بازدید 17940

کنایه یک روزنامه به حجت الاسلام صدیقی

برخی آقایان، اگر بیان منصف و سخن منطقی ندارند، به سکوتی درست به آرامش مردم احترام بگذارند. از بیان سخنانی چنین که مذاکره گذشته برد-باخت بود و امروز در این دولت مذاکره برد-برد است. مردم همه چیز را می‌دانند.
کد خبر: ۱۰۹۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۲ 11 December 2021

به گزارش «تابناک»، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: حرمت‌گذاری به مراجع عظام تقلید، صرفاً به دیدارشان رفتن و گزارش دادن نیست. باید به آنچه به تبیین بر زبان می‌آورند هم توجه کرد. نباید آنچه پیش از این به تجربه‌ای تلخ تبدیل شد، تکرار شود.

از یاد می‌بریم آنچه برخی خیره‌سرانه نوشتند. به یاد می‌آوریم که حضرات مراجع، جناب وزیر خارجه را به تعامل و رفتار تعاملی با کشورها دعوت کردند. دلیلش را هم چنان که در بیان حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی می‌خوانیم؛ "رفع مشکلات و رضایت و خرسندی مردم" دانستند. برای این هم باید از همه ظرفیت‌ها بهره گرفت. تعامل و مذاکره هم ازجمله کارآمدترین این ظرفیت‌هاست.

چنان که در کلام حضرت آیت‌الله جوادی آملی به زیبایی بیان می‌شود: "ما از جهان جدا نیستیم، چه بخواهیم و چه نخواهیم باید با آنها مذاکره کنیم". ایشان بر ضرورت هوشیاری راهبردی هم تأکید دارند و به یک واقعیت تلخ هم توجه می‌دهند: "مانیفست نظام بین‌المللی براساس حق و عدل نیست! آنها اساساً این مفاهیم را قبول ندارند. آنچه آنها قبول دارند و ما باید براساس آن با آنها مذاکره کنیم، یک عقل استدلالی است؛ باید طرف ما بداند که خروج یکطرفه از برجام، امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند."

فقط ما هم ضرر نمی‌کنیم که از تهدید امنیت بین‌المللی همه ملل متضرر می‌شوند. ما هم باید توجه داشته باشیم چنان که آیت‌الله می‌گویند "تا قرارداد ما با امنیت بین‌المللی گره نخورد ضمانت اجرا نخواهد داشت" پس با "یک فکر جهانی" به مذاکره نگاه کنیم و نه براساس "اعتماد" که با هوشیاری افزون ترپای کار باشیم.

ما اهل منطق هستیم و هیچ صاحب منطقی از مذاکره روی برنمی تابد. بی‌منطقانند که زیر میز می‌زنند چنان که در رفتار ترامپ دیدیم. ما آداب بین‌المللی را میدانیم و چنان که این "مرجعِ مفسر"، می‌گویند" ادب بین‌المللی را رعایت می‌کنیم، دست هم می‌دهیم". ولی یک "اما" هم دارد این دست دادن که نشان هوشیاری مؤمنانه است؛ "پس از دست دادن انگشتان خود را هم می‌شماریم!" یعنی مراقب همه چیز هستیم. بازی را به هم نمی‌زنیم اما بازی هم نمی‌خوریم.

امیدواریم هم خبرهای خوب بشنویم از مذاکرات و هم شاهد تکریم و تعظیمِ شأن مرجعیت باشیم در میان قلم‌داران و صاحبان تریبون.

یک امیدواری دیگر -هرچند محال می‌نماید- ؛ برخی آقایان، اگر بیان منصف و سخن منطقی ندارند، به سکوتی درست به آرامش مردم احترام بگذارند. از بیان سخنانی چنین که مذاکره گذشته برد-باخت بود و امروز در این دولت مذاکره برد-برد است. مردم همه چیز را می‌دانند. خود این افراد هم اگر دقت کنند که ترامپ از برجام خارج شد، خواهند فهمید. اگر برد باخت باشد، ما برنده شدیم که آمریکا زیر میز زد والا برنده که از بازی خارج نمی‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۸
"" احسنت""
پاسخ ها
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
لطف کنید مشخص کنید احسنت به چه کسی
به برجام "تقریبا هیچ" به گلابی های آن به چند برابر شدن تحریمها طی سالهای 92 تا 1400 به دولتی که آب خوردن و واسیناسیون اونها رو موکول کرده بود به برجام و اف ای تی اف
یا نه احسنت به پررویی مدعیان غربگرا و طلبکاری آنها از مردم
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
احسنت
برخی اقایان طبق دستور سخن می گویند و به معنای ان چیزی که گفته می شود توجهی ندارند.
روزنامه جمهوری اسلامی اهمیت می دهد. برایش مهم است مانند یک برادر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
وات؟
آفرین از خط آخرش مخصوصا خوشمان اومد! چه عجب یک نفر نوشت که بابا ترامپ از برجام خارج شد! اگه برجام خیانت و ... بود که چرا ترامپ و دوستانش نتانیاهو و اعراب و ... بعد از خارج شدن از برجام خوشحال شدند؟!
خواسته یه چیزی گفته باشه و بهتر از گریه کردنشه
.
مسیح مهاجری به کاظم صدیقی امام جمعه تهران نوشت: با سکوت خود به آرامش مردم احترام بگذارید.

آقای مهاجری،
وادار کردن دیگران به سکوت روش مستبدین جنایتکار خائن فاسد است گلیم خودتان را بشناسید لطفاً درست صحبت کنید.
زخم شمشیر به تدبیر به هم می‌آید، تا قیامت اثر زخم زبان می‌ماند.
زانچه امروز به جمعیت آن مغروری، به تو آخر دل و چشم نگران می‌ماند.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
با تشکر از توجه شما.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
آقای کیانفر همانطور که اشاره کردی اثرزخم زبان تا قیامت می ماند اگر اینطور است پس لطفاً جلوی زخم دیگران را بگیر . البته حساب کسانیکه منافقانه ، مقطعی هوسانه تصمیم می گیرند وحرف می زنند جداست . یکروز برجام را آتش مزنند و امروز خود را برای احیای آن به آتش می زنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
جناب کیانفر وقتی حرف هایی زده می شود که باعث از بین رفتن آرامش می شود باید دعوت به سکوتشان کرد.در ضمن با این عملکرد حکومت دینی که حداکثر ده درصد جامعه از آن سود برده اند توقع وحدت ملی به نفع حکومت کاملا بی اساس است البته عکسش ممکن است اتفاق بیفتد.
اینکه آقای صدیقی دائم حرفهای فول میزنه و برای حاکمیت مشکل درست میکنه و اصلا صلاحیت امامت جمعه اونم پایتخت رو نداره درسته ولی از اونطرف هم روزنامه جمهوری اسلامی هم مطالب حق و باطل را بیمارگونه به هم درآمیخته به خورد ملت میده لذا از هر دو طرف به خداوند متعال پناه میبریم. خود آقای مسیح. م هم اگر سکوت کنه و به کار طلبگی خودش به همراه آقای صدیقی و شرکا بپردازم شاید ملت نفسی بکشند. هنوز هم اندک فرصتی باقیه.
حتما منظور امام جمعه محترم از "مذاکرات در گذشته برد-باخت بوده " این است که در مذاکرات گذشته آمریکا بازنده مذاکرات بوده است. و به همین دلیل هم زد زیر میز و از برجام خارج شد.
همه دکترای همه چیز دارند !
البته آقاي صديقي تي تاپ و آبنبات غربي ها را که در مذاکرات قبلي به ايران دادند را نديده. دولت قبل لپ تاپ داد و تي تاپ گرفت. و درّ غلطان داد و آبنبات گرفت. برجامي که توسط لاريجاني در 20 دقيقه تصويب شد و بعد از 8 سال ظريف اعتراف کرد که من نمي دانستم 4 بار واژه تعليق در متن برجام آمده. اکنون انچه براي ما مانده ميراث شوم و نکبت 400 تا هزار درصد تورم، هسته اي بتن شده، خزانه خالي و دو دست خالي که فقط مي توان بر سر کوبيد. بياييد نگذاريم امثال اين روزنامه ها حقيقت را برايمان مخفي بکند. بياييد آزاد فکر کنيم. بياييد دلمان به حال خومان بسوزد.
پاسخ ها
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
بنده خدا از متن تو مشخصه چیزی حالیت نیست پس سکوت اختیار کنی بهتره
کنایه و انتقاد به یه حجت الاسلام ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خدا بدور . مگه میشه همچین چیزی؟؟؟؟ . این قشر خودش رو هم تراز پیامبران میدونند.
شنیده شده مثلا ایت الله صدیقی حتی کتاب شرح لمعه را بلد نیست از رو بخواند
كلامي تقريبا منطقي فرموديد الا ""ما برنده شديم كه آمريكا زير ميز زد و الا برنده كه از بازي خارج منمي شود"" كااملا غلط است.
انشاالله به حول قوه الهی این دولت یکدست و حزب اللهی بتواند معجزه کند و همه را رو سیاه کند .ما راضی هستیم اعتبار و کردیتش مال حزب الله تفکر بسیجی و... هر که دلش میخواهد بشود فقط مردم از این گرفتاری و مصیبت نجات پیدا کنند
کسانی که می گفتند بمیرند هم مذاکره نمی کنند، کسانی که بعد موافق شدن طرف ایرانی موشک هوا کردنر، کسانی که می گفتند برجام چی چی هست که ادامه دهیم، امروز می گویند بدون برجام نمی توانیم هیچ گام اقتصادی بردازیم. مردم احمق نیستند
آفرین به جمهوری اسلامی
خنده دار است که الان برجام برجام می کنند، اما خود این این واژه طرح و ابداع ظریف بود و می ترسیدند باز هم موفق شود
نگذاشتند مردم واکسن بزنند و اینهمه تلفات دادیم، اما همان مخبر برکت ساز فرصت سور الان معاون اول شده است. کسی که از ورود واکسن جلوگیری کرد وزیر شد. هما نکه برجام آتش میزد الان برجام دوست است. همان که می گفتfatf کفر است، امروز میگوید بهتر از اف ای تی اف نداریم. همه شما برای قدرت همدیگر را تکه پار کنید. فکر کنید ملت کور و کر است.
اخه صدیقی چقدر سواد سیاسی داره بابا چهار تا آدم باسواد بیان حرف بزنن
به نظر من باید به کسانی که حرفهایشان غیر منطقی و شبهه افکن است و متاسفانه بار ها هم تکر شده تریبون نداد تا جامعه کمی آرامش پیدا کنه.
ایت الله گریان.........
آقای صدیقی برد ما که معلوم است چیست ولی برد استکبار چه معنی دارد؟ چگونه ما برد آنها را تحمل کنیم؟ مگر آنها غیر از تحقیر و سرکوفت و نابودی حقی دارند؟ البته در منطق ظاهری شما
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل