه مشکلات را تا پایان تحمل خواهیم کرد تا انقلاب به هدف والای خود برسد.
خبر خوش اقتصادی آذرماهت کو ؟؟
با زور زدن تهدید تطمیع وعده وعید پوچ توخالی دروغ حرف شعار اما و اگر باید نباید آمال آرزو منم منم کردن مسائل و مشکلات اقتصادی مالی سیاسی حل نمی شوند باعلم دانش عقل آگاهی تخصص واقع بینی تجربه تعامل تجارت تولید برنامه ریزی صحیح باامکانات موجودقابل دستیابی است
مرسی دکتر !
از بودجه سال آینده شما معلومه قراره چه بلایی سر این کشور و مردم بیارید .خدا از شما نکذره و به بدترین عذاب خدا دچار بشین
سردار! صادرات به کجا؟ حتما تهاتر با مغولستان در مقابل پشم، با هندوستان در مقابل فلفل و زردچوبه، با......
ملت ایران زمانی ثروتمند خواهند شد که مسئولانش وطن پرست انسان دوست دست پاک کاربلد ولایق وکاردان وعادل باشند ..........لطف کنید بعد از 42 سال که فقط مردم جراحی شدند ودیگر رمق وخونی برایشان نمانده مردانگی کنید اینبار مسئولان وخانواده هایشان را جراحی کنید بلکه مثمر ثمر واقع شود .............
پس اینهمه وضع مردم خوب شده بخاطر معاونت ایشونه..!!؟
دکتر جان من پروژه های بسیار بسیار زیادی دارم و جدیدا از بک سازمانی سوال کردم‌که من دانش فنی این محصول را دارم‌و‌مبتواند هزاران هزار میلیارد تومان در آمد ایجاد کند چه حمایتی شما میکنید هیچ کس جواب نداد که نداد.
به خواست مردم اول جلوی دو شرکت تولید تورم (ابران خودرو و سایپا ) را بگیرید کنترل بقیه سخت نیست
سلام.ان شاالله به یاری خدا و همدلی و تلاش جهادی مشکلات را حل می کنیم. یا علی
آلودگی هوا به دلیل سوخت مازوت با استاندارد پایین که دارای گوگرد زیاد و همچنین ایگنیشن پایین است را با اضافه نمودن افزودنی میشود اصلاح و هوا را قابل تحمل کرد.
قابل توجه وزرای نفت قبلی و فعلی و بعدی،
سالی که نکوست ز بهارش پیداست؟!...
با سلام واحترام
مابخش زیادی از کارگران وکارمندان کشور ،از نماینده اقتصادی رئیس جمهور،تقاضا داریم که "تبصره 20 بودجه 1401" که کاملا برخلاف منافع قشر ضعیف کارگری است حذف شود.(دراین تبصره،سنوات خدمت برای بازنشستگی از 30سال به 32 سال و میانگین 3سال آخر خدمت بجای 2سال آخر خدمت برای پرداخت حقوق بازنشستگی منظور شده که با توجه به اوضاع بداقتصادی وبیکاری عملی غیر منطقی است وتنها برای پرداخت بدیهی دولت به تامین اجتماعی طرح شده است)
بورس حل کردی حالا برو جاهای دیگه رو خراب کن
بعله!!!!!!!
یکی نیست به این مشاور اقتصادی بگه شعار بسه اگه می تونی عمل کن مردم خیلی خوب می فهمند هر چند به نظر من این اقا با این همه سن حالا باید فکر آخرتش باشه
دکتر شما در روزهای آخر تلیغات انتخابات میخواستید تعهد کتبی بدهید که یارانه مردم را زیاد میکنید اگر نکردید...
الان شش ماه از دولت جدید میگذرد یعنی همان زمانی که وعده میدادید ال میکنید چه شد یارانه همانقدر هست که بماند یارانه عده ای در معرض خطر قطع شدن
چرا در ایران مسئولین وعده های خوب با قطع و یقین میدهند ولی در عمل عکس همان را عمل میکنند کجایی مسلمانی این موارد مورد تائید است
آقای رضایی رییس محترم تابناک می خواستی رییس جمهور بشی مشکلات اقتصادی را حل کنی حالا شمه ای از اون تواناپی هات رو نشون بده شاید مردم بیشتر بهت رای دادن
تعادل ایستا (بالانس) مهمترین چیز در اقتصاد است. این تعادل بر هم خورده است. به یک برنامه جامع و مشخص و انضباط دقیق نیاز داریم تا به آرامش در اقتصاد برسیم.
ترامپ یک شوک به اقتصاد ایران وارد کرد و دولت روحانی آن شوک را تشدید کرد. دولت روحانی دامنه حرکت و قدرت مانور چندانی نداشت. اما در همان فضای محدود تصمیمات اشتباهی گرفته شد.
ضربه ترامپ به اقتصاد ایران درست در نقطه (ضعف)ی زده شد که از سال 1384 عده ای در ایران در حال شکل دادن به آن بودند. اگر بپذیریم سیاست خارجی امریکا را فرد تعیین نمی کند و طرح ها سالیان دراز در اتاق های فکر به تصویب می رسند انگار سیاست های 8 سال دولت احمدی نژاد در از بین بردن تولید داخلی، ایجاد فرهنگ مصرف گرایی و زیرپا گذاشتن و فسخ قراردادها و توافقات خارجی و حذف رنامه و بودجه و باقی قضایا، مقدمه ایجاد اهرم فشار امروز علیه مردم ایران بود.به حرف ها و ادعاها گوش ندهید فقط اعمال و نتایج آن را آنالیز کنید.

اما. متاسفانه بودجه سال بعد می گوید استراتژی، درست نیست. همان مسیر اشتباه گذشته ادامه دارد. تمرکز بر جای نادرستی قرار دارد. تاریخ معاصر قرن بیستم را بخوانید. همه چیز مانند طرح انتقال آب از خلیج فارس کوته فکرانه است: مسئله فقط هزینه اولیه سنگین نیست توسعه پایدار نیست و همیشه باید خرجش کرد.
این مطالب که همان شعارهای انتخاباتیه! ما منتظر یارانه 450 هزارتومنی شما هستیم! منتظر کاهش قیمت دلار و ساماندهی بورس هستیم! 4 ماه از دولت گذشت حداقل جلوی این اوضاع بدتر رو بگیرید!!! شما الان دولت هستین نه منتقد خارج از گود.. سرشار از شعار شدیم به خدا!!!
جناب رضایی
شما قولهایی درمناظرات دادی که اکنون باید ان را اجرایی کنی
گرچه مدانیم همه تبلیغ بود
به نظر من نبایستی مشاوراقتصادی میشدی چون کاری قابل انجام نبوده واینده ای برای ریاست جمهوری شما متصورنیست
سردار عزیز جلوی افت محبوبیت دولت را بگیرید .بعضی از تصمیمات دولت و وزیرانش باعث نارضایتی شدید مردم شده است با این اوضاع اصلاح طلبان محبوبیتشان می رود بالا که ما دوست نداریم این اتفاق بیفتد
-گرانی افسار گسیخته
-عدم ثبات قیمت ها و بی اطلاعی دولت مثل دارو ،رب گوجه فرنگی،روغن نباتی،مواد شوینده ووووکه هر هفته -عدم نظارت دولت باعث افزایش شده افزایش قیمت دارند
-توانایی دولت با مافیای افزایش بعضی از کالاها مثل خودرو
-پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی
-نابودی بورس
-ضعف شدید بعضی از وزرا مثل وزیر اقتصاد
-تصمیمات بدون کارشناسی دولت
اینها و موارد دیگری هست که به دولت ضربه میزنه .خواهشمندیم شما خورتون مدیریت کنید.حاج محسن عزیز یادتون باشه در دور اول روحانی قیمتها را ثابت نگه داشتن ولی الان برعکس شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
نگران بالا رفتن اصلاح طلبها نباش اونها هم امتحانشون را پس دادند. الکی محبوبیت بالا نمیره..اصولگراها هم مثل اونها
این حرفها همه نیاز به دانش و تخصص و صداقت دارد که در هیچ کداک از افراد تیم اقتصادی وجود ندارد به خصوص دانش و تخصص
خودت هم نمیدونی چی داری میگی.
ملاک بودجه باید به امانتداری دینداری وقانون نزیک باشد وبه عدالت نزدیک شود ولی باعث محرومیت افراد قانونمند وباشخصیت ومحروم شده است .دلایل ضعف بودجه 1401:
1- همسان سازی حقوق کارمندان وبازنشستگانبی اعتنایی نشد
2-بودجه به طرف گروه معترض رفت.
3-از محرومیت نجومی بگیران شاغل و بازنشسته واجرای عدالت حقوق کارمندان وبازنشستگان قانونمند ومستحق توجه ندارد
وبه گروه معترض فقط در هر سال حقوق هایشان اضافه می شود. بعضی ها استحقاق قانونی با بررسی ساعت اشتغال را دارند ولی همه نه؟ و گروه کارمندان وبازنشستگان غیر معترض ا ز حق
قانونی خود متاسفانه امسال هم محروم شدند و گویا نمایندگان محترم یادشان هست که سالها بحث عدالت وهمسان سازی مطرح هست ولی اجرا نشد وافراد مستحقق قانونمند وغیر معترض امسال هم شاهد همسان سازی حقوق نشدند.
4- قیمت زیر نظر سرمایه دار تثبت شد در صورتی که قیمت ها غیر قانونی بود چندین بار افزایش داده بودند وزیر سوال قرار نگرفتند وباعث تورم شدند
5- چرا قیمت خودرو افزایش یافت میانگین 25-40 میلیون تومان. آیا این به نع مردم است؟
6-چرا سرمایه دار باید از مالیات معاف شود و کارمند ومردم نه؟
فعلا که صد روز گذشت و ارزش پول ملی را ۳۰ درصد کم کردید و همه چیز را گران کرده اید این دولت منتخب نظام جز شعار و ادعا و سفر استانی هیچ خروجی نداشته است
آقای رضایی بورس را فراموش کردید و سرمایه های مردم در این دولت به تاراج رفت آیا کسی به شما خبررسانی نمی کند.یک باربفرمایید برنامه شما چیست ؟آیا نباید با شفافیت بیان بفرمایید که میخواهید مردم بیایند یانیایند.امروز دومین ماه است که تقریبا هرروزه بورس در حال کاهش است شما وقتی جراحی می کنید رنگ خون بر بورس می نشیند مراقب خونریزی بیمار هم باشید دیگر دارد ازهوش می رود لطفا پانسمان بفرمایید
آقای دکتر محسن رضایی ...من واقعا از شما و تیم دولت تشکر و قدر دانی میکنم که قدرت پول ملی رو بالا بردید ...وضعیت معیشتی مردم رو سر و سامان دادید..گرونی رو از بین بردید...ضررهای 70-80 درصدی سهامداران خرد را در بورس جبران کردید و بلاخص ممنون بابت مژده ای که برای آذر ماه به سهامداران دادید....زبان قاصره از قدردانی برای زحماتی که کشیدید...خواهشا اگر ممکنه دیگه نمیخواد کاری برای ما انجام بدهید ...ماراضی به این همه زحمت شما نیستیم و شرمنده میشیم از اینکه نمیتونیم پاسخ این همه زحمات شما را بدهیم....خواهشا دیگه کناری بنشینید و بگذارید این مردم قدر ناشناس خودشون کارهشون رو انجام بدهند....!!!!
دکتر جون تو فقط بگو خبر خوش اقتصادی آذر ماهت چی شد؟
اوضاع بهتر میشه یا طبق معمول بدتر؟
"باید جلوی افسارگسیختگی نقدینگی را بگیریم"

چه کسی بگیرد؟ دولت یا مردم عادی؟
تو هم که فقط بلدی حرف بزنی در عمل صفری
آقای دکتر محسن رضایی عزیز، با شعار های توخالی نمی توان ملت را ثروتمند کرد.
الان میام میگیرم شما نگران نباش
خدایی فقط داری حرف بی عمل و نتیجه می زنی دکتر جون ، دکترای اقتصاد با معدل 19
از اقدامات و اظهارنظر مدبرانه ایشان در بورس استفاده کردیم بگذارید یکم ار آذر ماه بگذره بعد همه را با علم و تدبیر غافلگیر کنید آقای دکتررر
این نحوه صادرات پولدارا را پولدارتر و امثال ما را به خاک سیاه مینشونه...اینا الان دارن همه چی را صادر میکنن و قیمت
همون جنس در داخل سر به فلک میزنه .....به محض برگشت خوردن یکسری از کالاها در بازار داخل به قیمت ارزان مجبورن ردش کنند..این اقتصاد دانهایی که در آمد بالا دارن بفکر ماها نیستن و از درد ما خبر ندارن نسخه هاشون هم برای ما تا حالا افتضاح بوده ولی برای .........عالییییییییییییییی
جناب دکتر، هیچ از وضع بازار خبر داری، چه شد بعد ازان همه وعده ها در دوره تصدی شما همه اجناس از دوره قبل افزایش فزاینده دار!
چه بر سر بازار بورس امده است. دلار چرا این گونه رو به صعود است. ایا به نظر شما مضحک نیست رییس بانک مرکزی تان، وزیر صمت تان، بجای سیاست گذاری و تمهید علمی، برای راهکار مناسب،به صرافی و میادین شهرداری میروند و به روی مبارک نمیاورند دلار بای سی هزار تومن و سیب زمینی بالای ۱۵هزار تومن شده است!
جناب رضایی حالا که میدان دارید، به فکر اسکناس هزاری داخل جیب تان هستید
اونقدر جسارت نداشتید که کامنت ها را درج کنید
جناب رضایی بسم ا...جلوی افسارگسیختگی نقدینگی را اول بگیرید بعد مردم را باخبر بفرمایید. دوران گفتار درمانی خیلی وقته که قدیمی شده است.
بفرما دکتر جان. این گوی و این میدان.
این نحوه صادرات فقط پولدارها را پولدارتر کرد و ملت را فقیرتر ؛ لا معاش له و لا معاد له کسی که معاش ندارد آخرتش را می فروشد . دوم : در بودجه ها نگاه کنید یک سری اسمش نبرها بودجه های تیلیاردی گرفتند آن هم از جیب من و شما . کدام عقل سلیم می گوید که در زمانی که ما در رکود تورمی هستیم مالیات ها را افزایش بدهیم . شما جراحی نکردید شما طرف را سر زا کشتید
آخبرهای خوش آذرماهی تون چی شد؟؟ آذرماه که تموم شده.
من تا یادم هست این بیمار در دولتهای مختلف جراحی شد اما بدتر شد !!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی