بازدید 4158

روسیه آمریکا را به ریاکاری متهم کرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه به گزارشی درباره تغییر ماموریت سازمان سیا و تمرکز بیشتر این سازمان جاسوسی بر چین و روسیه واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۰۹۲۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۷ 12 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، یک روز پس از انتشار گزارشی درباره مأموریت جدید سازمان جاسوسی آمریکا برای مقابله با روسیه و چین، حال سخنگوی وزارت خارجه روسیه به این گزارش واکنش نشان داد.

روز جمعه شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان اعلام کرده بود که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا به دنبال بازنگری در آموزش و مدیریت شبکه جاسوسی و عملیاتی خود برای فاصله گرفتن از اهداف «ضد تروریسم» و تمرکز بیشتر بر مخالفان سنتی و پیچیده آمریکا یعنی چین و روسیه است.

در واکنش به این گزارش، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، مقامات آمریکایی را به ریاکاری متهم کرد و گفت: این فعالیت جدید سیا دقیقاً همان چیزی است که ایالات متحده و ناتو، کشورهای روسیه و چین را به انجام آن متهم می‌کنند. آیا واقعاً یک کشور می‌تواند به فعالیت‌های اطلاعاتی و جاسوسی علیه دیگران بپردازد؟ کاش پاسخی برای این سوال از واشنگتن دریافت شود.»

بر اساس گزارش سی ان ان، انتظار می‌رود، فعالیت اطلاعاتی سیا در مناطق دورافتاده، از جمله مکان‌هایی که «برای چین حیاتی تلقی می‌شوند» مانند غرب آفریقا، که پکن در آن سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی قابل توجهی انجام داده است، بیشتر شود. همچنین پیش بینی شده مأموران مورد نظر سیا آموزش‌های جغرافیایی خاص را با تأکید بر یادگیری زبان‌های محلی و سایر دانش‌های لازم در یک محیط منطقه‌ای خاص دریافت کنند.

سیا همچنین امیدوار است که مأموران بیشتری را به زبان ماندارین چینی جذب کند. پیش از این نیز سیا در ماه اکتبر یک مرکز جدید مأموریتی متمرکز بر چین را راه اندازی کرده بود که بر عملیات اطلاعاتی مرتبط با پکن متمرکز بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست